וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים החדשים בפוקסקון: רובוטים

1.8.2011 / 11:45

המפעל הסיני הידוע לשמצה ביחס לעובדיו עומד להחליף רבים מהם בכמיליון רובוטים, שיבצעו משימות פשוטות

מפעל האלקטרוניקה הענק פוקסקון שבסין ידוע לשמצה ביחס הקשה אותו מקבלים פועליו, שיש הטוענים שעובדים בפרך. כעת נראה שלפחות חלק מעובדיו העתידיים של המפעל לא ירגישו קושי רב מהעבודה ולא יתמוטטו ממנה או יתאבדו בגינה (כפי שעשו מספר עובדי המפעל). הסיבה היא שהם יהיו רובוטים. החברה מתכננת להוסיף לעבודת פס הייצור שלה כמיליון רובוטים בשלוש השנים הקרובות. אלו יחליפו עובדים המבצעים מטלות פשוטות, דוגמת ריסוס בספריי, ריתוך והרכבה.

כבר כיום משתמשת פוקסון בכעשרת אלפים רובוטים, לצד כמיליון עובדים במפעליה בסין. בשנה הבאה צפוי מספר הרובוטים לעלות ל-300,000 ולאחר שלוש שנים להגיע, כאמור, למיליון. "עליה בהוצאות המשכורות היא הסיבה העיקרית לפעולה זו של פוקסקון. השנה עלה השכר בצורה משמעותית למדי ואני לא מצפה שהקצב הזה יאט בשנה הבאה. אם הם לא יטמיעו את הרובוטים – הם יצטרכו להעביר את מפעליהם", אמר בנושא סי.קיי. לו, אנליסט של חברת המחקר גרטנר.

מפעל פוקסקון עלה לכותרות ב-2010 כאשר אירע בו גל התאבדויות (לפחות 16, נכון להיום). הטענה הייתה כי הלחץ שחווים העובדים במהלך עבודתם מייאש אותם וגורם להם לשים קץ לחייהם. בתגובה הודיעה החברה כי תשפר את תנאי העובדים ואף תעלה את משכורתם. סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, שרבים ממוצריה מורכבים בפוקסקון, אמר אז כי החברה תבדוק את הנעשה במפעל ולא תתפשר על תנאים ראויים לעובדים. מלבד ייצור מוצריה של אפל עובד המפעל גם עבור מיקרוסופט, דל, סיסקו, נוקיה, מוטורולה, נינטנדו,אמזון ו-HP.


עוד בנושא:

- יום בחייו של פועל פוקסקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully