וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מוכנה לשלם עבור פיתוח אפליקציות Windows Phone

9.4.2012 / 11:48

מספר האפליקציות הנמוך בחנות Windows Phone גורם למיקרוסופט לשלם למי שמוכן לפתח עבור הפלטפורמה

עד כמה רוצה מיקרוסופט שמפתחים ייצרו אפליקציות למערכת ההפעלה שלה Windows Phone? עד כדי לשלם להם עבור כך. הניו-יורק טיימס מספר שהחברה מנסה לפתות מפתחי אפליקציות בשורה של תמריצים ותגמולים – החל מחלוקת טלפונים חינם ועד תשלום לא קטן: בין 60,000 ל-600,000 דולר, שיינתנו לחברות שבאמתחתן אפליקציות פופולריות לאייפון ולאנדרואיד – כדי שאלו יפתחו גרסה גם למערכת ההפעלה הסלולרית שלה. כך מקווה מיקרוסופט להילחם בעובדה שמפתחים רבים לא מעוניינים להשקיע זמן וכסף בפיתוח למערכת שנתח השוק שלה קטן: סקר נילסן האחרון אפילו לא ציין את אחוז נתח השוק של המוצר, שכן הוא ככל הנראה קטן מ-1%.

דרך נוספת להתמודד עם הבעיה היא פיתוח אפליקציות כאלו על ידי מיקרוסופט עצמה – או דרך חברות בהן היא נעזרת. כך, למשל, הציעה מיקרוסופט לחברה המפעילה את שירות Foursquare לעשות עבורה מיקור חוץ של העבודה לחברה חיצונית – וזו נענתה בשמחה. גם פנייתה של מיקרוסופט לרשת אתרי ההומור I Can Has Cheezburger והצעתה להקים עבורה אפליקציית ווינדווס פון המציגה את אתר תמונות החתולים – נענתה בחיוב. מפתיע לשמוע שאפילו פייסבוק לא פיתחה בעצמה את אפליקציית הווינדווס פון שלה – אלא העבירה את המשימה לחברה חיצונית. כאשר חברה מסכימה לייצר אפליקציה למערכת ההפעלה בכוחות עצמה – מציעה מיקרוסופט לייעץ לה בפיתוח, כדי לוודא שהיא תיבנה נכון. כך, למשל, קורה בימים אלה בפיתוח אפליקציית העיתון "ניו-יורק טיימס" עבור ווינדווס פון.

כאשר היא לא מציעה הצעות מסוג זה, מיקרוסופט לא ממש 'נספרת' על ידי יצרני האפליקציות הפופולריות. חברת "רוביו" אמנם פיתחה גרסה של "אנגרי בירדס" לווינדווס פון, אך אינה מתכננת להביא למערכת ההפעלה את משחק ההמשך "אנגרי בירדס בחלל". "זה לא שווה את המאמץ", אמר מנהל השיווק של החברה פיטר וסטרבקה.

המטרה: להשיג את הלהיטים

כיום יש למיקרוסופט יותר מ-70,000 אפליקציות בחנות שלה, ביניהן כאלו של מותגים ידועים בתחום – דוגמת יוטיוב, נטפליקס ואמזון. עם זאת, מדובר בפער עצום מול המתחרות: לאפל יש יותר מ-600,000 אפליקציות בחנותה, ולאנדרואיד יש כמעט 400,000. שתי אלו (אפל וגוגל) לא משלמות ולא שילמו מעולם למפתחים לייצר אפליקציות עבור הפלטפורמה שלהן.

"אנחנו לא מרוצים מקטלוג האפליקציות שלנו. זה משהו שאנו יכולים להשתפר בו ואכן משתפרים בו מדי יום", אמר קייסי מק'גי, מנהל שיווק בכיר במחלקת ווינדווס פון של מיקרוסופט. אנליסטים מעריכים שהחברה לא צריכה להדביק את הפער הזה – אלא לוודא שבחנותה יהיו כל המותגים הגדולים המוכרים לכולם, ביניהם אינסטגרם (שגרסת אנדרואיד שלה יצאה רק לאחרונה), פנדורה ומשחקי הרשת של זינגה. "כאשר מגיעים ל-100,000 המספרים מפסיקים להיות חושבים", אמרה לניו-יורק טיימס ג'ן דואסון, אנליסטית בחברת המחקר הבריטית Ovum. הם רק צריכים את האפליקציות שהן "דיל ברייקר" מבחינת הקונים.

מיקרוסופט הכריזה בשנה שעברה על שיתוף פעולה עם נוקיה, וכבר השיקה את סדרת מכשירי 'לומיה' עמה. המכשיר החדש שיוצא בסדרה בימים אלה – לומיה 900 – מייצר תקוות רבות בקרב שתי החברות לגבי היכולת להתמודד עם מכשירי האייפון והאנדרואיד. אך שתיהן יודעות שמדובר במשימה קשה – במיוחד כאשר לחנות האפליקציות של המכשיר אין מספיק מה להציע.

כתב הטכנולוגיה פרסטון גרלה מספר כי מיקרוסופט עושה יותר מעידוד מפתחים בעזרת תשלום. בפוסט שפרסם בעקבות הכתבה בניו-יורק טיימס סיפר שמיקרוסופט ונוקיה מוציאות בימים אלה 24 מיליון דולר כדי ליצור תוכנית פיתוח אפליקציות לווינדווס פון. ה-"אפ-קמפוס" מוקם באוניברסיטת אלטו בהלסינקי.


עוד בנושא:

- מיקרוסופט מחלקת מכשירי Windows Phone 7 ל'נפגעי אנדרואיד'
- מנכ”ל מיקרוסופט מודה: Windows Phone 7 לא ממריא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully