וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אייפון: גם אנדרואיד עוקב אחריכם

22.4.2011 / 14:55

לא רק האייפון אוסף מידע על מיקום המכשיר שלכם - גם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל שולחת כל עת מידע לשרתי החברה

לא רק אפל, גם גוגל אוספת מידע על מיקום הטלפונים הסלולריים המשתמשים במערכת ההפעלה שלה. תחקיר של הוול-סטריט ג'ורנל, המבוסס על ממצאים של מומחה אבטחה, חושף כי טלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד אוספים מדי כמה שניות את המידע שיש למכשיר על מיקומו, ומעבירים אותו לגוגל. יחד עם המידע על המיקום מועבר גם מידע על הרשתות האלחוטיות אותן המכשיר מזהה בסביבה, ועוצמתן.

הסיבה להעברת המידע הזה היא הרצון של גוגל להבין את המיקום של המשתמש יותר טוב, כדי לייעל מתן שירותים מבוססי מיקום. אם לפני שהמנגנונים האלה היו קיימים היו רק שתי דרכים לעשות איכון למכשיר – באמצעות GPS או באמצעות רשת הסלולר, כיום גוגל (וגם אפל) מסוגלות לזהות מיקום מדוייק של טלפונים באמצעות השוואת רשימת רשתות אלחוטיות שהטלפון רואה לבסיס נתונים שיש לחברה. שימוש אפשרי נוסף הוא יצירת מפת תנועה בכבישים וייעול מערכות ניווט, כיוון שאלה תדענה בדיוק באילו מקומות הטלפונים (וכלי הרכב בהם הם נמצאים) נמצאים בפקק.

אך איסוף המידע הזה כבר עלה לגוגל בלא מעט כאב ראש. בשנה שעברה התברר כי עת פעלו ניידות Street View – שירות של גוגל המאפשר לראות צילומים של רחובות – ברחבי העולם, גם הן אספו מידע על רשתות אלחוטיות. רק שיחד עם המידע, הצליחו הניידות – לטענת גול בטעות – לאסוף גם חלקי מידע שהועבר ברשתות הלא-מאובטחות שנסרקו. בין השאר, הקליטו הניידות סיסמאות ומספרי זיהוי אישיים של אנשים.


רק שלשום (ד') פורסם כי האייפון והאייפד 3G של אפל כוללים קובץ לא מאובטח ובו מידע על המקומות בהם המכשיר היה. המידע, שהיה ידוע למומחי אבטחה כבר מספר חודשים, גרם להמולה רבה – ואף לדרישות לקבל הסברים מצד הקונגרס האמריקאי – לאחר ששוחררה תוכנה שמאפשרת לכל אדם לצפות במידע שהוקלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully