וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Google Street View יגיע לישראל?

איילה צורף

30.3.2011 / 11:17

סגנית נשיא גוגל מאשרת את כוונת החברה להפעיל בישראל את שירות הצילומים ברחובות, ומקווה שזה יקרה כבר השנה

"אני מקווה שנוכל להשיק את גוגל סטריט וויו בישראל בקרוב", כך אומרת סגנית נשיא גוגל מאריסה מאייר, בראיון בלעדי למגזין TheMarker. עד כה סירבה גוגל לאשר או להכחיש את כוונתה לפעול בישראל. החברה לא היתה מוכנה גם לאשר את העובדה שפנתה לממשלת ישראל בבקשה שיתירו לצלם את רחובות המדינה. כעת מאשרת מאייר, לראשונה, את כוונת גוגל. מתי להערכתך תשיקו השירות בישראל? "אני מקווה שזה יקרה כבר בשנה הנוכחית. זאת המטרה שלנו, כחלק מהשאיפה לספק את השירות בכמה שיותר מדינות".

גוגל סטריט וויו (Street View) הוא אחד השירותים הבולטים של גוגל בעולם - וכזה שגם ספג הרבה אש בשנה החולפת. השירות - המאפשר לגולשים לצאת לסיורים וירטואליים ברחובות של ערי העולם - צפוי לעשות עלייה בקרוב; זאת בהנחה שמדינת ישראל תאפשר לגוגל לעשות זאת. מאז 2007 מסיירות מכוניות גוגל בערים, מארה"ב דרך מערב אירופה, יפאן, דרום אפריקה ועד לאוסטרליה. המכוניות מצוידות במצלמות המתעדות בתלת-ממד את רחובות הערים. הרכב נוסע ברחובות ומצלם את השטח מנקודת מבטו של הולך הרגל. התוצאה המתקבלת היא מפה של העיר, הכוללת סריקה של כל רחוב וכל מבנה בתלת-ממד. לאחר מכן יכול הגולש לטייל בעיר באופן וירטואלי, לעצור, להתבונן בכל בניין ולהסתכל עליו במבט היקפי.

- האם יצלמו את האזורים הרגישים ביטחונית?

עכשיו רוצה גוגל לצלם גם את ישראל. לפני כחודש התקבלה בקשת גוגל במשרד ראש הממשלה, וצוות שרים מיוחד התכנס כדי לעסוק בשאלה אילו רחובות, בניינים וערים תוכל גוגל לצלם בישראל. צוות השרים בראשות השר דן מרידור יבחן אילו היתרים לתת לגוגל בצילום הרחובות, בעיקר מהזווית הביטחונית, אך יעסוק גם בשאלות של פרטיות הגולשים ושאלות של זיכיון. את ערה בוודאי למורכבות ולרגישות הביטחונית שבצילום כה מפורט של רחובותיה ובנייניה של מדינת ישראל. "הייתי שלוש פעמים בישראל בשנים האחרונות. אני מכירה היטב את המורכבות שיש בה. לכן התוכנית שלנו לצילום בישראל היא כזו שתצמצם את הפעילות באופן כזה שלא ייצור בעיות. אני בטוחה שנצליח לפתור את כל הדאגות של ישראל בתחום הזה".

תקוות רבות לתחום הלוקאל

מהחיפוש לשירותים הלוקאליים עיקר פרסומה ותהילתה של מאייר בגוגל הגיע לה לאחר שמונתה לאחראית על תחום החשוב בחברה: שירותי החיפוש. ואולם לפני ארבעה חודשים קיבלה על עצמה במפתיע תחום אחריות חדש ושולי יותר לכאורה: סגנית נשיא לענייני שירותים לוקאליים ושירותים מבוססי מיקום - תפקיד שלא היה קיים קודם לכן בגוגל. בתפקידה החדש היא אחראית על הפעילות של גוגל בתחום הלוקאלי, כולל עבודה מול בתי עסק מקומיים ועבודה על פעילות התוכן הסלולרי של החברה.

- האם העובדה שגוגל העבירה אותך לניהול חטיבה העוסקת בפעילות פרסום, תוכן ושיווק מקומי, מעידה על החשיבות שגוגל מייחסת לתחום ולתקוות להכנסות מפרסום מקומי?

"תחום הלוקאל הוא חשוב ויש לנו תקוות רבות לגביו. כיום, 20% מהחיפושים במנוע החיפוש שלנו קשורים לפעילות מקומית, מה שהופך את הלוקאל לתחום חשוב מאוד עבורנו".

- האם הפעילות שאת עומדת בראשה תוביל את ההתמודדות של גוגל בתחרות מול פייסבוק?

"הפעילות הלוקאלית היא חלק מרכזי מהאסטרטגיה של גוגל. אני חושבת שגם לפייסבוק וגם לגוגל יש שירותים איכותיים בתחום המדיה החברתית וגם בתחום הלוקאלי, ולכן יהיו אופנים רבים שבהם החברות ימלאו אחר הצרכים של הגולשים".

- עד כה הניסיונות של גוגל להרוויח כסף מדברים אחרים מעבר לפרסום ממילות חיפוש לא הוכיח עצמו. קופונים הם מודל הכנסה חדש מבחינתכם. גם עבודה מול בתי עסק שכונתיים. האם את חושבת שגוגל תצליח לייצר הכנסות משמעותיות בזירות אלו?

"אני חולקת על ההנחה העומדת בבסיס השאלה. גוגל עושה הרבה כסף מפרסום שאינו מחובר לחיפוש: פרסום סלולרי למשל, וגם פרסום דיספליי (פרסום וידיאו ובאנרים - א.צ), מניבים כל אחד הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה". שניהם מבוססים על מנוע החיפוש שלכם. קופונים ועבודה פיסית מול עסקים קטנים זה משחק אחר לגמרי. "אנחנו מאמינים שגם הפעילות הלוקאלית תניב הכנסות. אנחנו מאוד מתרגשים ממנה, ואני בטוחה שגם נעשה ממנה כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully