וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משיקה רשת חברתית - שוב

גוגל השיקה מיזם חדש בשם Google+, שהינו רשת חברתית המבוססת על שיתוף במעגלים חברתיים קטנים

«iframe width="480" height="303" src="https://www.youtube.com/embed/xwnJ5Bl4kLI" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

גוגל חברתית מתמיד. ענקית החיפוש השיקה הערב (ג') את Google+, הרשת החברתית שלה. נציין כבר עכשיו שמדובר בהשקה מוגבלת למספר מצומצם של אנשים, אשר יוכלו בעתיד הקרוב להתחיל להזמין את חבריהם – השיטה בה השתמשה גוגל עבור Gmail ו-Wave בעבר.

הרשת החברתית של גוגל מבוססת על מעגלים חברתיים מצומצמים, עמם אתם יכולים לשתף פריטים, לתקשר באמצעות הודעות טקסט ולדבר בוידאו צ'ט. “בחיים האמיתיים יש לנו קירות וחלונות, ואני יכול לדבר איתך כשאני יודע מי בחדר, אבל בעולם המקוון אתם לוחצים על "שתף" ומשתפים עם כל העולם" אמר לינו יורק טיימס ברדלי הורוביץ, אחד ממובילי הפרוייקט, כשהוא מסביר את הסיבה לאופי הרשת.

על פי הידוע לנו, המיזם זמין עם ממשק עברי כבר מהיום הראשון שלו, כמו גם ב-43 שפות נוספות. כמו כן, נכון לרגע כתיבת שורות אלה מנגנון ההרשמה ל"פלוס" לא עובד, וגם אנשים עם הזמנות לא מצליחים להירשם לשירות.

לא הפעם הראשונה

חייבים לזכור שכלל לא מדובר בניסיון הראשון של גוגל בתחום הרשתות החברתיות. כך, למשל, עוד ב-2004 השיקה החברה רשת חברתית בשם Orkut, לה כיום יותר מ-100 מיליוני משתמשים רשומים ברחבי העולם. רוב רובם של המשתמשים האלה, כמעט 90 אחוזים, מגיעים כיום משתי מדינות – הודו וברזיל.

ניסיון חברתי נוסף הגיע בדמות Wave – כלי לעבודה שיתופית שהושק ב-2009 והיה אמור להחליף את המייל. המוצר, שזכה לחשיפה תקשורתית נרחבת, כשל כשהושק באופן פומבי. אנשים רבים כלל לא הבינו מה עושים איתו, ומה צריך להשתמש בו. באוגוסט אשתקד הודיעה גוגל כי היא מסיימת את הפיתוח של Wave, ומעבירה את כליו לפרוייקטים אחרים.

בשנה שעברה, ניסתה גוגל להיכנס לתחום המיקרו-בלוגינג עם Buzz – שירות שהושק בצורה רחבה כבר ביום ההכרזה. באזז ייזכר כאחד הכשלונות הצורמים של גוגל, שזיכה אותה בהררי יחסי ציבור שליליים בעקבות בעיות אבטחת מידע, ומנגנונים שחשפו נתונים פרטיים של אנשים ללא רצונם. כיום Buzz משולב בתוך תיבות Gmail, אך בגוגל ממעטים לדבר עליו.

וכבר השנה, השיקה גוגל את ה"פלוס 1” - התשובה שלה לכפתור ה"לייק" של פייסבוק. הפרוייקט הזה נמצא כעת בשלבי השקה, כשרק החודש קיבלו אתרים חיצוניים את האפשרות לשלב את הכפתור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully