וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לאזרחיה: השתתפות במשט לעזה מסוכנת

שר החוץ של טורקיה הודיע כי הזהיר את הפעילים הפרו-פלסטיניים מפני הסכנות שבהשתתפות במשט נוסף לעזה. "ננקוט באמצעים בהם נקטנו בשנה שעברה, אך המקור של הבעייה הוא המצור הישראלי"

טורקיה הזהירה אמש (שלישי) פעילים פרו-פלסטינים מפני נסיונות נוספים לפרוץ את המצור הישראלי על עזה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שר החוץ הטורקי, אחמד דאווטאולו, הזהיר את קבוצות הפעילים על הסכנות שבמשט נוסף, אך אינו יכול לאסור עליהם מלצאת למשט, כיוון שהקבוצות לא נמצאות בשליטה ממשלתית.

"אנו נזהיר את אזרחינו מפני התוצאות האפשרויות, אך הרעיון של ארגונים לא-ממשלתיים תחת שליטת ממשלת טורקיה מייצג גישה אוריינטליסטית", אמר דאווטאולו בראיון לערוץ A News, כשהוא מתייחס לבקשה של ממשלת ישראל למנוע הצטרפות של פעילים טורקים למשט נוסף המתוכנן לחודש הבא. "הציפיה מטורקיה לעשות משהו שמדינות מערביות לא יכולות לעשות, משקפת את הגישה שטורקיה מגבילה חופש דמוקרטי. ננקוט באמצעים הנדרשים בהם נקטנו בשנה שעברה, אך המקור הראשי של הבעייה הוא המצור הישראלי".

לפני כשבועיים הזהירה ממשלת טורקיה את ישראל שלא תנסה להשתלט בכוח על המשט הבא. דאווטאולו, אמר בראיון שהעניק ל"סידני מורנינג הארלד" כי "אנחנו מתריעים בישראל, שלא תעשה את אותה הטעות שנעשתה בשנה שעברה". שר החוץ הטורקי התייחס אז גם לבקשה שהעבירה ישראל לממשלה הטורקית שזו תפעל למנוע את יציאת המשט לעזה. "אנחנו יכולים לייעץ, אנחנו יכולים לומר כל מיני דברים, אבל איננו יכולים לעצור את המשט", הוא השיב. לדבריו, מדובר ביוזמה אזרחית ולא ממשלתית. הוא הוסיף כי בשנה שעברה ביקשה ממשלת טורקיה מארגון ה-I.H.H שלא לצאת למשט אך לא מנעו אותו כיוון ש"מדובר בחברה דמוקרטית ולא ניתן היה לעצור אותם".

בסוף יוני, לציון שנה לניסיון של המשט הטורקי לפרוץ את המצור הישראלי על עזה, מתכננים ארגונים פרו-פלסטיניים יחד עם תנועת Free Gaza וארגון IHH להוציא משט נוסף מערי אירופה לרצועת עזה. בימים הקרובים, צפוי פאנל של האו"ם להגיש למזכ"ל הארגון דו"ח על השתלטות של השייטת על אניית המרמרה, במהלכה נהרגו תשעה פעילים.

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully