וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP מהמרת על חומרה

HP חשפה את מחשב הלוח הצרכני שלה - ה-Touchpad, והכריזה על שני טלפונים סלולריים חדשים

HP מסתערת על שוק הטאבלטים. ענקית המחשוב השיקה הערב (ד') באירוע אשר התקיים בסן פרנסיסקו את ה-Touchpad – מחשב הלוח הראשון של החברה שמשתמש במערכת ההפעלה WebOS. בניגוד למחשב הלוח Slate, שהושק בסתיו שעבר והריץ את Windows 7, ה-Touchpad הוא טאבלט צרכני לחלוטין, ובקיץ הקרוב הוא מגיע לחנויות.

ל-Touchpad מסך בגודל 9.7 אינץ', עם רזולוציה 1024x768. הוא עובד על מעבד כפול ליבה במהירות1.2 גיגההרץ, וכולל 512 מגה זכרון. מידותיו זהות כמעט לחלוטין לאייפד (הם אפילו באותו העובי), כמו גם משקלו – כ-700 גרם. המכשיר נטען ומתחבר למחשב באמצעות Micro-USB, כשהוא גם מגיע מצוייד במצלמה קדמית (1.3 מגהפיקסל) לשיחות וידאו. ב-HP טוענים כי סוללתו מספיקה לכ-8 שעות שימוש לכל הפחות. באשר לגרסאות השונות שיהיו ל-Touchpad – כמו במקרה של האייפד, גם כאן יהיו גרסאות של 16 או32 גיגהבייטים, שתתמוכנה ב-WiFi בלבד או ב-Wifi וקישוריות סלולרית. גרסת ה-WiFi תושק ראשונה, ואחריה גרסאות דור 3 ודור 4 של המכשיר.

בין האביזרים אותם תשיק פאלם למכשיר ניתן למצוא מקלדת ומעמד, כיסוי וגרסה של ה-Touchstone – מטען אינדוקציה שהוצג כבר עם ה-Pre הראשון. מספיק להניח את המכשיר על משטח המטען, והוא מתחיל להיטען. בגרסה החדשה שלו, ה-Touchstone גם מאפשר למכשירי HP לדבר אחד עם השני. כך, אם תשימו עליו טלפון סלולרי מבוסס WebOs, הוא יוכל לשתף מידע באופן אלחוטי עם מכשירי WebOS אחרים ברשת הביתית. בין השאר, תוכלו לקרוא הודעות סמס מהטלפון על הטאבלט, לשתף ביניהם קישורים בלחיצת כפתור ואפילו להתקשר ממחשב הלוח כשהשיחה מנותבת דרך הטלפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיחות וידאו? בטח, למה לא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק טאבלט

המכשיר השני שהושק היום באירוע של HP הוא טלפון סלולרי חדש מסדרת Pre. לדבריו של ג'ון רובינשטיין – מנכ"ל פאלם לשעבר שהיגר ל-HP, כיום מרבית הטלפונים הסלולריים הולכים לכיוון אחד, גדול יותר. ב-HP מבינים, לדבריו, שגודל אחיד לא מתאים לכולם, ולכן החליטו להציג משפחה שלמה.

ה-Veer הוא טלפון זעיר, בגודל של כרטיס אשראי. מדובר בסליידר דור 3.5 עם מקלדת מלאה, 8 גיגהבייט זכרון, מעבד סנאפדרגון במהירות 800 מגההרץ, Wifi וחיישני תנועה/אור/קרבה. לטלפון פונקציונליות מלאה של WebOS – מערכת ההפעלה של פאלם, שהיוותה את אחת הסיבות העיקריות לרכישת החברה. הטלפון יהיה זמין באביב.


אך אי אפשר להתמודד בשוק הסלולר כיום רק עם טלפון קטנטן, ולכן -HP משיקה גם את ה-Pre3. זהו מכשיר עם מסך 3.6 אינץ' (רזולוציה 480x800), תמיכה כפולה הן ב-GSM והן ב-CDMA, מצלמה 5 מגהפיקסל, מצלמה קדמית, מעבד סנאפדרגון 1.4 גיגההרץ, ו-8 או 16 גיגהבייט זכרון. המכשיר יהיה זמין בקיץ הקרוב.

הכל טמון במערכת ההפעלה

מערכת ההפעלה WebOS, עליה מבוססים המכשירים, הוצגה על ידי חברת פאלם לראשונה בתערוכת CES בינואר 2009. בשנה שעברה, לאחר שהמכשיר הראשון שהשתמש בה – טלפון סלולרי בשם Palm Pre – לא הפך להצלחה מסחרית שתוכל להוציא את פאלם מהבוץ, נמכרה החברה ל-HP. זו החליטה גם להמשיך את קו מוצרי הטלפוניה של פאלם, ובו בזמן לנצל את המערכת על מנת לייצר מתחרה ראוי לאייפד של אפל.

ל-WebOS כמה תכונות ייחודיות יחסית. הראשונה שבהן היא אינטגרציה עמוקה מאוד – הרבה יותר מזו של אנדרואיד או iOS – עם רשתות חברתיות, שמהוות את הבסיס של "ספר הטלפונים" (המשמש להרבה יותר ממספרי טלפונים) של המכשירים. השניה היא תמיכה מלאה במולטיטאסקינג יעיל, שמטרתו לא להאט את המכשיר יתר על המידה גם כשעשרות אפליקציות פתוחות במקביל.

WebOS2.1 - הגרסה החדשה של המערכת, שהוצגה הערב, היא החשובה ביותר שהושקה, זאת לדברי ג'ון רובינשטיין. בין השאר, היא מאפשרת סנכרון מידע וחשבונות בכל המכשירים שמשתמשים בה, כך שלא תצטרכו לעדכן חשבונות על כל מכשיר. כמו כן, גרסאות מיוחדות של אפליקציות מובנות, דוגמת מייל וגלריה, נבנו כדי להשתמש ביעילות בשטח המסך של מחשב הלוח. לאחר בעיות בשילוב פלאש במערכת, בגרסה 2.1 נראה כאילו הוא עובד טוב.

חידושים נוספים כוללים את היכולת לקבוע את גודל המקלדת הוירטואלית על המכשיר, יכולת לפרסם הודעות בטוויטר משורת החיפוש המובנית במערכת ההפעלה, תמיכה בגלריות מקוונות מרשתות חברתיות ואתרי שיתוף תמונות בתוך אפליקציית הגלריה המובנית, הדפסה אלחוטית, וכן, גם תמיכה טובה יותר במשחקים.

  • עוד באותו נושא:
  • hp
  • פאלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully