וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלאש ל-5

8.3.2011 / 13:14

בניסיון להחדיר את טכנולוגיית הפלאש למוצרי אפל, מוציאה אדובי את Wallaby: כלי המאפשר המרת פלאש ל-HTML 5

שלב נוסף בסאגת הפלאש של אדובי מול אפל. אדובי משיקה היום כלי חדש בשם Wallaby, המאפשר למפתחים להמיר קבצי פלאש לקבצי HTML 5, וכך לאפשר את עבודתם גם בפלטפורמות שאינן תומכות פלאש – כמו זו של אפל. Wallaby נותן למפתחים את האפשרות להמיר קובץ פלאש שנוצר בצורה הרגילה לקובץ HTML 5 בלחיצת כפתור. לאחר ההמרה ניתן לערוך בעזרת תוכנת עריכת HTML רגילה. עם זאת, חלק גדול מהפונקציונליות של הפלאש הולך לאיבוד בתהליך, שכן הקבצים המומרים כוללים רק את הפיצ'רים הבסיסיים של הטכנולוגיה, ולא דברים כגון פילטרים ושילוב צבעים. אלו לא יוכלו לעבוד ללא שימוש מלא בפלאש.

מבקרי הטכנולוגיה החדשה מדגישים את העובדה ש-Wallaby מסוגלת להמיר רק תוכן פלאש פשוט, ולא מסוגלת להמיר גם את הפיצ'רים העשירים יותר של הפלאש, וטוענים שמצב זה הופך אותה לניסוי בשלביו הראשונים ולא לצעד גדול קדימה.

"המטרה הראשונית היא לאפשר ייצור באנרים ופרסומות שיוכלו לעבוד על אייפונים, אייפודים ואייפדים", אמר טום ברסלי, מנהל מוצר באדובי. הוא עצמו מודה שכרגע הטכנולוגיה היא "ברת עבודה, אבל בעייתית". "מדובר בטכנולוגיה ניסיונית שמספקת מבט לדברים החדשניים שאנו עושים סביב פלאש ו-HTML, ומראה את ההשקעה שלנו בשתי הטכנולוגיות", הוא אמר, וציין ש-Wallaby גם מאפשרת שימוש בטכנולוגיות SVG ו-CSS. לדבריו, החברה מחכה לפידבק של משתמשים לפני שתוסיף תמיכה באספקטים נוספים של HTML 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully