וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Data.gov.il: מאגרי מידע ממשלתיים זמינים לכל

אתר חדש מאפשר גישה ל-118 מאגרי מידע של משרדי ממשלה: משאלות לתיאוריה ועד לבקשות רשם הירושה ורשימת רחובות

אתר ממשלתי חדש ינגיש מאגרי מידע ממשלתיים לציבור. השר מיכאל איתן, הממונה על הקשר עם הציבור, השיק הבוקר (א') את Data.gov.il – אתר בו יכול כל המעוניין בכך לגשת למאגרי מידע של משרדים ממשלתיים, החל ממאגר השאלות למבחנה הנהיגה העיוני, ועד למאגר בקשות רשם הירושה ורשימת רחובות ישראל. בסך הכל, יש באתר 118 מאגרים כיום.

חידוש גדול שמוצג באתר הוא מאגר המידע על קווי התחבורה הציבורית, שנוצר על ידי משרד התחבורה. המאגר, שמתעדכן מדי יממה, כולל לוחות זמנים, קווים, תיאור מסלול ומידע נוסף על קווי התחבורה הציבורית בישראל. בעתיד, צפוי המאגר לכלול גם מידע בזמן אמת על מיקום כלי התחבורה. המטרה היא לאפשר למפתחי אפליקציות לקבל גישה נוחה ומסודרת למידע, וכך המאגר הזה תוכנן בתקן פתוח וסטנדרטי של גוגל.

השר מיכאל איתן מסר בהשקה כי השקת האתר " מוכיחה כי הממשלה מתחילה להפנים את היתרון העצום בשיתוף פעולה עם הציבור. באתר אנו מציגים קבצי מידע, שמאפשרים לכל מפתח תוכנה לבנות יישומים שונים ומגוונים אשר ישפרו את השירות לציבור וינגישו מידע ממשלתי. בהשקת האתר אנו מממשים הלכה למעשה את הצהרת הממשלה ממרץ השנה, לפיה המידע הממשלתי, הנאסף בכספי המיסים, שייך לציבור. יש לשבח את משרד התחבורה על היוזמה והדבר צריך לשמש דוגמה למשרדים אחרים המחזיקים מידע עצום בעל ערך רב לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully