וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדובי מפסיקה לפתח פלאש לניידים

9.11.2011 / 16:26

מפתחת טכנולוגיית הפלאש מתחילה להתקפל: אדובי הודיעה כי תפסיק לפתח את תוסף הפלאש שנועד לדפדפני מכשירים ניידים

אדובי מרימה ידיים, או לפחות יד אחת. החברה שמפתחת את טכנולוגיית הפלאש– הודיעה כי תפסיק לפתח את תוסף הפלאש שנועד לדפדפני מכשירים ניידים (טלפונים סלולריים ומחשבי לוח). תוספי הפלאש הנוכחיים לאנדרואיד ובלקברי ימשיכו להתעדכן עם תיקוני באגים ועדכוני אבטחה, אך לא יפותחו יותר. במקום זאת תתמקד אדובי בפיתוחים עבור טכנולוגיית HTML5, שנחשבת ליורשת הפלאש העתידית.

החלטה זו מציבה גם את עתידו של הפלאש למחשבים בסימן שאלה. על הטכנולוגיה נמתחה ביקורת מסיבות שונות – מצריכת אנרגיה ועד פרצות אבטחה. נושא הדגל של פסילת הפלאש היה מנכ"ל אפל המנוח סטיב ג'ובס, שסירב לאפשר את השימוש בטכנולוגיה במוצרי אפל העובדים על מערכת ההפעלה iOS. "העידן הנייד קשור למכשירים עם צריכת אנרגיה נמוכה, ממשקי מגע וסטנדרטי רשת פתוחים" – תחומים בהם פלאש מפגרת", כתב ג'ובס במסמך שפרסם בנושא. העובדה שמשתמשי האייפון/אייפוד/אייפד (כ-250 מיליון מכשירים בעולם) לא יכולים להשתמש בפלאש פגעה קשות במעמדה של טכנולוגיה זו, וגם קרב הסברה שניהלה אדובי מול אפל בניסיון לגרום לאחרונה לשנות את דעתה – לא שינה את המצב. בנוסף, הודיעה לאחרונה מיקרוסופט כי תוסף הפלאש לא יכלל בגרסת הדפדפן שתגיע עם מערכת ההפעלה חלונות 8, שתצא ב-2012 (אך ניתן יהיה להתקינו באופן יזום).

במרץ האחרון השיקה אדובי כלי בשם Wallaby המאפשר למפתחים להמיר קבצי פלאש לקבצי HTML 5, וכך לאפשר את עבודתם גם בפלטפורמות שאינן תומכות פלאש, במה שנראה כמו סוג של השלמה עם גורלה הצפוי של הטכנולוגיה. "אדובי אומרת שפלאש בניידים אינה המסלול הטוב ביותר קדימה, אך לא טוענת שמדובר בטכנולוגיה גרועה. האיכות שלה לא רלוונטית אם לא מאפשרים לה לרוץ – ואז אדובי צריכה למצוא דרכים אחרות לענות על צרכי הלקוחות", כתב בבלוגו האישי ג'ון נק, מנהל מוצר בחברה, עם היוודע החלטתה הנוכחית של אדובי.


עוד בנושא:

- אדובי מוציאה את וואלאבי
- אדובי כבר לא מחכה לאפל
- הושק הפלאש לאנדרואיד
- אדובי בקמפיין נגד אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully