וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה ואינטל שותפות

דידי חנוך, ברצלונה

15.2.2010 / 13:09

נוקיה ואינטל מאחדות את הפלטפורמות שלהן למחשבים ניידים וסמארטפונים מתקדמים. אין מובלין ו-Maemo. יש Meego

נוקיה ואינטל הכריזו היום בכנס MWC בברצלונה על איחוד של שתי הפלטפורמות שלהן למחשבים ניידים/סמארטפונים מתקדמים. מובלין של אינטל ו-Maemo של נוקיה יאוחדו לפרויקט משותף בשם Meego, מיזם בקוד פתוח שאמור להתאים למגוון רב של מכשירים, החל מטלפונים ניידים, דרך נטבוקים ומחשבי לוח ועד מסכי טלוויזיה. ההכרזה היא המשך של ההסכם עליו חתמו שתי החברות בשנה שעברה, שעל פיו תהיה תאימות בין Maemo לבין מובלין.

מטרת המיזם המשותף היא לאפשר הרצת יישומים על מגוון רחב מאוד של מכשירים, כאשר מבנה הקוד הפתוח של הפלטפורמה אמור להרגיע שותפים פוטנציאליים שעשויים לחשוש לשים את הביצים שלהם בסל של שתי החברות הגדולות.

MeeGo תשתמש בסביבת הפיתוח QT, אותה סביבת פיתוח שתשמש גם את מפתחי מערכת ההפעלה סימביאן החל מגרסה 4, שתצא בסוף השנה. חנות Ovi תשמש כפלטפורמה להפצת תכנים למכשירי מיגו של נוקיה, ואינטל תפיץ יישומים במרכז היישומים שלה.

העבודה על מערכת ההפעלה המאוחדת תרוכז במוסד לינוקס, עם תמיכה מאסיבית של נוקיה ואינטל. מערכת ההפעלה המאוחדת תצא לשוק ברבעון השני של 2010. לדברי קאי אויסטאמו מנוקיה, סימביאן תמשיך להיות מערכת ההפעלה של נוקיה לשוק הרחב, כאשר מיגו תתפוס את המקום שנועד למאימו בראש קו המוצרים של החברה.

גילוי נאות: הכתב הינו אורח חברת מוטורולה בתערוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • moblin
  • maemo
  • meego

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully