וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אתה, טים קוק?

טים קוק, מחליפו של סטיב ג'ובס, הוא לא משווק כריזמטי כי אם איש לוגיסטיקה מבריק. בואו להכיר את מנכ"ל אפל החדש

מי אתה, טים קוק? במכתב הפרישה של סטיב ג'ובס, מייסד אפל, המליץ ג'ובס לדירקטוריון החברה למנות את טים קוק למקומו. זה לא מפתיע - קוק נחשב ליורש הכי סביר של ג'ובס, ובחודשים האחרונים הוא זה שלמעשה ניהל את החברה, עת המנכ"ל היה בחופשת מחלה ממושכת. אז מי הוא טים קוק, ואיך הוא הגיע לתפקיד המנכ"ל של החברה בעלת הערך הכספי הגבוה ביותר בעולם כיום?

קוק, בן 50, מכהן מאז שנת 2007 בתפקיד סמנכ"ל התפעול של אפל. לפני כן היה סמנכ"ל חומרים של קומפאק, וסמנכ"ל תפעול בחברת Intelligent Electronics. לקוק תואר ראשון בהנדסה תעשייתית, ותואר שני בעסקים.

עוד בנושא:

סטיב ג'ובס הודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל אפל

סטיב ג'ובס הלך לעולמו

טים קוק וסטיב ג'ובס. רויטרס
ג'ובס וקוק - חילופי משמר/רויטרס

האיש, על פי עדויות שהגיעו לתקשורת, הוא גאון לוגיסטיקה - מי שאחראי על תהליכי הייצור היעילים של אפל, על דרכי ההפצה שלה ולא פחות חשוב מכך, על החומרים מהם אפל מייצרת את מוצריה. אחת הסיבות לכך שמוצרים של אפל נראים לפעמים מתקדמים כל כך (תחשבו כמה זמן לקח לאחרים להגיע לרמת האיכות של מסך האייפון), היא שבמקרים רבים לאפל יש באופן בלעדי גישה לטכנולוגיות שחברות אחרות תקבלנה רק חודשים, או שנים, לאחר מכן. קוק היה אחראי לגרום לדברים האלה לקרות.

טים קוק, אגב, כבר היה מנכ"ל אפל, למספר חודשים, כשג'ובס יצא לחופשת מחלה בשנת 2004. והוא גם מונה לתפקיד לחצי שנה ב-2009, גם אז כיוון שהבוס שלו נזקק לטיפולים רפואיים, ככל הנראה בגלל סרטן הלבלב. אך לכל אורך התקופות האלה, נמנע קוק מתפקידים פומביים, כמו נאומים במסיבות עיתונאים. כך, בתערוכת Macworld ב-2009, הציג את המוצרים סמנכ"ל השיווק פיל שילר, ואילו קוק נשאר בצללים.

שקט, אך קטלני

בלוג הטכנולוגיה גיזמודו גורס כי קוק מתחיל לשלוח מיילים לפקודיו ב-4 וחצי לפנות בוקר, ונשאר בעבודה עד מאוחר בערב. כשעבד ב-IBM, היה מתנדב לעבוד בחג המולד ובסילבסטר. והמחוייבות הזו לא תקפה רק לגביו. בפרופיל שעשתה עליו רשת CNN מסופר כי פעם אחת, כשהבין שיש בעיה עם מפעל בסין בזמן ישיבה עם עובדיו, הסתכל על אחד הסגנים שלו ואמר "זה לא טוב, מישהו צריך להיות שם ולטפל בזה". חצי שעה לאחר מכן, הפנה אליו שוב את מבטו, ואמר "למה אתה עדיין כאן?". העובד מיד קם, נסע לשדה התעופה, וקנה כרטיס לטיסה הראשונה לסין.

על פי הפרופיל שעשה על קוק מגזין Fortune, המנכ"ל החדש של אפל, בניגוד לג'ובס שצרחותיו נשמעו לעיתים קרובות בבניין של אפל, מעולם לא מרים את הקול. הדרך שלו לגרום לאנשים להבין שהם לא טובים מספיק בעבודתם היא להתחיל לשאול אותם סדרה ארוכה של שאלות עליהן הוא יודע שהם לא יוכלו לענות, ואילו הוא עצמו מחזיק בראשו ידע אנציקלופדי על הפעילויות של אפל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שחר של יום חדש

פחות לתקופה הקרובה, נראה כי האסטרטגיה של אפל לא עומדת להשתנות. וגם על פני השטח, בתחום עיצוב המוצרים, הכל נשאר אותו דבר - סמנכ"ל העיצוב של החברה, ג'ונתן איב, מחזיק בתפקידו.

אך אין ספק כי עצם חילופי המנכ"לים, ועוד כשהאדם הפורש הוא אחד האנשים המוכרים ביותר בעולם הטכנולוגיה ומי שמחליף אותו כלל לא מוכר לאדם ברחוב, הם צעד ענק עבור מי שנחשבת כיום לחברת הטכנולוגיה המובילה בעולם. ולטים קוק יש נעליים גדולות מאוד למלא.

  • עוד באותו נושא:
  • טים קוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully