וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Google Street View: הישראלים בעד

צבי זרחיה ואיילה צורף

17.4.2011 / 10:31

רוב המצביעים באתר "שיתוף הציבור" תמכו בהפעלת השירות. צוות שרים בוחן בימים אלה את בקשת גוגל

4,420 גולשים הגיבו באינטרנט להצעה הנבחנת בממשלה להנהגת שירות גוגל סטריט וויו בישראל. מתוכם, 3,103 תמכו בהפעלת השירות, ו-1,317 גולשים התנגדו.

צוות השרים בראשות סגן ראש הממשלה השר דן מרידור, הבוחן בימים אלה את הפעלת שירות גוגל סטריט וויו בישראל, החליט ביוזמת השר מיכאל איתן להנהיג שימוע ציבורי ולפתוח את הדיון על השירות להערות הציבור בטרם יגבש סופית את מסקנותיו. באתר "שיתוף הציבור" הוצע לגולשים להביע את דעתם על המיזם ולהשיב לשאלה אם ישראל צריכה להצטרף למדינות שבהן פועל השירות - גם במחיר פגיעה אפשרית ומידתית בפרטיות.

איתן אמר בסוף השבוע: "אנשי המשרד יקראו את כל התגובות ויגישו לצוות השרים מסמך המרכז את עיקרי העמדות של הגולשים ובהן הצעות לשיפורים". באתר נכתב כי "גוגל תטשטש באופן אוטומטי פנים ולוחיות זיהוי של מכוניות". עוד נכתב כי "בעלי בתים או אנשים שיבקשו לטשטש את עצמם באופן מלא או את רכושם, יוכלו לעשות כן באמצעות בקשה המוגשת באתר של השירות". עם זאת, על פי הודאתה של גוגל באחרונה בבית המשפט השוויצרי, היקף הטשטוש מגיע ל-98% מהפנים וממספרי כלי הרכב המצולמים, ואין היא יכולה להתחייב ל-100% טשטוש.

כפי שנחשף ב-TheMarker, צוות שרים מיוחד בוחן את בקשת גוגל להפעיל את השירות. שירות גוגל סטריט וויו מופעל ב-27 מדינות. בעוד בישראל מתלבטת הממשלה אם לאשר לגוגל להפעיל את השירות, יוצאות יותר ויותר מדינות נגדו. הראשונה לבצע צעד דרמטי הייתי שווייץ. לפני כשבועיים החליטה ממשלת שווייץ שלא לאפשר לגוגל להמשיך להפעיל את שירות הצילומים התלת ממדי בעריה. השירות הושק שם 2009. ההחלטה התקבלה על בסיס פסיקת בית המשפט, שנתן גיבוי לרגולטורים ופסק שהשירות מפר את חוקי הגנת הפרטיות. גוגל טענה בתגובה שדרישותיו של נציב הפרטיות - שגוגל תטשטש את פניהם של האנשים המצולמים באופן ידני - אינן סבירות מבחינה כלכלית ולוגיסטית, והביעה אכזבה מפסיקת בית המשפט.

כמה ימים לאחר מכן הודיעה גם ממשלת גרמניה כי החליטה לחזור בה מהאישור שנתנה לגוגל להפעיל את השירות בשטחי המדינה. גם בגרמניה פועל השירות זה כמה שנים, וגם שם תיאלץ החברה להפסיק להפעיל את המכוניות שסורקות את הרחובות. ממשלת גרמניה הודיעה שהיא תסתפק בצילומים הקיימים של רחובות 20 הערים הגדולות במדינה, ולא תאפשר לחברה לעדכן אותם מעתה ואילך. הוועדה הישראלית תתייחס להחלטות שהתקבלו בשווייץ ובגרמניה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully