וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט קונה את סקייפ

10.5.2011 / 12:14

לאחר שניהלה משא ומתן עם גוגל ופייסבוק, נמכרת סקייפ למיקרוסופט תמורת 8 וחצי מיליארד דולרים

מיקרוסופט קונה את סקייפ. ימים ספורים לאחר שנודע כי ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק מנהלות משא ומתן על רכישת שירות הטלפוניה האינטרנטי, מתברר שהקונה תהיה דווקא ענקית התוכנה – שתשלם עבור סקייפ 8.5 מיליארד דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שמבצעת מיקרוסופט בהיסטוריה שלה. ככל הנראה תוציא החברה הודעה רשמית מחר.

ההערכה היא שסקייפ תשולב בחבילת Windows Live של מיקרוסופט (הכוללת שורה של תוכנות מקוונות, ביניהן המסנג'ר). ייתכן שגם תימצא הדרך לשלב את השירות בחבילות תוכנה הנמכרות לארגונים ולהשתמש בו כסוג של מרכזת תקשורת. אפשרות נוספת היא שילוב התוכנה במערכת ההפעלה הסלולרית Windows Phone 7.

עיתונות הטכנולוגיה מתייחסת לעסקה ברגשות מעורבים, ומצביעה על כך שסקייפ הוא שירות מפסיד שיצטרף לפעילות אינטרנט מפסידה גם כן – זו של מיקרוסופט. אך נראה כי מיקרוסופט רואה חשיבות ברכישת מותג אינטרנטי חזק וידוע, וכן קבלת גישה למאות מיליוני המשתמשים הרשומים שלו (כ-663 מיליון). הרשת החברתית פייסבוק, ששקלה בעצמה לקנות את סקייפ, תצא נשכרת מהעסקה בשל קשריה עם מיקרוסופט (שהיא אחת מהמשקיעות בה) ובשל העובדה שהשירות לא נופל לידיה של גוגל, הנתפסת כיום כמתחרה של פייסבוק. ניתן לצפות כי בין פייסבוק לסקייפ יתגבש שיתוף פעולה כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully