וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2013: סוני אקספריה Z: מכשיר מרשים עם תג מחיר חסוי

סמארטפון הדגל החדש של סוני שהוצג ב-CES הוא מכשיר עם מפרט מרשים וסגנון אופייני לחברה. אבל כמה הוא יעלה?

כתב : דניס ויטצ'בסקי עריכה : טל רזניק

ה-Xperia Z נראה כמו מוצר של סוני. לטוב ולרע, הטלפון החדש של החברה, שהוכרז בתערוכת CES, מדבר בשפה העיצובית שלה. מהפינות החדות וציפוי הזכוכית לא רק מקדימה כי אם גם בצד האחורי (טרנד חדש, שמגיע יחד עם טרנד "הגב השבור" לאחר שהמכשיר נופל כמה פעמים), ועד לכפתור ההפעלה שממוקם על צידו הימני של המכשיר בערך בקו האמצע - זה טלפון שכבר במבט ראשון לא קשה להבין מי היצרנית שלו.

מה שחדש כאן זה הגודל. טלפון הדגל של סוני ל-2013 (או, לכל הפחות לחצי הראשון של השנה) הוא מכשיר עם מסך בגודל 5 אינץ'. והאמת היא שלא שמים לב כמה הוא גדול. הסיבה לכך היא שהמשקל שלו הוא רק 140 גרם (3 גרם יותר מ-S3, על תוספת של 0.2 אינץ' למסך), ועוביו הוא 7.9 מ"מ (ב-S3 העובי הוא 8.6 מ"מ). המסך עצמו, אגב, הוא מסך 1080p, שמצוייד במעבדי Bravia של סוני, שמטרתם להפוך את הצבעים לחדים יותר ואת התנועה לחלקה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדבר בשפה העיצובית של סוני. אקספריה Z/מערכת וואלה!, צילום מסך

יכול לשרוד חצי שעה מתחת למים

וזה עובד - מדובר באחד המסכים הבהירים והחדים ביותר שראינו בטלפון סלולרי. הבעיה היחידה שראינו בו היא זוויות צפיה לא מספיק טובות - על המסך הזה לא כדאי להסתכל מהצד. וכאמור, מסביב למסך מוצאים גוף מלבני עם פינות חדות וציפוי זכוכית בשני הצדדים. אם התרגלתם למכשיר עם פינות מעוגלות, דוגמת הגלקסי S3, זה ייראה מעט לא נוח בהתחלה, אך כעבור זמן קצר מתרגלים לזה.

למזלם של כל המעורבים בדבר, בסוני ויתרו על פס הפלסטיק השקוף של ה-Xperia S, שאמנם הפך את הטלפון ליפה יותר אך הפך את השימוש בכפתורי המגע שלו למתסכל עד מאוד. למעשה, אין במכשיר כפתורי מגע בכלל - מכיוון שאנדרואיד 4 (והטלפון יגיע עם אנדרואיד 4.2) מאפשר להציג כפתורים וירטואליים ללא הצורך במקשים ייעודיים על המכשיר.

דבר מה ייחודי מתגלה כשאתם מנסים למצוא את הכניסות של הטלפון. הן כולן חבויות, בין אם מאחורי מכסה הסוללה או כיסוי פלסטיק. הסיבה לכך היא שטלפון הדגל של סוני לא מפחד מנפילה לאסלה. אם כל הכניסות סגורות, הוא יכול לשרוד חצי שעה מתחת למים עד לעומק של מטר. וכן, הוא יעבוד גם אז. למעשה, הטכנולוגיה אותה הכניסה סוני לתוך הטלפון מאפשרת למסך המגע לזהות את האצבעות גם כשהמסך רטוב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סוני אקספריה ב-CES. AP
עדיין לא חושפים את המחיר. סוני בהשקת אקספריה Z ב-CES/AP

מצלמה של 7 פריימים בשניה

סוני - חברה שמנסה להזכיר בכל הזדמנות שמכשירי הדגל שלה מגיעים עם מצלמות איכותיות, הכניסה לתוך ה-Xperia Z מצלמת 13 מגהפיקסל. והמצלמה הזו מסוגלת לצלם 7 פריימים לשניה, עד שהסוללה מתה או שכרטיס הזיכרון מתמלא. זה מרשים, ואפילו יותר מרשים התפקוד שלה באזור חשוך. הרעשים אמנם עדיין שם, קשה להימנע מהם עם חיישן קטן כל כך שקולט מעט אור, אבל בסוני עושים עבודה טובה מאוד בעיבוד התמונה.

השאלה החשובה שנשאלת כעת היא אודות המחיר של הטלפון. בסוני עדיין לא מוכנים לענות עליה, ומספרים רק כי המכשיר יושק ברבעון הראשון של השנה. פרטים נוספים אודות ההשקה שלו נשמע, ככל הנראה, בתערוכת הסלולר הגדולה בברצלונה, שתיערך בחודש פברואר.


עוד מ-CES 2013:

- השעון החכם Pebble מגיע לשוק
- PrimeSense: קודם כבשו את קינקט, עכשיו רוצים לכבוש את העולם
- המטען שיחזיק לכם חודש
- הגאדג'ט שישמור לכם על המזוודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully