וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענן של אפל יוריד קבצים

31.8.2011 / 11:37

שירות הענן החדש של אפל נתן את הרושם שיספק הזרמת מדיה, אך מתברר שלמעשה יוריד את הקבצים למכשיר וינגנם משם

כמעט שלושה חודשים לאחר ההכרזה החגיגית על שירות הענן מבית אפל, מתבהרת כעת הצורה בו יעבוד. בניגוד למה שציפו רבים, מסתבר שלא מדובר בשירות הזרמת מדיה (streaming) במובן הקלאסי, בו הענן משמש כסוג של תחנת רדיו ומכשיר המשתמש משמש כמקלט שלה. שירות ה-iTunes Match של אפל אמנם יחבר את המשתמש לספריית המוזיקה שלו בענן, אך בניגוד לשירותים המקבילים של גוגל ואמזון - ישלח את הקבצים אל המכשיר, ואלו ינוגנו ישירות ממנו. זאת למרות סרטון וידאו שמציג את השירות שנותן את הרושם שהוא מזרים מדיה. גם השימוש בשירות יספק רושם כזה: השיר יתחיל להיות מנוגן מיד עם בחירתו, אך מאותו רגע הוא גם מורד למכשיר וממשיך להתנגן ממנו.

דובר של אפל אישר את הפרטים הללו לעיתונאי הטכנולוגיה פיטר קפקא מאתר All Things Digital, אך לא פירט אם הקבצים שמורדים הם באיכות אופטימלית או באיכות מופחתת, וכן מה מגבלת הגודל של התיקיה אליה מורדים הקבצים. מקורבים לאפל סיפרו כי לחברה אין בעיה חוקית לבצע הזרמת מדיה – שכן יש לה את הרישיונות לכך מטעם חברות המוזיקה, וכי מדובר בבחירה "פילוסופית/עיצובית" שנעשתה בין השאר מכיוון שאפל אינה סומכת על שירותי הטלקום שיוכלו לעמוד בביקוש ולספק סטרימינג בצורה ראויה לכל מי שמעוניין בכך. כך או כך, מבחינת המשתמש לא אמור להיות הבדל משמעותי, שכן הפעולה ותוצאתה מהצד שלו היא זהה, והמוזיקה מורדת לתיקיה זמנית נסתרת שהוא אינו צריך להיכנס אליה. "אם התיקיה תהיה גדולה מספיק, הגרסה של אפל לשירות הזרמת מדיה יוכל לספק חוויית שימוש טובה יותר ללקוחות, וזו תמיד מטרת אפל", כתב מייקל סנטו באתר ה-Examinar.

גרסת הבטא של שירות ה-iTunes Match נחשפה למפתחים ביום שני האחרון, לאחר שהוכרזה רשמית ביוני. היא מאפשרת למשתמשים לסנכרן את ספריית המוזיקה שלהם עם התוכן בענן המחשוב של אפל. מחיר השירות יהיה 25 דולר לשנה.


עוד בנושא:

- אפל משדרגת את התוכנה
- אפל מתעדכנת: תציג שירותי ענן, גרסה חדשה ל-iOS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully