וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיילסטון 2 של מוטורולה: תשכחו מה'וואו'

15.8.2011 / 11:33

הדור השני של סלולרי האנדרואיד מבית מוטורולה עובד כמו פועל מסור, אך מיושן. ככה זה כשאתה זקן בעולם של צעירים ויפים

לא ברור מה חשבו orange ומוטורולה כאשר המתינו שנה שלמה להשקת הדור השני של מכשיר המיילסטון בישראל. עד שהגיע לכאן המכשיר החדש-ישן של מוטורולה הספיקו להגיע לארץ טלפונים חדשים יותר מתקדמים, מהירים ומרשימים. גולת הכותרת היא ה-Galaxy S2 של סמסונג, שהביא עמו קונצנזוס של התפעלות וקריאת דרך ברורה על איך צריך להיראות, להרגיש ולעבוד סמארטפון בימינו. אבל גם מוטורולה ואורנג' עצמן מתכננות להשיק בימים הקרובים בישראל את מכשיר הדגל היחסית-חדש של החברה, ה-Atrix, גם הוא - בניגוד למיילסטון 2, טלפון עם מעבד של הדור הנוכחי ולא מעבד עבר.

לכן, כאשר מסתכלים על המיילסטון 2 בקונטקסט הזה, אי אפשר שלא לחוש שמדובר במכשיר של האתמול, כזה שאולי באמת היה רלוונטי לפני שנה, אך מאז שיצא זרמו הרבה מים בירקון. כך שאפשר לומר שמראש המיילסטון מגיע לקו הזינוק עם תווית של "לשעבר", שקשה מאוד להוריד ממנו – בעיקר אחרי שמשתמשים בו זמן מה. בו בזמן, שני המכשירים אותם הזכרתי בכלל לא נמצאים על הרדאר של חלק מרוכשי הטלפונים - אלה שצריכים מכשיר עם מקלדת פיזית מלאה. עבורם, התחרות של מיילסטון 2 שונה מאוד, ומסתכמת בהיצע מוגבל ממוטורלה עצמה (מיילסטון 1) וסוני אריקסון (בהנחה שאתם לא סופרים מכשירים קטני מסך, שגם אינו מסך מגע, דוגמת הבלקברי).

קרבות (מסך) מגע

המיילסטון 2 לא באמת גרוע בשום צורה. העניין הוא שמדובר פשוט במכשיר בינוני. כזה שתחושת השימוש בו לעולם לא מוציאה ממך "וואו". בעיה נוספת היא שהוא לא כייפי. סמארטפון היום צריך להיות מכשיר שהוא יותר מפונקציונלי. הוא צריך להיות כזה שמספק חוויית שימוש. האייפון של אפל השכיל לעשות זאת כבר מההתחלה, וכך גם אותו Galaxy S2 של סמסונג מדובר, שהמסך הגדול שלו הופך את התצוגה שלו למרהיבה ואת השימוש בו לנעים, נוח וכייפי. אם דיברנו על המסך – גם הגענו לנקודת תורפה מרכזית של המיילסטון 2. המסך שלו פשוט קטן מדי. רשמית, מדובר במסך של 3.7 אינץ'. בפועל (מדדנו), התצוגה מתפרסת על 3.5 אינץ'. זה כמו באייפון 4, אבל בפועל פשוט מרגיש קטן יותר – אולי בשל אופן התצוגה. וכך, במהלך כל השימוש מרגיש הלקוח שהמיילסטון הזה פשוט קטן עליו.

האייקונים קטנים, תצוגת עמוד אינטרנט קטנה וצפופה (מזל שיש רב-מגע) ושליחת SMS הופכת למשימה של ממש. כדאי להדגיש: כותב שורות אלו אינו אדם עם אצבעות שמנות. נהפוך הוא. במהלך השימוש שלי במכשיר לא יכולתי שלא לחשוב שוב ושוב שאם אני מתקשה להפעילו עם אצבעות דקות למדי – אנשים מאסיביים יותר יסתבכו ממש. כל SMS הופך למשימה שיש להתרכז בה רבות, עקב מקלדת וירטואלית עם מקשים קטנטנים. גם כאשר אתם משקיעים ריכוז וכוונון כדי להצליח לגעת במקשים בהם אתם מתכוונים לגעת – לא פעם זה מתפספס ואתם נדרשים לתקן את ה'טייפו'. אם מסך האייפון הוא בדיוק באותו הגודל, איך זה ששם המקלדת יותר נוחה לשימוש? גם כפתורי הבסיס הנמצאים בתחתית הטלפון (Home, חיפוש וכדומה) – קטנים מדי גם כן ומקשים על השליטה (לחיצה שגויה היא דבר שכיח מאוד במיילסטון).

נכון, אפשר גם להטות את המכשיר למצב מאונך, ואז למקלדת יש יותר ספייס וההקלדה נוחה יותר. בנוסף, יש גם מקלדת אמיתית, כזאת שאינה וירטואלית. מקלדת הגומי הרך (שלמעשה מרגישה די קשה), נשלפת מתחתית המכשיר, אך גם היא אינה נוחה לשימוש – בעיקר בזכות מקשים קטנים שאינם נעימים למגע. בנוסף, סימוני האותיות באנגלית, בעברית והסימנים יוצרים עומס ויזואלי שקצת כואב בעין. השימוש בצבע הכחול גם לעברית וגם לסימנים מבלבל את המשתמש, שמנסה, למשל, למצוא איפה כאן הנקודותיים. אמנם במהלך ההקלדה לא נוטים לפספס מקשים או ללחוץ על אלו הלא נכונים, אך עדיין קשה לקרוא לחוויית השימוש הזאת אידיאלית.

פועל חרוץ, אך נטול סקס-אפיל

המקלדת הפיזית גם אחראית לעובי היחסי של המכשיר ולמשקלו (169 גרם שאינם באמת מעיקים, אבל באמת שאפשר יותר, כלומר – פחות). הקונסטלציה הזאת הופכת את המכשיר ללבנה קצת שמנמנה מדי שלא עומדת בתנאי הסקס-אפיל של שוק הסמארטפונים הנוכחי. מוטורולה הייתה פעם אלופה בעיצוב מכשירים מתקדמים, וקצת עצוב לראות שלמרות שהמיילסטון הראשון הצליח להחזיר אותה, פחות או יותר, לרלוונטיות בשוק הסלולרי – היא עדיין לא מצליחה לשחזר את יתרונה העיצובי ומשאירה את הבכורה לאפל ולסמסונג (בעיקר לאפל, שכן סמסונג בעיקר מחקה את האייפון).

גם מבחינת מפרט חומרה מדובר במכשיר מיושן: מעבד 1 ג'יגה עם ליבה אחת בלבד, בניגוד לשתיים בדור הנוכחי של המכשירים; זיכרון של 512 מגה, מצלמת 5 מגה-פיקסל וקיבולת פנימית של 8 ג'יגה (שזה דווקא סביר פלוס). נציין כי למרות המפרט, הטלפון לא נותן תחושה מקרטעת. הוא עומד בכבוד במעבר בין אפליקציות, בהורדות, בגלישה באינטרנט. המעבר בין המסכים זריז מספיק וגם המגע של מסך המגע מתקבל על הדעת (אם כי לא עומד בסטנדרטים של מגע האייפון, שעדיין לא מצאתי מדויק ממנו). אולי בגלל גודלו הקטן של המסך, רזולוציית ה-480x854 מספיקה לתצוגה חדה וברורה (אם כי לתמונות לוקח לפעמים קצת זמן כדי להתפקס), למרות שהוא לא ה-Retina Display של אפל או ה-Super AMOLED של סמסונג. שוב, גם כאן יש יכולת עבודה ראויה של פועל מן השורה, אבל לא כזה שיהיה זכאי מתישהו לתואר "העובד המצטיין". הבעיה היא שכשאתם קונים טלפון סלולרי, אתם צריכים שהוא יעבוד טוב לא רק היום, אלא גם מחר או בעוד שנה. ואז, כשתגיע לשוק גרסה חדשה של אנדרואיד, תשאל השאלה - האם המעבד של המכשיר שלכם חזק מספיק כדי להריץ את הגרסה הזו. ואם התשובה היא "לא" - תצטרכו להישאר בעבר.

על עבודת מערכת ההפעלה עצמה אין יותר מדי מה להרחיב בהקשר הזה, שכן מדובר בעיקר בעניין של אנדרואיד ולא של מוטורולה, שמאמצת את מערכת ההפעלה מבית גוגל. עם זאת, יש לציין שהגרסה המגיעה עם המכשיר היא גרסה 2.2, כאשר 2.3 כבר יצאה לשוק לפני מספר רב של חודשים. המכשיר גם מגיע עם ממשק MOTOBLUR הייחודי למוטורולה והכולל מספר תוכנות מובנות – למשל אפליקציית רשתות חברתיות, המשלבת את פיד הפייסבוק והטוויטר במכשיר (בדומה לסמארטפונים שהוציאה נוקיה בשנה האחרונה). יעילותו היא מאוד עניין של טעם אישי - לא כל אחד צריך עדכוני פיד מפייסבוק ישירות על המסך, כאשר אפשר להוריד בקלות את אפליקציית פייסבוק לאנדרואיד (כנ"ל טוויטר). גם החיבור של MOTOBLUR לאי-מייל של ג'ימייל הוא סוג של לעשות את מה שכבר קיים במכשיר. אבל מזיק זה לא, ותמיד אפשר פשוט לבחור לא להשתמש באופציה הזאת.

עוד פיצ'רים ייחודיים למכשיר הם נגן מוזיקה שכולל שירות ש'מדביק' לשירים המועלים למכשיר מילים ותמונות ואפילו יכולת לזהות אם הכנסתם את הטלפון לכיס המכנסיים – ואז לנעול אותו אוטומטית.

לפחות שומעים טוב

סוללת המכשיר היא, איך לומר, סטנדרטית. המיילסטון יעבור פחות או יותר יום עבודה שלם, במידה ולא עשיתם בו שימוש אינטנסיבי מדי. במקרים בהם הוא מחובר לוויי-פיי ובלוטות' דרך קבע – הסוללה שלו מתרוקנת במהירות יחסית, והטענתה אינה זריזה במיוחד.

אה, כמעט ושכחנו: איכות קליטה. אכן נדמה שעם כל סמארטפון הופך עניין איכות השיחה לזניח יותר ויותר. מוטורולה לא מזלזלת בנושא ומספקת איכות שיחה תקינה לחלוטין. הקליטה טובה, השמיעה גם כן ולא נרשמו רעשים מיוחדים על הקו.

אז למי בעצם מיועד המיילסטון 2? ככל הנראה לאנשים שרוצים סמארטפון אנדרואיד עם כל הפיצ'רים הבסיסיים, אבל לא רוצים שיקרעו אותם במחיר. אורנג' מוכרת אותו ב-2,484 ¤ ובזאפ אפשר למצוא אותו בכמה מאות שקלים פחות. לשם השוואה: את הגלקסי S2 ניתן לקנות בשוק החופשי בסביבות ה-3,000 ¤ כרגע, וכך גם את האייפון 4 הבסיסי. מי שיכול לגרד עוד כמה מאות שקלים – אין סיבה שיסתפק במיילסטון. מי שלא – ימצא בו מכשיר סביר ואמין, אבל כאמור: תשכחו מה"וואו".


עוד בנושא:

- מוטורולה משיקה מכשירים חדשים בישראל
- ביקורת: מיילסטון 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully