וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Packard Bell dot s2: עושה את העבודה

28.7.2010 / 13:13

למעט סוללה שמתרוקנת מהר, הנטבוק החדש של פקרד בד מתפקד כמצופה ממחשבי הז'אנר

זוכרים את המותג "פקרד בל"? אם ניסיתם לקנות מחשב באמצע שנות ה-90, כנראה שכן, ולא לטובה. יש שיאמרו (אנחנו, למשל) כי הרושם הרע שעשו מחשבים ממותגים כמו פקרד בל וניורון על הישראלים אי אז, לפני יותר מעשור, הם הסיבה לכך שכיום רק מעטים בארץ קונים מחשב מותג נייח לבית.

אך באירופה, פקרד בל דווקא הצליחה לשמור על מעמד טוב, ולפני כשנתיים נרכשה על ידי קבוצת אייסר. כעת, מחזירה אייסר את "פקרד בל" לישראל. קיבלנו לבדיקה את הנטבוק החדש שלה, ה-Packard Bell dot s2

אדום מבחוץ, אטום מבפנים

העיצוב של ה-Packard Bell dot s2 הוא נעים ואלגנטי, אך לא חדשני או שונה מעיצוב מסורתי של נטבוקים. קיבלנו מחשב בצבע אדום/בורדו בגוון שאינו רועש מדי. המחשב דקיק למדי, ושוקל 1.2 קילו. גם העיצוב הפנימי נאה וסולידי. כפתור ההפעלה ניצב מתחת למסך מצד שמאל, כאשר מימין ניצב כפתור שמאפשר להדליק ולכבות את הוויי-פיי.

מבפנים, המחשב מתהדר במפרט סביר. כנהוג בנטבוקים, המעבד הוא מסדרת אטום של אינטל. מדובר בדגם ה-N450 במהירות 1.66 ג'יגה-הרץ, שהושק בתחילת השנה. חבל שבכל הקשור לזיכרון, הסתפקו כאן רק בג'יגהבייט אחד ולא בשניים. הדיסק הקשיח הוא בעל נפח נאה בהחלט של 250 ג'יגה. מבחינת חיבורים, נותן ה-dot s2 את הסטנדרט: שלושה חיבורי USB, יציאה למיקרופון ולאוזניות וכן מצלמת רשת וקורא כרטיסים מובנים. אין חיבור HDMI וגם לא תקשורת בלוטות'.

רעיון נחמד שלא יצא לנו להיתקל בו לפני כן הוא תקע חשמל גמיש, המאפשר לסובב את איזור הפינים כך שניתן יהיה לחברו גם למפצל שקעים עמוס וצפוף.

התצוגה שמעיבה

השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמו משתמש, לא רק לגבי המחשב הספציפי הזה, אלא לגבי כל נטבוק, היא האם הוא יכול להסתפק במסך של 10.1 אינץ'. התשובה כאן לא ברורה מאליה ולא נכונה לכולם. רבים יתקשו להסתדר עם משטח צפייה קטן וימצאו שהוא מקשה על השימוש השוטף. אלו יצטרכו לבדוק את הנטבוקים בעלי מסך ה-11.6 אינץ', או להיאלץ ללכת על מחשב נייד רגיל.

התצוגה על מסך הפקרד בל חדה וברורה בתמונות ובטקסט, אך גודלו גרם לי למצוא את עצמי רוכן לכיוונו יותר מפעם אחת, כדי להצליח לקרוא בבירור את הטקסט המוצג עליו. הרזולוציה המקסימלית של 1024x600 היא סטנדרטית והגיונית, אך בשל המסך הקטן הוסתרו בעקביות קצותיהם התחתונים של תיבות דיאלוג שנפתחו. רק הזזת סרגל הכלים של ווינדווס פינתה מקום תצוגה שאיפשר ללחוץ על כפתור ה"אשר" שבתחתית התיבה.

המקלדת של המחשב, לעומת זאת, נוחה ונעימה לשימוש. הרווחים בין המקשים מספיקים, המקלדת מספקת תחושה יציבה, הכפתורים נותנים לאצבע את הפידבק הנדרש וההקלדה עובדת חלק, גם כשמקלידים הרבה ומהר. את משטח הגלילה בחרה החברה לעטר בנקודות/גבשושיות שיסמנו ליד המגששת שהיא נמצאת בלוקיישן הנכון. בניגוד לאסוס, שנוקטת בגישה דומה ומספקת משטח לא נעים ומעצבן למגע, בפקרד בל השכילו להסתפק בגבשושיות עדינות שלא מציקות לאצבע או מגרות אותה. השימוש במשטח נוח ומדויק, והוא אפילו מספק תמיכה ברב-מגע (מולטי-טאץ'). לחצני העכבר כאן הם למעשה כפתור אחד שחלקו הימני והשמאלי מתפקדים בנפרד, ועושים זאת בצורה יעילה.

נותן עבודה

המחשב מגיע עם גרסת Starter של חלונות 7 (32bit) שמספקת את הצרכים הבסיסיים ואינה מרגישה מוגבלת בעבודה שוטפת. חבילת משחקי הרשת של פקרד בל המותקנת מראש מתקשה להלהיב, שכן לא ממש צריך את החברה בשביל דברים כאלו, המצויים בשפע באינטרנט. התוכנות הכלולות, לעומת זאת, יעילות יותר: כך, למשל, מותקנת במחשב גרסת ניסיון של אופיס, המאפשרת שימוש מלא עד שפג תוקפה לאחר חודשיים.

יישומים אלו עובדים היטב על המחשב. מי שמשתמש בנטבוק הרי לא עושה זאת כדי להריץ תוכנות כבדות ויישומי מולטימדיה טוחני מעבד, אלא מסתפק לרוב בשימוש רגיל של גלישה באינטרנט וכתיבה במעבד תמלילים. במצב זה המחשב מתפקד היטב וללא קושי. בסשנים של עבודה הוא תפקד יפה עם כמה תוכנות פתוחות במקביל: דפדפן (ולעתים שניים שונים), וורד ותוכנת עריכת תמונות. גם במצב בו היו פתוחים בדפדפן 10 לשוניות ויותר – המחשב לא הראה סימני השתנקות. גם קבצי וידאו עלו בו במהירות והוצגו כראוי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אל תשכחו את הכבל בבית

החלק המאכזב במחשב הוא סוללת 3 התאים שבו. זאת בתקופה בה נטבוקים מסוימים משווקים עם סוללה של 6 ואפילו 9 תאים, המספקים 8-9 שעות עבודה. הסוללה של פקרד בל עבדה ברצף בסך הכל שעתיים וחצי עד שהחלה לשגר אותות אזהרה. מוזר, לאור העובדה שבפרסומים רשמיים מוצהר כי המחשב יכול להחזיק כ-8 שעות ללא טעינה. יתכן וההספק שונה מהותית כאשר לא משתמשים בחיבור הוויי-פיי צורך האנרגיה, אבל הרי מדובר בנטבוק – מחשב שנועד בראש ובראשונה לשימוש נייד באינטרנט. העובדה שאי אפשר לסמוך על המחשב לעבוד זמן רב בעצמאיות, ללא חיבור חשמל שמשמעותו סחיבת הכבל איתכם, מהווה בעיה.

לסיכום:

ה-Packard Bell dot s2 אינו מחשב מסעיר בשום צורה, אך הוא בהחלט מכשיר איכותי לסוגו. הוא עושה את העבודה לשמה נועדו נטבוקים – לספק כלי יעיל ונוח למיחשוב בסיסי מחוץ לבית ובדרכים.

הוא אינו מרעיש ואינו מתחמם יתר על המידה, המבנה שלו יציב ותפקודו מעביר תחושה של אמינות, הנסדקת רק בשל יכולותיה הנמוכות של הסוללה. זהו עקב האכילס של המחשב, שמלבדה מספק בחירה ראויה למתלבטים בין דגמי הנטבוקים השונים.

מחירו של המחשב כ-1,500 ש"ח, והוא נמכר בין השאר ברשת באג.

  • עוד באותו נושא:
  • פקארד בל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully