וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MWC13: מוזילה חשפה את מערכת ההפעלה פיירפוקס לסמארטפונים

25.2.2013 / 10:15

יצרן הדפדפן פיירפוקס חשף מערכת הפעלה סלולרית מבוסס ווב. בשלב הראשון יופצו המכשירים למדינות מתפתחות

במסיבת עיתונאים שנערכה אמש בברצלונה, לקראת תערוכת הסלולר השנתית, חשף ארגון מוזילה - יצרן הדפדפן "פיירפוקס" - מערכת הפעלה סלולרית של מותג זה, אותה הוא מכנה "אלטרנטיבה פתוחה". מספר יצרניות סמארטפונים - ביניהם LG, Huawei ו-ZTE התחייבו לבנות מכשירים העובדים על מערכת ההפעלה החדשה, ו-18 ספקיות אינטרנט בעולם, ביניהן ענקיות כדויטשה טלקום וטלפוניקה, חתמו על הסכם להפיץ אותם.

פלטפורמת מערכת ההפעלה של פיירפוקס תהיה מבוסס על קוד HTML5. "החנות של פיירפוקס תהיה מבוססת רשת, מה שיאפשר למכשיר לעשות דברים אחרת", אמר ג'יי סאליבן, סגן נשיא מוצרים במוזילה. "מפתחים הם עסוקים, ואין להם זמן ללמוד שפות תכנות חדשות. אנו מאמינים שהאקו-סיסטמה היחידה שנשארה היא הרשת, ויש יותר מפתחים עבורה מאשר לכל פלטפורמה אחרת בעולם". עם חשיפת מערכת ההפעלה הכריזה מוזילה כי כבר קיימות עבורה מספר אפליקציות ידועות, ביניהן פייסבוק, טוויטר, AccuWeather, סאונדקלאוד ודיסני. לדברי מוזילה, ניתן יהיה להשתמש באפליקציות אפילו בלי להורידן - ואז להחליט אם הן טובות מספיק עבור הורדה. "אנו מצפים לראות הרבה אפליקציות מדהימות שאנשים אוהבים שייבנו למערכת ההפעלה", אמר סאליבן.

תחרות ישירה עם אפל וגוגל

מדובר בתחרות ישירה עם iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל, אם כי ככל הנראה בשלב הראשון ייעודו המכשירים להיות סמארטפונים זולים ונגישים למדינות מתפתחות ולמזרח אירופה - כך לפי סאליבן. המדינות הראשונות בהן יושקו: ברזיל, קולומביה, הונגריה, מקסיקו, מונטנגרו, פולין, סרביה, ונצואלה וספרד.

אנליסט IDC ג'ון ג'קסון אמר כי קשה להמעיט בחשיבותם של שווקים מתפתחים במסגרת התחרות בשוק מערכות ההפעלה הסלולריות - ולכן מוזילה פועל נכון. אך לא כולם רואים יתרון גדול בדרכה החדשה של פיירפוקס - האנליסט ניק דילון מחברת המחקר Ovum אמר כי טלפון פיירפוקס אולי יהיה זול יותר ממקבילו האנדרואידי, אז למתחרה שלו יש גישה לשירותי גוגל ול-700,000 אפליקציות. עוד הזהיר כי במצבה הנוכחי, מערכת ההפעלה החדשה עדיין איטית ומלאת באגים ו"לא יכולה להחביא את תפקודה הלקוי מאחורי מחירה הנמוך".


עוד מתערוכת MWC13:

- HP הכריזה על Slate 7: טאבלט אנדרואידי זול
- נוקיה מרחיבה את קו ה'לומיה'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully