וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר ההיכרויות אלפא נפרץ, פרטי משתמשים נמכרו לחברות ספאם

עידו קינן

8.8.2012 / 13:45

גורם עברייני פרץ לאתר ההכרויות אלפא, גנב פרטי משתמשים ומכר אותם לחברות ששולחות ספאם

גורם עברייני פרץ לאתר ההכרויות אלפא, גנב פרטי משתמשים ומכר אותם לחברות ששולחות ספאם, כך טוען מייסד ומנכ"ל האתר, גלעד גולן. גולן נהג בהגינות ובשקיפות ועדכן את משתמשי האתר על הפריצה. לדבריו, הוא יודע את זהות הפורצים ובכוונתו לפעול נגדם משפטית.

אלפא (alpha.co.il) הוקם בסוף 2007 ומגדיר את עצמו "אתר הכרויות איכותי לקרייריסטים". אנשים שמבקשים להצטרף לאתר מתבקשים למלא פרטיהם ולהצהיר שהם נכונים. בחודש שעבר שלח גולן אימייל לחברי האתר ודיווח להם על הפריצה. "במהלך ביקורת אבטחה שבוצעה באתר התברר לי כי חלק מכתובות המייל של משתמשי האתר הגיעו שלא כדין לאנשים שאינם זכאים לעשות בהן שימוש", כתב גולן. "שני חברים אף פנו והודיעו לנו על פניות בלתי תקינות אליהם באמצעות כתובת המייל של האתר ובכך סייעו לנו מאוד. אתמול נשלם טיפולנו באיתור הגורם למסירת כתובות המייל לאנשים בלתי מורשים, ובמקביל הונהגו סידורי אבטחה משופרים למניעת הישנות התופעה. חשוב לי להבהיר כי הפרטים האישיים שמסרתם לנו (קורות החיים, הפרופיל האישי, תכתובות וכו') נשמרו מוגנים, לא הועברו לאיש ולא הגיעו לידיעת אנשים בלתי מורשים".

"גניבה ופריצה לכל דבר"

"עבריין מחשבים המוכר למשטרה פרץ למערכת הנתונים והצליח לגנוב חלק מרשימת המיילים של האתר", סיפר לי גולן. "הוא פנה למספר גורמים וניסה לענין אותם ברשימה. אחרי שהובהר לגורמים אלה כי מדובר על חומר גנוב הם השמידו את החומר והתנצלו. מעשית מדובר על גניבה ו/או פריצה לכל דבר וענין. הפשיעה בענף הולכת וגדלה ולכן גם המשאבים המושקעים באבטחת מידע גדלים בהתאם". לגבי הנפגעים אומר גולן: "אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות איזה כתובות מייל בדיוק נגנבו. אנחנו יודעים בסך הכל על 20 כתובות שקיבלו ספאם".

לדברי גולן, הוא הגיש תלונה במשטרה אולם לא ידוע לו על מעצרים בפרשה. "יחד עם זאת, אני יכול לומר שאנחנו ערכנו חקירה מקיפה מהצד שלנו ואנחנו יודעים מי המעורבים הפרשה. לאחר פעילות המשטרה אני מעריך שנפעל משפטית כנגד החשודים".


עוד בנושא:

- הספאמר הפך את פינטרסט למכרה זהב
-

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully