וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 8 זוכה לשם רשמי, ארבע גרסאות

"חלונות 8" הוא שמה הרשמי של מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, והיא תגיע בארבע גרסאות, מתוכן רק 2 תגענה לחנויות

חלונות 8 תגיע בארבע גרסאות. מיקרוסופט חשפה הלילה (ג') את כלל הגרסאות של מערכת ההפעלה החדשה שלה, תוך אישור רשמי ראשון לכך ששמה הסופי של המערכת הוא "חלונות 8". זהו גם השם המלא של הגרסה הצרכנית הרגילה שלה, אליה מצטרפות הפעם Windows 8 Pro, Windows 8 Enterprise ו-Windows RT. לגרסה הקודמת של חלונות, לשם השוואה, היו שש גרסאות נפרדות.


"חלונות 8" בגרסתה הרגילה תהיה הגרסה שתמכר בחנויות ועם המחשבים החדשים. היא תכלול את מרבית היכולות של המערכת החדשה, כמו גם מספר יכולות שהיו זמינות עד כה רק בגרסאות מתקדמות - דוגמת החלפה של ממשק שפה ללא הצורך בהתקנה מחדש. "חלונות 8 פרו" תכלול גם אפשרויות הצפנה, וירטואליזציה, ניהול מחשב ומדיה סנטר. "Windows 8 Enterprise" היא "פרו" לבתי עסק, עם מגוון אפשרויות עסקיות שלא רלוונטיות לצרכן הפשוט.


הגרסה החדשנית ביותר של "חלונות" היא RT. מדובר במערכת הפעלה למעבדי ARM - מעבדים שנמצאים בתוך חלק ניכר מהטאבלטים והטלפונים הסלולריים כיום. עד כה הייתה "חלונות" זמינה רק למעבדי אינטל, מה שהגביל את היכולת של מיקרוסופט להתרחב אל השוק החדש של מחשבי הלוח. במערכת החדשה לא ניתן יהיה להתקין תוכנות רגילות, כי אם רק תוכנות שפותחו עבור ממשק ה"מטרו" החדש של חלונות 8. מנגד, הגרסה הזו תכלול יישומי אופיס מובנים. כמו כן, לא ניתן יהיה לקנות את RT בנפרד ממחשב חדש.


"חלונות 8" היא מערכת ההפעלה הראשונה של מיקרוסופט עם תמיכה מלאה במסכי ויישומי מגע. ממשק ה"מטרו" החדש שלה, שמחליף את תפריט ה"התחל", פותח כדי לתמוך במגע ולא רק באמצעי קלט סטנדרטיים דוגמת עכבר ומקלדת. המערכת צפויה להגיע למדפים השנה, ככל הנראה בסתיו הקרוב.

עוד בנושא:

חלונות 8 - רשמים ראשונים

  • עוד באותו נושא:
  • חלונות 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully