וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם הריבועים המפוקסלים?

גדי להב

1.11.2011 / 14:53

השימוש ב-QR Codes הופך לנפוץ, אך מספר המשתמשים עדיין קטן. אולי זה מכיוון שהתמורה לא ממש ראויה?

אם נדמה לכם שאתם נתקלים באחרונה יותר ויותר ב-QR Codes, אותם ריבועים שחורים-לבנים בעיתונים ובחנויות שאותם אתם מתבקשים לסרוק בעזרת הטלפון הנייד כדי לקבל מידע, אתם לא טועים. השימוש בהם נהפך לנפוץ יותר ויותר. ואם הריבועים האלו נראו לכם כמו אמנות אבסטרקטית שהשתבשה ואין לכם מושג מה לעשות אתם, אל תרגישו רע - רוב הציבור מרגיש כמוכם.

QR (Quick Response) Codes הם דרך להעביר מידע. סריקתם על ידי הסמארטפון תציג מידע על המסך, תשלח אתכם לאתר אינטרנט או תיתן לכם הטבה בצורת קופון. השימוש בטכנולוגיה החל כבר לפני 20 שנה בתעשיית הרכב היפאנית, אבל היא נהפכה לנחלת הכלל רק בשנה-שנתיים האחרונות, והסיבה לכך ברורה: הסמארטפונים, או יותר נכון העובדה שכמעט לכל אחד מאתנו יש סורק פוטנציאלי בכיס.

יצרני הקודים הם כל מי שרוצים להשתתף בחיים הדיגיטליים ועד כה לא יכלו לעשות זאת: מגזינים, עיתונים, חנויות ועוד. עבורם, הקודים הם דרך לאינטראקציה עם הלקוח ולהעברת מידע בצורות שעד כה לא היו אפשריות, כמו וידאו. זו דרכם להפוך גם את האופליין לאונליין.

ואיך מגיב לכך הציבור? תלוי איך מסתכלים על הנתונים. לפי מחקר שבוצע כבר בתחילת השנה בארה"ב, ישנה עלייה של 1,200% במספר המשתמשים בקודים. עם זאת, שיעור צמיחה כזה מעיד על מספר קטן של משתמשים. על פי סקר שבוצע באוגוסט, 58% מהאמריקאים לא השתמשו מעולם בקוד QR - מרביתם כי פשוט לא שמעו עליו. הנתון הזה מעיד על פוטנציאל צמיחה גבוה.

הסקרנות לא מקבלת מענה מספיק

בשבועות האחרונים מתפרסמות ידיעות על וירוסים ותוכנות שמופצות דרך הקודים, ועשויים לפגוע בסמארטפונים - מפגיעה בפעילות המכשיר ועד לשליחת נתונים רגישים כמו מיקום המכשיר ושיחות שנעשו ממנו לגורם שלישי. מטרידות ככל שיהיו הידיעות האלו, עצם הניסיון להחדיר תוכנות זדוניות מעיד על שימוש גדל והולך בקודים.

אבל הנתון המעניין ביותר הוא שרק 31% מאלה שהשתמשו בקוד היו מרוצים לרוב ממה שקיבלו. 52% אמרו שהתמורה היתה ראויה רק לעתים, ו-17% אמרו שלעולם לא קיבלו משהו ראוי מפעולת הסריקה. הנתון הזה מצביע על כך שהשימוש בקודים אמנם עולה, אך הוא נובע מסקרנות, שכרגע לא ממש מקבלת מענה מספק. הדבר נובע מהשלב ההתפתחותי של הפיצ'ר החדש הזה - קודי QR עדיין נמצאים בשלב הניסוי והטעייה, הן של המשתמשים והן של יצרני הקודים.

מדובר גם, בסופו של דבר, בדרך העברת מידע בסיסית למדי, ומן הסתם המתכונת הנוכחית היא שלב בדרך. יש סיכוי לא קטן שהקודים גם ייראו אחרת מאשר ריבוע שחור-לבן מפוקסל. כבר כעת שוקדים על ניסיונות להעביר מידע מותאם לגולש הספציפי, וכן להציג את הקוד בצורה אסתטית יותר. דבר אחד בטוח: האינטראקציה עם המשתמש, שעומדת בבסיס העניין, היא לא עניין בר חלוף. זהו צורך בסיסי שימשיך לתדלק את התחום ולגרום בו לחדשנות.

  • עוד באותו נושא:
  • QR Codes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully