וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייסבוק מודה בבעיות פרטיות

מנכ"ל פייסבוק הכיר בבעיות הפרטיות ברשת החברתית, על רקע פשרה עם ממשל ארה"ב בנושא הונאת לקוחות

מארק צוקרברג מודה בבעיות הפרטיות ברשת החברתית. מנכ"ל פייסבוק פרסם בדף האישי שלו ברשת החברתית פוסט המדבר על מדיניות הפרטיות של החברה בעבר, הווה ועתיד, בו הוא גם הביע צער על הפגיעה בפרטיות המשתמשים במספר תקריות לאורך השנים.

ההודעה פורסמה עת הודיעה רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית - אחד הגופים האחראיים על הגבלים עסקיים במדינה - כי היא הגיעה לפשרה עם פייסבוק, לאחר שהאשימה את הרשת החברתית בהונאת צרכנים. האישומים נגעו לכך שפייסבוק הבטיחה לשמור על פרטיות משתמשיה, ואז הפרה את ההבטחה הזו מספר פעמים. התקרית המרכזית אליה התייחסה הרשות התרחשה בדצמבר 2009, אז שינתה הרשת החברתית את הגדרות הפרטיות של משתמשיה ללא בקשת רשות או הודעה מוקדמת.

מעבר לכך, האשימה רשות הסחר את פייסבוק בכך שזו אפשרה לאפליקציות צד שלישי לאסוף מידע שהמשתמשים לא הסכימו לאיסופו;
בכך שפייסבוק טענה כי אפשר להגביל שיתוף מידע לקהל ספציפי אך אפשרה שיתופו עם אפליקציות צד שלישי;

בכך שפייסבוק הפעילה תוכנית "אפליקציות מאושרות" בהן כביכול בדקה את הגדרות האבטחה, כשבפועל לא עשתה זאת;

בכך שפייסבוק הבטיחה לא לשתף מידע אישי עם מפרסמים, ועשתה זאת;

בכך שפייסבוק טענה כי כשמשתמש מוחק או מנטרל את החשבון שלו, התמונות והוידאו שלו הופכים ללא-זמינים, אך לא דאגה לכך;

ובכך שפייסבוק טענה כי היא תואמת את החוקים שמאפשרים העברת מידע בין ארה"ב לבין האיחוד האירופי, בלי לדאוג לכך באמת.

מי אשם בבעיות הפרטיות?

על פי ההסכם החדש, פייסבוק תפסיק להונות את משתמשיה. מעבר לכך, היא תבקש את אישור המשתמשים לפני כל שינוי בהגדרות שיתוף המידע, ותהיה חייבת לקבל הערכות תקופתיות של אבטחת המידע שלה ממומחים חיצוניים למשך 20 השנים הבאות. רשות הסחר הפדרלית תפקח על יישום הפשרה הזו.

ומה יש למנכ"ל פייסבוק לומר על כך? "בסך הכל, אני חושב שיש לנו היסטוריה טובה של שקיפות ושליטה על הגדרות שיתוף המידע שלכם" כותב מנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם. "עם זאת, אהיה הראשון להודות בכך שעשינו מספר שגיאות. ספציפית, אני חושב שמספר נמוך של שגיאות שזכו לתהודה רבה, כמו ביקון (מערכת פרסום שנויה-במחלוקת שהשתמשה בנתונים אישיים של משתמשים. -ד.ו) לפני ארבע שנים ויישום גרוע של שינוי מודל הפרטיות לפני שנתיים, האפילו על העבודה הטובה הרבה שעשינו."


עם זאת, צוקרברג לא לוקח את מלוא האחריות על התדמית הבעייתית שיש לפייסבוק בתחום הפרטיות. "אני גם מבין שאנשים רבים סקפטיים באופן טבע באשר לשיתוף של כל כך הרבה מידע ברשת על ידי מיליוני אנשים, במיוחד בשירות אחד." הוא כותב."אפילו אם הטיפול שלנו בפרטיות היה מושלם, אני חושב שאנשים היו תוהים, ובצדק, כיצד המידע שלהם מוגן. חשוב שאנשים יחשבו על זה, ואני חושב מדי יום מהי המשמעות של הובלת הקהילה הזו והבטחון שלה"

נמשיך לשפר, רק תמשיכו לשתף

יחד עם סקירת השינויים שעשתה פייסבוק בשנה וחצי האחרונות, על מנת להגן על פרטיות גולשיה, הכריז צוקרברג כי הוא יוצר שני תקנים חדשים של אחראיים על אבטחת מידע. ארין אגן תהיה אחראית על מדיניות אבטחת המידע ברשת החברתית, ומייקל ריכטר ימונה לאחראי אבטחת המידע במוצרים של פייסבוק.

בסוף דבריו, כותב צוקרברג כי הוא "רוצה לחדש את ההתחייבות שהחלה בהשקת פייסבוק. אנו נשרת אתכם בצורה הטובה ביותר, ונעבוד כל יום כדי לתת לכם את הכלים הטובים ביותר לשיתוף האחד עם השני, ועם העולם. נעזור לשפר את השירות, נבנה דרכים חדשות לשיתוף ונציע דרכים חדשות להגנתכם והגנת המידע שלכם יותר מכל חברה בעולם".

נזכיר כי לא מכבר, השיקה פייסבוק מנגנון שנוי-במחלוקת של שיתוף הרגלי גלישה מאתרים שותפים. אם תאשרו לה, תפרסם הרשת החברתית לחברים שלכם כל מאמר שקראתם באתר הגארדיאן והניו יורק טיימס, וכל שיר ששמעתם בשירות המוזיקה ספוטיפיי. ולא מדובר בפשלה של הגנה על פרטיות, כי אם בצעד התפתחותי מחושב של הרשת החברתית. חרף הביקורת שהושמעה על המנגנון מאז הוצג, לא התייחס אליו צוקרברג במאמרו.

עוד בנושא:

הפוסט המלא בדף של מארק צוקרברג (אנגלית)

פייסבוק שיפרה את הגדרות הפרטיות באוגוסט האחרון
וגם לפני כן, במאי 2010
פייסבוק מנסה לכפות עליכם שיתוף-יתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully