וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

PS Vita של סוני עושה רושם ראשוני חיובי

סוני הציגה בתערוכת המשחקים Gamescom בקלן את הקונסולה הניידת החדשה PS Vita. שווה לתת לה צ'אנס

מי שעוקב אחר תעשיית המשחקים מאז אמצע העשור הקודם, כנראה שאל את עצמו מדי פעם "אז מה, PSP?". השאלה הלא מאוד מתוחכמת הזו מגלמת בתוכה התפעלות, יחד עם תמיהה כנה ומעט פקפוק. כי למרות 71 מיליוני היחידות אותן הצליחה סוני, לטענתה, למכור מאז הושקה ה-PSP לפני שש שנים, הקונסולה הניידת הזו מעולם לא הצליחה להפוך לסמל. היא לא הייתה גרועה, מה פתאום, וגם היו לה מספר משחקים בלעדיים מרהיבים (LocoRoco, למשל), אך היא התקשתה בתחרות מול נינטנדו ומפלצת ה-DS שלה (כ-150 מיליון יחידות באותן 6 שנים).

אבל סוני לא מתייאשת, ובתחילת השנה היא הכריזה על הניסיון השני שלה להיכנס אל עולם הגיימינג הנייד - PS Vita, שלמשך כמה חודשים הייתה ידועה בשם NGP (קונסולה ניידת מהדור הבא). ויטה, שהוצגה לעיתונאים לראשונה בתערוכת E3 לפני חודשיים, הגיעה כעת למפגש הראשון שלה עם הקהל הרחב - החל ממחר ועד יום ראשון הקרוב יוכלו מאות המבקרים בתערוכת המשחקים Gamescom בקלן לשחק לראשונה במשחקי ויטה. אנחנו לקחנו את הקונסולה החדישה לסיבוב עוד אתמול, וחזרנו עם רשמים ראשוניים

עמוס, אבל מתרגלים

הדבר הכי מפתיע בוויטה הוא המשקל שלה. סוני לא פרסמה את המשקל הרשמי, אך גם לנו וגם לאנשים אחרים שעמם דיברנו נראה שהיא קלה ברמה מפתיעה. ברגע הראשון אף חשבתי שאולי אני מחזיק גרסת צעצוע של ויטה, אבל אז הבנתי שהיא פעילה לגמרי - המסך עובד, המשחק פועל. ובו בזמן, ויטה גדולה מ-PSP בכל פרמטר, היא ארוכה יותר, רחבה יותר, ועבה יותר.

רוחב הקונסולה אפשר למפתחים לא רק להכניס לויטה מסך גדול יותר, אלא גם סטיק אנלוגי שני. והסטיק עצמו, אגב, נראה ומרגיש הרבה יותר כמו זה שבשלט פלייסטיישן מאשר כמו העיגול המוזר של PSP הראשונה.

בדקות המשחק הראשונות, אני לא יכול להגיד שחוויתי אושר עילאי מהשימוש באמצעי השליטה החדש הזה - התקשיתי להתרגל לשימוש בסטיקים, והסתבר גם שהם לא לחיצים. כמו כן, שימוש משולב במסך מגע, שני סטיקים אנלוגיים, מקשי פנים ושני מקשי צד יוצר עומס על הידיים.

וכאן מגיע הדבר השני שמאוד הפתיע בויטה. מתרגלים לעומס הזה מאוד מה. חמש דקות נדרשו לכך, אבל מצאתי את עצמי מהסס הרבה פחות כשניסיתי לכוון את כלי הנשק, והפונקציונליות של מסך המגע במשחק בו שיחקתי יושמה מספיק טוב כדי להתרגל גם אליה. החלק העצוב היחיד בכל הסיפור הוא שהסטיקים לא לחיצים בכלל - ויש אנשים שצריכים את הפידבק האנכי הזה לפעמים.

מסך מרהיב

המשחק שנבחר כדי לנסות את הקונסולה הוא Resistance: Burning Skies, שעתיד כנראה להפוך לאחד מכותרי הדגל בדור הראשון של משחקי ויטה. ואם יש דבר אחד שקשה להעביר ברשמים טקסטואליים, זה כמה טוב נראה המשחק הזה. מסך ה-OLED של הקונסולה נראה מרהיב, הן מבחינת תצוגת צבעים והן בכל הקשור לרזולוציה ובהירות. לא ניסינו אותו אמנם באור יום, אך בחדר מואר היטב הוא הצליח לתפקד טוב יותר שנות אור מה-PSP הראשון או ה-DS.

והמשחק עצמו? 10 דקות הפתיחה שלו מצליחות להרשים. לא נהרוס לכם את העלילה, אך נספר כי מפתחי המשחק משתמשים במסך המגע של ויטה הן כדי לתת לכם גישה קלה יותר לכלי הנשק האהובים עליכם, שיופיעו ככפתורים בצד המסך, והן עבור מצבי הירי האלטרנטיביים שיש כמעט לכל כלי נשק בסדרת Resistance. אחד מהם, למשל, מאפשר לכם לסמן את האויבים בלחיצת אצבע עליהם, ואז לשגר לעברם טיל מונחה. ואילו זריקת רימונים דורשת מכם פשוט להזיז את האצבע לכיוון הזריקה. פונקציונליות דומה ראינו גם ב-Uncharted: Golden Abyss - משחק האנצ'רטד שמתוכנן ל-Vita, ובו בזמן היו גם כמה משחקים שכלל לא השתמשו במסך המגע, כשהם מסתפקים בסטיקים ובכפתורים.

רוצה להיכנס ללב

מה שלא ראינו במפגש הראשון עם ויטה זה את הפונקציונליות הלא-משחקית שלה. לקונסולה, שאחת הגרסאות שלה תגיע עם מודם סלולרי מובנה, צפויים להיות מגוון רב של מנגנונים חברתיים מבוססי רשת - הן למשחקים מרובי משתתפים והן לתקשורת בין שחקנים. מעבר לכך, לא זכינו לראות גם את הדפדפן של הקונסולה, ולהבין האם הוא תומך בשפות אקזוטיות כמו עברית, אך גם לזה נגיע.

בינתיים, חייבים לציין שהרושם הראשוני שנשאר מ-Vita הוא חיובי מאוד. כמוהו גם הרושם ממאמצי ההשקה - סוני מביאה את התותחים הכבדים שלה להשקת הקונסולה במטרה ליצור דחיפה ראשונית שתכניס את הוויטה למקום בו PSP לא באמת הייתה מעולם - הלב שלכם.


עוד בנושא:

- סוני מורידה את מחיר פלייסטיישן 3
- Gamescom: תמונות מהרגע לפני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully