וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Windows Phone 8: הסיכוי של נוקיה לחזור לפסגה

הסמארטפונים החדשים של נוקיה מעידים שהיא מילאה את חלקה בעסקה עם מיקרוסופט. השאלה היא אם זה יספיק כדי להצילה

אחת הקללות הגדולות של עולם הסלולר כיום היא השעמום. איך שלא תסתכלו על זה, יש על המדפים בחנויות הסלולר עשרות מכשירים כמעט זהים, עם יוצא דופן פה ושם - שגם הוא בחלק ניכר מהמקרים יוצא דופן לרעה. אפשר לדון שעות על האם הגלקסי של סמסונג העתיק מאייפון או לא, אבל התוצאה היא נוף עגום למדי. או, לפחות, זה מה שהיה בתחום עד שנה שעברה.

ואז הגיעה נוקיה. טוב, למעשה נוקיה הגיעה הרבה מאוד שנים לפני כן, אבל בשנה שעברה החליטה החברה הפינית להמר על Windows Phone של מיקרוסופט, זרקה הצידה את מערכת ההפעלה אותה פיתחה בעצמה, אבל השאירה את ה'ברזלים'. והאריזה הזו, שנראתה לראשונה ב-N9 אך אומצה כמובילת מכשירי הדגל של "חלונות", הייתה יפהפיה. אך היופי של המכשיר לא הציל את נוקיה, כי כשאנשים באים לקנות טלפון סלולרי, רובם לא רוצים רק שיהיה יפה, אלא גם שיהיה נוח ושימושי. על התנאי הראשון Windows Phone ענתה בצורה לא פחות טובה מ-iOS ואייפון, בהיותה מערכת הפעלה נהדרת לאנשים ששונאים את הסיבוך של אנדרואיד אבל לא אוהבים את המינימליזם הסטואי של אייפון.

מיקרוסופט לא הציעה מספיק תוכן ושירותים

אבל שימושיות הייתה חסרה. בעידן בו כולם מחוברים לסביבה שלא מורכבת רק מטלפון אלא גם ממכשירים הסובבים אותו, ומשירותי רשת שונים, מיקרוסופט פשוט לא הציעה מספיק תוכן וחיבור לשירותים מוכרים כדי שאנשים ייכנעו ליופי של מכשירי נוקיה. וכך ההפסדים גדלו, מפעלים נסגרו, אלפי עובדים פוטרו. היום נוקיה היא חברה במצב גרוע, גרוע מאוד אפילו. המניה שלה בשפל, המעמד שלה מתדרדר והעתיד שלה לוטה בערפל.

החברה אמנם עדיין מצליחה במדינות עולם שלישי בזכות דגמי טלפונים זולים מאוד, אך גם שם אנדרואיד מתחילה להיות תחרותית מאוד. חנות האפליקציות של סימביאן, עם כל הכבוד להיצע שלה, לא יכולה להתחרות בחנות האפליקציות של אנדרואיד, ומערכת ההפעלה הנוכחית של המכשירים הזולים נראית מיושנת נורא כבר עכשיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכשיר שיבלוט בחנות כשסביבו עשרות דגמים כמעט זהים. לומיה 920/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועכשיו מגיע Windows Phone 8. אתם חייבים להבין - אין לנו עדיין דרך להבין אם יהיה מדובר במערכת הפעלה מצליחה, או שמא כמו קודמתה - גרסה 7 - היא לא תצליח לגרוף נתח שוק משמעותי. הסיבה לכך אינם השיפורים שנעשו בה, אלא ההימור הענקי אותו לוקחת מיקרוסופט: יצירת אקוסיסטמה כמעט מאפס עם Windows Phone 8 ואחיו הגדול "חלונות 8". אם "חלונות 8" תתברר כהצלחה, זה עשוי להשפיע במידה רבה מאוד על ההצלחה של אחותה הסלולרית, אשר כוללת קישוריות מוגברת אל "חלונות 8", ובעתיד אולי גם תוכל לחלוק עמה אפליקציות. כשלונה של "חלונות 8" אולי לא יהרוג את Windows Phone, כי בכל זאת מדובר כבר במערכת הפעלה סולידית עם היצע תכנים רחב וחיבור לאחת התוכנות החשובות בעולם - אופיס, אבל הוא ייצור קונוטציות שליליות למערכת הסלולרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נוקיה עשתה את שלה

אך מה עם נוקיה? החברה הפינית הייתה מודעת היטב לכך שהסיכוי הטוב ביותר שלה לעלות בחזרה לפסגה, או לפחות להתחיל להתקרב אליה, הוא אם מכשירי WP8 הראשונים יצליחו ליצור באזז בזכות עצמם, עוד לפני שאנשים רואים איך עובדת מערכת ההפעלה שלהם. ונראה כי עם Lumia 920, לפחות, הם הצליחו. התמונות, הן הרשמיות והן אלה הלא-רשמיות מציגות מכשיר יפהפה - כזה שיבלוט בחנות כשסביבו עשרות דגמים כמעט זהים. הדגשים בו, על מסך מגע איכותי הן מבחינת צבעים והן מבחינת יכולות: היכולת להשתמש בציפור או בכפפות היא שימושית לא רק באקלים קר. ונראה כי המצלמה החדשה עם הייצוב האופטי מייצרת תמונות לא פחות טובות מאלה של המתחרים הכי בולטים. ובל נשכח את ההטענה אלחוטית - פיצ'ר נדיר ומבורך מאוד.

בניגוד למכשירי Asha, שנראים תמיד מיושנים כבר ברגע הצגתם, נראה כי הפעם נוקיה מילאה את החלק שלה בעסקה בינה לבין מיקרוסופט: היא הציגה את החומרה הכי טובה שיכלה. השאלה עכשיו היא האם זה מספיק, אם מיקרוסופט תספק את הסחורה שלה. ואת זה נדע בסוף השנה.


גילוי נאות: וואלה! היא חלק מקבוצת יורוקום, המשווקת את מכשירי נוקיה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully