וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל משדרגת את התוכנה

וואלה! TECH

6.6.2011 / 19:30

בכנס המפתחים של אפל הציג סטיב ג'ובס את מערכות ההפעלה Lion ו-iOS5 ואת שירות הענן iCloud

אפל שמה דגש על תוכנה. באירוע המפתחים השנתי שלה, הכריז מנכ"ל החברה (הנמצא בחופשת מחלה) סטיב ג'ובס על גרסאות חדשות למערכת ההפעלה iOS (עליה פועלים האייפד, אייפון ואייפוד) ו-MacOS (מחשבי מק), כמו גם על שירות ענן חדש בשם iCloud שמטרתו להעביר את כל המוזיקה שלכם לענן.

iOS 5 – עתיד הניידות של אפל

מערכת ההפעלה הניידת החדשה של אפל, שתושק בסתיו הקרוב, כוללת 200 אפשרויות משתמש חדשות, כשבראשן מרכז הודעות משודרג. כמו במערכת ההפעלה אנדרואיד, ניתן לגרור ב-iOS מלמעלה חלון ייעודי עם כל ההתראות של מערכת ההפעלה. חלק מההתראות מוצגות גם במסך הנעילה, כשניתן אף לגשת אל התוכנה ממנה הן הגיעו בלי לפתוח את נעילת המכשיר. חידוש מרכזי נוסף הוא אפשרות למקלדת מפוצלת, שאמורה להקל על כתיבה בשתי אצבעות במצב אנכי.

באפל מנסים לנתק את המכשירים הניידים מהנייחים. עדכוני התוכנה ב-iOS5 יגיעו לא רק דרך המחשב, אלא גם דרך רשת סלולר או חיבור אינטרנט אלחוטי. גם סנכרון של המכשיר עצמו עם המחשב לא צריך כעת לכלול כבל – ניתן לסנכרן את המוזיקה אלחוטית, דרך הרשת הביתית.

שירות חדש, iMessage, יאפשר לבעלי מכשירי iOS לתקשר בהודעות טקסטואליות בחינם אחד עם השני. הוא תומך באייפון, אייפוד טאץ' ואייפד, כשניתן לשתף לא רק הודעות טקסט אלא גם תמונות, וידאו ואנשי קשר. וכן, יש גם צ'אט. השיחות מסונכרנות בין המכשירים השונים שמחוברים לאותו חשבון.

דפדפן המכשיר, ספארי מובייל, שודרג גם הוא, כשהדגש הוא על הפיכת תוכן לנגיש יותר. כפתור חדש שיופיע בדפדפן יאפשר להפוך כל דף לסיפור, באמצעות סידורו מחדש כך שיתמקד בתוכן וימחק את כל מה שמסביב. חידוש נוסף בדפדפן הוא תמיכה בלשוניות. מעבר לכך, כוללת iOS 5 אינטגרציה עם טוויטר. רשת המיקרו-בלוגינג שולבה בכמה וכמה אפליקציות של מערכת ההפעלה, ביניהן המצלמה וגלריית התמונות. ניתן גם לשתף לינקים מהדפדפן ומיקום מתוכנת המפות.

תוכנת המצלמה, אגב, נגישה עכשיו גם ממסך הנעילה, כך שתוכלו לגשת אליה בלחיצת כפתור. החידושים בה כוללים אפשרות עריכה מובנית, נעילת פוקוס ושימוש בכפתור הווליום כדי לצלם (נוח כשהמצלמה במצב אופקי).

נציין כי המערכת תהיה זמינה לאייפון ואייפוד טאצ' מדור 3 ו-4, ואייפד מדור 1 ו-2.

אפל בעננים

"אנו נזיז את המרכז הדיגיטלי, המרכז של החיים הדיגיטליים שלכם, אל הענן" אמר מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, כשהציג את ה-iCloud – שירות הענן החדש של החברה, שמושק היום ומחליף את ה-MobileMe. כך, למשל, אנשי הקשר שתוסיפו על אחד המכשירים, יהיו זמינים על כולם. וכך גם לוחות שנה. מיילים גם, אם אתם משתמשים בתיבת @me.com אותה תציע לכם אפל. כל זה, אגב, בחינם, עד 5 ג'יגהבייטים.

החידוש הגדול מבחינת המשתמש האמריקאי שקונה מוזיקה באייטיונס הוא שאפל תציע כעת להוריד את השירים שרכשתם דרך iTunes לכל מכשיר iOS ללא תשלום נוסף (עד 10 מכשירים). בשבועות האחרונים דובר על כך שאפל תציע שירות הזרמת שירים מהענן, בדומה לגוגל ואמזון, אך זה לא קרה. מה שכן קרה, זו הכרזה על שירות Music Match. השירות הזה, שעולה 25 דולרים בשנה, יאפשר לכם לתת לאפל לסרוק את ספריית המוזיקה שלכם. מה שהיא תתאים לשירים שכבר נמצאים באייטיונס, ייזקף לזכותכם כרכישה למשך השימוש בשירות. מה שהיא לא תזהה, יועלה לשרתים. כך, תקבלו את כל המוזיקה שלכם בענן, בלי הצורך להעלות את כולה לשרתים – כי באייטיונס כבר יש 18 מיליוני שירים.

השירות החדש גם יסנכרן רכישות – יאפשר לכם לראות אילו תוכנות רכשתם דרך ה-App Store גם על המכשירים עליהם אלה לא הותקנו עדיין. אותו הדבר נכון לגבי iBooks. ואם זה לא מספיק, הוא גם יגבה תוכן ברגע ותתחברו לרשת Wi-Fi. התוכן המגובה כולל מוזיקה שרכשתם, אפליקציות, ספרים, תמונות וסרטונים שצילמתם, מידע מהאפליקציות והגדרות מכשירים. בנוסף, שלושת יישומי המשרד של אפל – Pages, Numbers ו-Keynote, שזכו לגרסת iOS בשבוע שעבר, יסונכרנו כעת דרך ענן עם כל המכשירים הניידים שלכם, כמו גם עם מחשבי מק ו-PC. אפליקציה נוספת שתסונכרן היא Photo Stream, שתאפשר לכם לצפות בתמונות שצילמתם על אחד המכשירים מכל השאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שאגת אריה

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה MacOS – גרסה בשם Lion, תכלול, לדברי סמנכ"ל השיווק של אפל פיל שילר, 250 אפשרויות חדשות. מאלה הודגמו עשר עיקריות, כמו תמיכה מובנית בתנועות רב-מגע (בכל הניידים של אפל מהשנים האחרונות יש משטח מגע שתומך ברב-מגע); המנגנונים החדשים Mission Control (מציג את כל האפליקציות שרצות על המחשב בחלון אחד, ועוזר לעשות סדר בדברים); LaunchPad שמביא את ממשק הפעלת התוכנות של iOS הניידת אל MacOS הנייחת; וגרסה חדשה של תוכנת המייל, שכוללת כעת ממשק הדומה לזה של תוכנת המייל באייפד. נזכיר גם כי Lion תביא למק תוכנות במסך מלא – דבר שנעדר מהמערכת עד כה. הפעם התמיכה היא מובנית, מה שמקל על המפתחים.

אפשרות מרכזית נוספת היא שמירה אוטומטית. Lion תשמור את כל המסמכים עליהם אתם עובדים גם בלי שתגידו. מעבר לכך, היא תשמור על המחשב מספר גרסאות ישנות של המסמך, כדי שתוכלו לחזור אחורה אל הנקודה הרצויה. הדבר, כאמור, תלוי הפעם במערכת ההפעלה ולא בתוכנה בה אתם משתמשים.

חנות היישומים של אפל, שזמינה כעת למערכת ההפעלה Snow Leopard תהיה מובנית בתוך Lion. היא תכלול אפשרות לרכוש פריטים בתוך תוכנות באמצעות חשבון אפל ועדכוני תוכנות אוטומטיים. מערכת ההפעלה עצמה, אגב, תמכר אך ורק דרך ה-App Store, במחיר של 29 דולרים בלבד, ביולי הקרוב.

נתונים, נתונים

ב-2011, יש ברחבי העולם יותר מ-54 מיליוני משתמשי מק. כמט 75 אחוזים מהם משתמשים בנייד של החברה. החברה צמחה בקצב יותר גבוה מהתעשייה בכל רבעון בחמש השנים האחרונות.

200 מיליוני מכשירים עם iOS נמכרו עד כה. אלה כוללים את האייפוד טאץ', האייפון והאייפד.
יותר מ-25 מיליוני אייפדים נמכרו.
יותר מ-15 מיליארד שירים נמכרו ב-iTunes.
יותר מ-130 מיליון הורדות מחנות הספרים של אפל.
יותר מ-14 מיליארד הורדות של אפליקציות מה-App Store.
2.5 מיליארד דולרים שולמו למפתחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully