וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג גלקסי S3: חוויית השימוש מעל הכל

מכשיר הדגל החדש של סמסונג מראה כי לחברה כבר פחות איכפת ממפרט מרשים, ושהדגש עכשיו הוא על חוויית השימוש

סמסונג מנסה לנצח את אפל עם שכל. בהשקת הגלקסי S3, שהתקיימה אמש (ה') בלונדון, לא היה ספק כי הדגש השיווקי הגדול ביותר של סמסונג למכשיר החדש הוא המוח המתקדם שלו. בין אם מדובר ביכולת של ה-S3 לזהות את פני המשתמש ולכבות את המסך רק כשהוא מפסיק להסתכל עליו, או על תיוג אוטומטי של חבריכם בתמונות ומתן האפשרות לשלוח להם את התמונות באופן חצי-אוטומטי - האינטואיטיביות וה"חוכמה" בה ניחן המכשיר היא שם המשחק.

אבל קודם כל, יש כאן את אחד ממכשירי הטלפון הסלולריים היפים ביותר שראינו. עיצובו, שלטענת סמסונג הושפע על ידי הטבע, הוא מעוגל ועדין, עם מסך בגודל 4.8 אינץ' שתופס את רוב החלק הקדמי של המסך. בניגוד לתפיסה של גוגל, על פיה מכשירים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 4 כלל לא צריכים כפתור פיזי, סמסונג התעקשה על הכפתור האייקוני בתחתית המסך, כשסביבו - כמו בדור הקודם - שני מקשי מגע.

הגלקסי S3 מרגיש נוח מאוד ביד המשתמש, במיוחד אם המשתמש המדובר התרגל כבר למסכים בגודל 4.3 אינץ' או מסכים גדולים יותר, דוגמת ה-HTC Sensation XL. הוא מעט קעור, לא מרגיש פלסטיקי במיוחד - למרות שחבל לראות שסמסונג לא עוברת כבר מפלסטיק למתכת, ובניגוד לדורות הקודמים, הוא לא מגיע בצבע השחור הסטנדרטי. לבן וכחול הם השחור החדש, ובינתיים קשה להגיד איזו גרסה של המכשיר יפה יותר. שתיהן נראות מעולה.

סמסונג גלקסי S3. דניס ויטצ'בסקי
אחד ממכשירי הטלפון הסלולריים היפים ביותר/דניס ויטצ'בסקי

מכניסים את ה'סמארט' ל'סמארטפון'

אך כאמור, מראה המכשיר הוא רק חלק קטן מהעניין. עם מראה בלבד קשה מאוד לנצח מתחרות כמו HTC, שה-One X שלה זוכה לשבחים בכל הקשור לעיצובו, ואת האייפון שעדיין שומר על מעמדו כפיסת טכנולוגיה מעוצבת היטב. הזווית אותה מצאו מפתחי גלקסי S3 היא זו של הגדרה מחדש של ה"סמארט" בסמארטפון.

מי שתופסת את מרכז הבמה כאן היא S Voice - תוכנת הפקודות הקוליות של המכשיר, אותה אפשר לכנות גם כ'סירי' של גלקסי. בניגוד לסירי מבית אפל, אין לה שם סקסי, אך כשניסינו לשאול אותה מספר שאלות - ידעה לענות עליהן מהר ובצורה מספקת. הבעיה היא שמספר השאלות המדובר הוא נמוך להפליא בינתיים, הרבה יותר נמוך מזה של סירי. אם תחליט סמסונג לפתוח את S Voice למפתחי צד שלישי, ולאפשר למנגנון להתממשק עם התוכנות האלה - הפוטנציאל שלה יהיה רחב יותר, אך לא ברור עדיין האם זה יקרה.

Smart Stay – הפיצ'ר של המחר

חוץ מה-S Voice, שהינה גרסת סמסונג למשהו שאפל מזוהה איתו, מנסה החברה לבנות לעצמה עוגנים טכנולוגיים משלה. מטרתה שאפתנית: להרחיב את עולם התוכן וה"סמארט" של משתמשי סמארטפונים שלא באמת מנצלים את יכולות המכשיר (ומדובר בחלק ניכר מרוכשי מכשירים אלו).

עוגן טכנולוגי כזה הוא, למשל, ה-S Beam - המאפשר להעביר תוכן בין שני טלפונים באמצעות הצמדתם אחד לשני ושימוש בטכנולוגיית NFC. כזה הוא גם Allshare Group cast שמאפשר לשתף את מסך הסמארטפון שלכם עם אנשים אחרים שנמצאים באותה רשת אלחוטית, כדי להקל על עבודה שיתופית. וכן, יש גם תיוג תמונות אוטומטי באמצעות זיהוי פנים, כשהטלפון מאפשר לשתף את התמונה עם אנשים שצולמו בלחיצת כפתור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חוויית השימוש חשובה יותר

במקביל לדגש על חוכמת הטלפון, ניתן היה לשים לב - הן במצגת והן בשיחות עם אנשי סמסונג אחריה - להיעדר דגש על מפרט המכשיר. הם מדברים על המעבד החדש, אבל לא נראה להם חשוב לציין את מהירותו; הם מזכירים את העובדה כי המצלמה האחורית היא 8 מגהפיקסל, אך מעדיפים לדבר על כך שהיא מסוגלת לצלם תמונות ממש מהר ולעשות דברים כמו בחירת התמונה החדה ביותר מתוך שמונה תמונות שצולמו ברצף; והם כלל לא מסבירים למה אחד מחיישני הטלפון הזה הוא ברומטר - מד לחץ אוויר. אפל הייתה שם קודם, עם ניסיון לעבור משיחות על מפרט לשיחות על חוויה, ונראה כי עכשיו סמסונג מיישרת קו.

וזה טוב, כי למשתמשים לא באמת אכפת איזה מעבד יש בטלפון הזה. מה שמעניין אותם זה מהירות הפעולה (תנועות חלקות, פתיחת אפליקציות מהירה מאוד ביחידות בהן השתמשנו באירוע), ואכפת להם גם מחוויית המשתמש. ממשק ה-Touchwiz של סמסונג, שסבל מחוויית משתמש איומה בגרסאות הראשונות שלו והגיע לרמה סבירה בגלקסי S2, נראה אף יותר נחמד ב-S3 החדש. החל ממסך הנעילה שנותן את כל המידע הרלוונטי, דרך ההתראה שקופצת על כל מה שפספסתם בזמן שהטלפון היה במצב שינה ועד לאפקטים ויזואליים וקוליים שמטרתם לחקות את הטבע.

שינוי הרגלים בדרך?

הגלקסי S3 צפוי להגיע לישראל במהלך חודש יוני הקרוב, זאת לאחר שיושק באירופה ב-29 במאי. יחד עמו צפויים להגיע גם מבחר האביזרים של המכשיר, מתחנת הטענה אלחוטית ועד לנגן ה-S Pebble שיודע לדבר עם המכשיר ולשאוב ממנו חומרים.

השאלה הגדולה היא האם החוכמה של סמסונג, אותה ראינו היום בתנאים מבוקרים, זהה לחוכמה של המשתמש הפשוט. האם בסופו של יום מדובר יהיה בעוד טלפון יפה שמגיע לשוק, או שמא במכשיר שבאמת משנה את הרגלי השימוש שלנו בסמארטפונים ומשנה את השוק כולו, כפי שסמסונג מקווה. את זה יוכלו להגיד רק הצרכנים שיקנו את המכשיר.


עוד בנושא:

- גלקסי S3 הוכרז: כל הפרטים
- לייב בלוגינג של וואלה! TECH באירוע ההכרזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully