וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה ללא נפגעים במפעל פוקסקון בסין

27.9.2011 / 16:23

אחד ממפעליה של ענקית האלקטרוניקה הסינית פוקסקון עלה באש הבוקר. השריפה כובתה במהרה ולא היו נפגעים

שריפה במפעל פוקסקון הסיני. בשעות הבוקר השתוללה במפעל בעיר ינטאי שבצפון מחוז שנדונג שריפה גדולה, כשבמקום אף נשמעו מדי פעם פיצוצים. עננת עשן גדולה היתמרה מעל המפעל, וכוחות הצלה גדולים הגיעו למקום ופינו את העובדים. ככל הנראה לא היו נפגעים בנפש מהאירוע. הדיווחים על סיבת השריפה סותרים: תפעול לקוי של מתיזי צבע או תקלה בכבלים שהתלקחו. השריפה פרצה בשעה 10:20 (זמן סין) וסיכנה עשרות אלפי עובדים (מצבת כוח האדם כוללת 80,000 איש, מתוך 1.2 מיליון עובדים ברחבי סין).

דובר קבוצת פוקסקון מסר כי לא תהיה השפעה על פעילות המפעל, והעבודה תחזור במהירה לסדרה. הוא אף ציין שהנזקים מכוסים על ידי הביטוח. המפעל בינטאי נפתח ב-2004 ומורכבים בו מכשירי אלקטרוניקה כגון טלפונים סלולריים, מחשבים ומסכי LCD של חברות שונות, ביניהן סוני. מוצריה של חברת אפל, שמורכבים אף הם על ידי פוקסקון, נבנים במפעל אחר של החברה – בשנזן.

חברת פוקסקון עלתה לכותרות ב-2010 כאשר התרחש במפעל שלה בשנזן גל התאבדויות (לפחות 16). הטענה הייתה כי הלחץ שחווים העובדים במהלך עבודתם מייאש אותם וגורם להם לשים קץ לחייהם. בתגובה הודיעה החברה כי תשפר את תנאי העובדים ואף תעלה את משכורתם.


עוד בנושא:

- העובדים החדשים בפוקסקון: רובוטים
- יום בחייו של פועל
- שווה להתאבד בחברת אפל?
- גל התאבדויות במפעל הייצור של אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully