וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תובעת את סמסונג

19.4.2011 / 21:57

"מוצרי 'גלקסי' של סמסונג מעתיקים את המראה והממשק של האייפון והאייפד", טוענת אפל בתביעה שהגישה

אם מוצרי ה"גלקסי" של סמסונג מזכירים לכם קצת את האייפון והאייפד – אתם לא לבד. אפל החלה בהליך תביעה נגד חברת סמסונג בטענה שהחברה הפרה את קניינה הרוחני במוצריה אלו. לדברי אפל, סמסונג העתיקה את המראה החיצוני, העיצוב, האריזה והממשק של מוצריה בסלולריים "גלקסי S", "אפיק 4G", "נקסוס S" ובמחשב הלוח "גלקסי טאב". "אין זה מקרה שהמוצרים האחרונים של סמסונג דומים מאוד לאייפון ולאייפד, החל מהצורה החיצונית, דרך ממשק המשתמש ועד לאריזה", מסר דובר של אפל בהצהרה רשמית. "סוג זה של הפרת זכויות יוצרים בוטה הוא מגונה, ועלינו להגן על קניינה הרוחני של אפל כאשר חברה אחרת גונבת את הרעיונות שלנו".

סמסונג הגיבה באומרה כי היא משקיעה במחקר ובפיתוח ולא בחיקוי. "פיתוח טכנולוגיות וחיזוק הקניין הרוחני שלנו הם המפתח להצלחתנו. סמסונג תגיב לצעדים משפטיים אלו בצורה המתאימה להגנת קניינה הרוחני", נמסר מהחברה, שאף הודיעה כי תגיב בתביעת נגד וכי היא חושדת שאפל הפרה זכויות של טכנולוגיית אלחוט שפותחה על ידה.

התביעה מגיעה כחלק ממהלך בו תובעת אפל יצרני טלפוני אנדרואיד בטענת הפרת זכויות יוצרים. לפני כן תבעה את החברות HTC ומוטורולה, ונתבעה בעצמה בעילה דומה על ידי נוקיה (בהליך שעדיין מתקיים). בעבר הרחוק וגם הקרוב יותר שתי החברות דווקא שיתפו פעולה. אפל השקיעה 100 מיליון דולר בסמסונג בשנת 1999 כדי לקדם את העבודה על מסכי LCD. בשנה שעברה קנתה אפל חלקי חומרה (מעבדים, זכרונות, מסכים) מסמסונג בסכום של 5.7 מיליארד דולר, מה שהופך את אפל ללקוח השני בגודלו של סמסונג. גורמים בשתי החברות העריכו כי על אף הקרב המשפטי הצפוי – יחסים מסחריים אלו לא יקטעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully