וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר גוגל: "נכשלנו בסין"

18.6.2012 / 21:34

אריק שמידט הודה כי לאחר חמש שנים של ניסיונות להכניס את גוגל לסין - מדובר בתוכנית שנכשלה. לדבריו, המדינה האסייתית, אשר הידקה את מגבלות הצנזורה, "תהיה פחות תחרותית"

"האסטרטגיה שלנו בסין הייתה כשלון", אומר הערב (שני) אריק שמידט, יו"ר גוגל, באירוע Big Tent אותו ערכה גוגל ישראל בתל אביב. שמידט ניסה להצדיק את הפעולות שנקטה ענקית האינטרנט בסין - כניסה למדינה, ואז הפסקת פעילות לאחר חמש שנים, על רקע סכסוך עם הממשל הסיני. "חשבנו להיכנס לסין, להישמע להוראותיהם ובכך ליצור לחץ מבפנים על הממשל להסיר את הצנזורה את חסימות. אחרי חמש שנים הבינו שזה כשל, אבל ניסינו".

לדבריו של שמידט, במקום להישמע לקולות העם ולהסיר מגבלות צנזורה, סין רק הידקה אותן בשנים האחרונות, כשכיום היא מצנזרת ומפקחת על האינטרנט יותר מבעבר, לא לטובת תושביה אלא לטובת המשטר. "אחת הבעיות עם צנזורה היא שאתם לא יודעים מה אתם לא יודעים. תמיד צריך לחשוד שיש משהו שלא מספרים לכם לכם, וזה הופך אתכם לפרנואידים, אתם מרגישים פחות אנושיים. מדינות שמצנזרות את האינטרנט תהיינה פחות תחרותיות, כי טבעה של חשיבה ביקורתית - חשיבה שגורמת לחדשנות ולפיתוח - דורש גישה לכל המידע".

שמידט, שדיבר בעיקר על ההשפעות של גוגל וטכנולוגיה על העולם, התייחס בהרחבה להשפעה של הרשת על המצב בעולם היום ומחר. "אנחנו יודעים שקישוריות האינטרנט מתרחבת, והופכת לזכות אדם", אמר שמידט. "ככל שהטלפונים החכמים יהפכו לסמארטפונים, נראה מהפכה. במדינות העולם השלישי במיוחד - במקום בו לא היה מידע, יהיה כל המידע שבעולם. במקום בו לא היה בידור, יהיה כל הבידור שבעולם".

אריק שמידט. יותם רונן
אריק שמידט/יותם רונן

שמידט אף התייחס להפיכות בעולם הערבי, באמרו כי "לדיקטטורים בעולם הערבי הייתה תוכנית צנזורה לכל אספקט בחיי אזרחיהם, חוץ מהאינטרנט. הם לא התכוננן לזה כי הם היו זקנים מדי. הכישלון הזה, להבין את האינטרנט, הוא שנתן למתנגדי הממשל את ההזדמנות. מנהיגי המהפכה בלוב, שנלחמו במשטר עשרות שנים, הצליחו לתאם ולארגן את המתקפה באמצעות כלים אינטרנטיים, ובכך להפתיע את כוחות המשטר". בו בזמן, לדברי שמידט גם החלטה לנתק את האינטרנט יכולה להוות כלי בידי מהפכנים. "אנשים התרגלו לכך שכיבוי הרשת הוא פעולה מאוד דרסטית, וכשממשלה מבצעת את הפעולה הזו, היא מפחדת".

אך האחריות האמיתית על המהפכות היא, לדבריו, של אנשים ולא של טכנולוגיה. "אלה לא חברות טכנולוגיה שגרמו להפיכות האלה, אלא אנשים שסיכנו - ובחלק מהמקרים גם הקריבו - את חייהם למען המטרה. הטכנולוגיה רק אפשרה להם להתארגן".

"לא זוכר את הכשלונות"

"לא האמנו עד כמה יוטיוב יהיה גדול" אמר שמידט. "חשבנו שיהיה מדובר בכלי בידורי לסרטונים כיפיים, לא שיערנו שיוטיוב יתחרה בכלי מדיה מסורתיים, ושהם יקחו מיוטיוב מידע וסיפורים. לדבריו של יו"ר גוגל, גם ההצלחה של ג'ימייל - שירות המייל של החברה - הפתיע את אנשי גוגל. "השקנו את ג'ימייל ב-1 באפריל כי לא ידענו בעצמנו עד כמה מדובר בפרוייקט רציני".

בו בזמן, בהתייחסו לכשלונות החברה, אמר שמידט כי "למזלי, את רוב הכשלונות שלנו אני בכלל לא זוכר, פשוט כי סגרנו אותם מהר והמשכנו הלאה. אמרנו תודה למהנדסים שעבדו על המיזמים האלה, והעברנו אותם למוצרים טובים יותר, שכן הצליחו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מכשירי אנדרואיד יקרים יותר בישראל, אלהים יודע למה"

שמידט מיעט להתייחס בדבריו לישראל, כשהוא מעדיף להתייחס לנושאים רחבים שנוגעים לפעילות הכלל עולמית של גוגל. פעם אחת, עם זאת, עשה זאת בהערת אגב עוקצנית, כשדיבר על הטלפון שהיה אצלו בכיס, לו הוא קרא נקסוס S למרות שמדובר היה בדגם הגלקסי נקסוס. "מכשירי אנדרואיד יקרים יותר בישראל, אלהים יודע למה" אמר שמידט. נזכיר כי הגלקסי נקסוס נמכר בארה"ב ב-400 דולרים, ואילו בישראל מחירו מתחיל מכ-2000 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully