וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה החדשה של איגוד האינטרנט הישראלי: "לשמור על הרשת"

22.2.2012 / 13:03

בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי הצהירו ראשי הארגון על כוונתם להתמווד עם סערת שינוי האינטרנט. הדוברים השונים הציגו נתוני שימוש מעניינים

איגוד האינטרנט הישראלי ערך אתמול (ג') את הכנס השנתי שלו, הכולל שורה של הרצאות ופאנלים העוסקים ברשת ובעולם הטכנולוגיה. "אנחנו רואים את עצמנו כאנשים שצריכים לשמור על האינטרנט ולאפשר אותו בצורה הטובה ביותר", הכריז במושב הפתיחה ד"ר ישע סיון, נשיא האיגוד.

"האינטרנט הוא אחר לגמרי ממה שהיה לנו קודם. אפל היום שווה יותר מהצירוף של מיקרוסופט וגוגל ביחד. זו תופעה חדשה והיא תשליך עלינו ועל האינטרנט. האיגוד פועל על מנת להתמודד עם הסערה הזו. השנה או רוצים להשקיע יותר אנרגיה בתשתיות, להיכנס לתחומים חדשים, לממש את הפוטנציאל שלנו". אתי אקרלינג, מנכ"לית האיגוד, אמרה שהאיגוד שם לו למטרה להנגיש את האינטרנט לחברה הערבית בארץ, ושבשנה הקרובה ייערכו במגזר למעלה משבעים סדנאות הכרת המחשב והרשת להורים. תמיכה נוספת תינתן בקו טלפון ייעודי שנועד לעזור למשתמשי אינטרנט שחשים שנפגעו ברשת בצורה זו או אחרת וצריכים עזרה. בפרויקט, שנמצא בהקמה, לקוחים חלק גם חברת גוגל וארגון ער"ן.

רוב הפיצות מוזמנות ברשת

למרות שהכנס לא הביא עמו חדשות של ממש, במהלך הפאנלים נחשפו נתונים מעניינים על האינטרנט הישראלי. אתי אקרלינג סיפרה על קפיצה ברישום דומיינים מקומיים בזכות האפשרות לרשום דומיינים בעברית – שהובילה לכך שכיום רשומים יותר מ-231,000 דומיינים ישראלים. קרלו דאזארו ביונדו, נשיא פעילות גוגל באירופה, אפריקה והמזרח התיכון, גילה כי למרות שישראל נמצאת במקום גבוה מאוד באימוץ טכנולוגיות, שימוש בסמארטפונים וקנייה און-ליין (67% מהישראלים קנו ברשת) – רק 6.4% מהתוצר הלאומי של המדינה נובע מהאינטרנט. "בישראל קיים פרדוקס, מספר המשתמשים ביחס לכלכלה הוא הגדול בעולם, אך בתחום הקניות באינטרנט ישראל מאוד חלשה", אמר.

קנייה און-ליין העסיקה גם את פאנל "הצרכן תמיד קובע" על סחר אלקטרוני, שנערך בהשתתפותם בין השאר של מנכ"ל דומינוס פיצה יוסי אלבז, מנכ"ל ובעליי "שיווק השקמה" רמי לוי וסמנכ"ל השיווק של סטימצקי, אורלי פינקלמן. אלבז גילה כי לא פחות מ-52% מהזדמנות הפיצה נעשים דרך אתר החברה או האפליקציות הסלולריות שלה. רמי לוי גילה כי 24% מהמכירות של סניף רמת גן שלו כיום נעשות ברשת, וכי למרות העלייה בשיטה זו – מספר המבקרים בסניף הפיזי לא ירד, אלא אפילו עלה. הוא אמר כי בחודש הבא יורחב הפיילוט האינטרנטי גם לערים ראש העין, נתניה ומודיעין. פינקלמן מסטימצקי אמרה שרק 1% מהקונים ברשת עושים זאת באינטרנט, והסבירה זאת בפריסה הצפופה מאוד של חנויות ספרים בישראל, במחירים הזהים בין הרשת לחנויות ובחוויית הלקוח בחנות.

קמפיין פייסבוק נגד פייסבוק

בפאנל "המחאות החברתיות בעידן הדיגיטלי" סיפר רגב קונטס, מראשי מחאת האוהלים, על הדרך בה הפכו המארגנים את מחאתם לוויראלית. "נאלצנו לעשות קמפיין פייסבוק נגד פייסבוק. קמפיין שאומר שאי אפשר להמשיך לשבת ולעשות לייקים לעמודים של חרם הקוטג'. הקמפיין אמר: צאו, תגיעו, תצלמו, תעלו, תקראו לחברים שלכם לצאת. הדגשנו בימים הראשונים של הקמפיין שהדבר הבא זו לא אפליקציה – אלא המציאות. זה DNA של קמפיין ציבורי נכון שיכול לשרת מגוון מטרות".

בפאנל "איומים והגנות על חברות וארגונים בעולם המסחר האלקטרוני" אמר סגן ראש חטיבת תפעול ומיחשוב בבנק לאומי משה וולף שהמלחמה הבאה בנושא הסייבר לא תהיה כמו המלחמות שראינו עד היום. "אסור שכל השליטה תהיה ממוחשבת, צריך לגבות גם בשליטה ידנית". היועץ לניהול סיכונים ברוך אלפיה הכריז בפאנל שניתן לעשות מסחר אלקטרוני עם נזק אפס. "המטרה אינה לאפס את הנזק אלא לנהל אותו נכון". הסולק מחויב כיום לנהל מערכת סיכונים שבעבר לא היה צריך לשאת בה היות ועסקאות face to face היו מחייבות רק את המנפיק לנהל סיכונים. הבעיה היא שלסולק אין את נתוני הכרטיס ולכן הוא אינו יכול לבדוק את נתוני ה- DATA. הוא נמצא במצב של מידע חסר לצורך ניהול הסיכונים. כלל הברזל הוא לא לחפש פתרונות אולטימטיביים או פתרונות שמורידים את הנזק לאפס אלא פיתרון שמצליח להפחית את הנזק בצורה כזו או אחרת".


עוד בנושא:

- הגולש הישראלי: קווים לדמותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully