וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחים נגד ההסכם: "40 אגורות לשנה, זה מהפך?"

אריאל נוי

26.8.2011 / 13:06

הרופאים המתמחים נותרו איתנים בדעתם כי הההסכם שנחתם עם האוצר אינו מטיב עימם. "זה מיצג שווא. מנהלי בתי החולים כבר הודיעו כי אין ביכולתם לממן את הסכומים האלה", אמר רופא מתמחה



(בסרטון: הרופאים המתמחים מסבירים מדוע הם מתנגדים להסכם)

למרות החתימה הסופית על ההסכם עם משרד האוצר, נותרו הרופאים המתמחים איתנים בדעתם כי מדובר בהסכם לא מספק שדוחק אותם אל מחוץ לרפואה הציבורית. ד"ר מיקי הייפלר, מתמחה בכירורגיה בבית חולים מאיר בכפר סבא, שם החלה מחאת המתמחים, הסביר לוואלה! חדשות מדוע המתמחים עדיין נחושים בדעתם להתפטר.

"ההסכם שנחתם היום בין האוצר להסתדרות מטעה את הציבור ואת התקשורת. ההישגים כביכול משמעותיים ביותר, אך כאשר קוראים בין השורות ויורדים מתחת לפני השטח ניתן די בקלות להבין כי ההסכם לא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו", אמר הייפלר.

עוד באותו נושא:
גם לאחר חתימת ההסכם: המתמחים נחושים להתפטר
אידלמן על ההסכם עם הרופאים: "היסטורי ואידיאולוגי"
למה התפטרתי מעבודתי כרופאה מתמחה

כינוס המתמחים בשיבא, יולי 2011. נמרוד סונדרס
כינוס המתמחים בבית החולים שיבא שאחריו נחתמו מכתבי ההתפטרות/נמרוד סונדרס

הייפלר הסביר, כי "עלות ההסכם עומדת על 2.5 מיליארד שקלים. הסכום יינתן על פני שמונה שנים ולא באופן מיידי, כאשר הפעימה הראשונה עם כניסת ההסכם לתוקף הינה של 20% - סכום המכסה בקושי את עליית המשכורות שהובטחו". הוא הוסיף, כי "הוצהר כי 11% נוספים יוקצו מחוץ למסגרת ההסכם לצורך תקצוב תקנים, מענקים לפריפריה ושעות נוספות. מה שלא נאמר על ידי משרד האוצר הוא כי סכום זה הוטל על קופות בתי החולים". אלא שלטענת הייפלר, "מנהלי בתי החולים כבר הודיעו כי הקופות ריקות ולא יוכלו לממן את הסכום הזה".

על תוספות השכר המצוינות בהסכם אמר הייפלר, כי "זהו מיצג שווא. שכר מתמחה בכיר באורתופדיה במרכז לדוגמא עומד היום על 28 שקלים לשעה. בתום ההסכם (עוד 8 שנים) הוא יעמוד על 40 שקלים". לאור הנתון הזה, "האם נראה סביר שרופא שסיים שבע שנות לימודי רפואה ועוד שש שנות התמחות ישתכר ב-40 שקלים לשעה?" תהה הייפלר והוסיף כי "ההסתדרות מטעה את הציבור ואת הרופאים. בואו נזכור שהתוספת ה'אסטרונומית' הזו שתשנה את פני הרפואה הציבורית, תתקבל רק בעוד 8 שנים. חישוב פשוט מראה שמדובר בתוספת של 40 אגורות לשנה. זהו מהפך?".

על פי ההסכם יתווספו למערך הרפואה 1,000 תקנים לרופאים, שלטענת ההסתדרות כמות זו תספיק לצורך הורדת מספר התורנויות לשש בחודש בלבד. בתחילה יינתנו תקנים למקצועות במצוקה בפריפריה, לאחר מכן יינתנו תקנים למקצועות לא במצוקה בפריפריה ורק אז יינתנו תקנים לאזור המרכז. "בעקרון, מדובר במנגנון ראוי", הבהיר הייפלר והוסיף, "הבעיה נעוצה בעובדה כי לפריפריה לא חסרים גם היום תקנים פנויים. מה שחסר להם הוא רופאים לאייש את אותם התקנים. אז יופי, נתנו תקנים, מה נעשה איתם עכשיו?".

אחת המחלוקות המהותיות שליוו את מחאת הרופאים הייתה שעון הנוכחות. "אם עושים את זה אז שישלמו על שעות נוספות", אמר הייפלר. אלא שלדבריו, "האוצר לא מוכן לתקצב שעות נוספות אלא מפיל על בתי החולים את האחריות לכך. בתי החולים הודיעו כי לא קיים תקציב לכך ולכן לא יאושרו שעות נוספות".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully