וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לברך ויצא משבש

TECH

24.12.2013 / 10:12

נתניהו שוב מסתבך עם הרשת: בסרטון ברכה חגיגי שהופץ, מועד ראש הממשלה בלשונו עם תקלה מביכה במיוחד, וכולם חוגגים

אחת לכמה זמן משחרר ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון איחולים ליוטיוב, וחלקם מעוררים הדים ברחבי הרשת. זכורה במיוחד הברכה שלו ליום העצמאות ה-64 של ישראל, שהסתיימה בשירת "הנה מה טוב ומה נעים" בהשתתפות חתול ותוכי. עכשיו, עוד ברכה אינטרנטית לכדה את תשומת הלב של הגולשים.

אתמול עלה ליוטיוב סרטון ובו נראה ראש הממשלה - על הרקע המסורתי של הספריה ודגל ישראל והתמונות המשפחתיות הממוסגרות - מברך את בני העדה הנוצרית בישראל לרגל חג המולד. הוא מפליג בשבחי העדה ותרומתה למדינה, ומבטיח לספק להם תמיכה והגנה מפני גורמים אלימים שיתנכלו להם בשל גיוסם לצה"ל. בדקה ה-2:16, מכריז ראש הממשלה בחגיגיות: "אנחנו נאכוף את החוק ונמצה את הדין עם כל גורם שינסה למנוע מכם להתגייס למדינה היהוד... היהו..." ואז ממהר לתקן: "למדינה שלנו ולחברה שלנו".

ההסתבכות הלשונית הלא-מקרית של נתניהו עם המילה "היהודית" והבחירה שלו ברגע האחרון להשמיט אותה עוררו עניין רב ברשת, ובעיקר - הרבה בדיחות. הדיסונננס הזה בין ניסיון לשכנע נוצרים להתגייס לצה"ל ולהגן על המדינה, ובין העובדה שהמדינה הזאת היא יהודית והאזרחים הלא-יהודים בה נחשבים פחות, הדליק את כל הנורות הקומיות הנכונות סביב הליפסוס הזה. ובעיקר עולה השאלה למה, לכל הרוחות, לא צולם טייק נוסף לסרטון הקצרצר הזה כדי למנוע את המבוכה הצפויה.

הסרטון המדובר לא הופץ על ידי עמוד היוטיוב הרשמי של ראש הממשלה\ שאחראי בדרך כלל להפצת הסרטונים שלו, אלא יושב בעומד היוטיוב של דיב אנדרוויס, סטודנט באוניברסיטת חיפה. עם זאת, הסרטון נראה אמין, ונראה שהוא הופץ בין בני העדה הנוצרית בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הברכה של נתניהו ליום העצמאות ה-64/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, לרשת יש הרבה מה להגיד על הסרטון. הגולשת Shirley Kleinman כותבת בפייסבוק: "רוה"מ בתגובה: אמרתי 'שלופים'!" (מתייחסת לפרשת המעידה הלשונית של קובי פרץ שהואשם שאמר "שלוחים") Yuval Drier Shilo מסביר: "הוא בסך הכל התחיל להגיד 'המדינה הפרגמנטית'" (מתייחס לפרשת המעידה הלשונית של יאיר לפיד שהואשם שאמר "פרענקים"). הגולש Yuval Rubovitch מתחכם: "מה הבעיה בזה שהוא רצה להגיד שזאת המדינה הייעודית לנוצרים בארץ? למה תמיד לחפש את הרע?" Aviv Mizrahi כותב: "אנחנו מכריזים בזאת, על מדינה יהו... מדינה כלשהי! היא מדינת ישראל". הגולש Gil Lewis כבר הספיק להכין גרסה משודרגת של התקלה הלשונית של נתניהו:

וגם הממיסט Amir Schiby הזדרז והכין מם שמשלב את הסרטון הנוכחי עם סרטון הברכה הזכור של החתול והתוכי:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

והעמוד של הקרן החדשה לישראל "לא נסתום את הפה" העלה מחווה לספרו המכונן של הרצל, "מדינת היהודים":

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully