וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Youtube תשיק 100 ערוצי תוכן חדשים

30.10.2011 / 12:26

שירות הווידאו הגדול בעולם משתדרג: Youtube תציע ערוצי תוכן בכיכובם של שלל סלבריטאים, ביניהם מדונה ואשטון קוצ'ר

יוטיוב מתרחב: שירות הווידאו הגדול בעולם עומד להשיק יותר ממאה ערוצי תוכן חדשים, בעסקה שתעלה לגוגל, בעלת האתר, כמאה מיליון דולר בשלב הראשון. חלק מהערוצים צפויים לעלות כבר בחודש הבא. הם יכללו כשעתיים של חומר מקורי וחדש מדי שבוע, בהשתתפות ידוענים כמדונה (בערוץ ריקודים), שקיל אוניל (בערוץ הומור), ג'יי Z ואשטון קוצ'ר.

התוכן המופק עבור הערוצים יופיע רק ביוטיוב, לפחות בשנה הראשונה. הערוצים החדשים לא יתרכזו אך ורק בבידור: חברת הווידאו BedRocket, למשל, תפיק ארבעה ערוצי ספורט. אתר משחקי הוידאו IGN יפיק ערוץ העוסק בתחום. גם הוול סטריט ז'ורנל, מגזין סלייט והאתר The Onion יפיקו ערוצים. לגוגל לא תהיה שליטה על יצירת התוכן עצמו, והיא רק תארח אותו.

מטרת המיזם החדש היא להציע תוכן מקור ברמה גבוהה, שמפרסמים יהיו מוכנים לשלם היטב כדי לפרסם בתוכו. לדברי נציג של אחד החברות שדיבר עם ה-Business Insider, עדיין לא הושלם הסיכום על צורת הפרסום והשליטה עליו. ההערכה היא כי לפי ההסכם הבסיסי גוגל תיתן מקדמה של עד 5 מיליון דולר לחברת תוכן שתפיק שעתיים של תוכן לערוץ. לאחר שחברת התוכן תרוויח בחזרה את הסכום הזה מפרסום בערוץ ותכסה את המקדמה – היא תחלוק את הכנסותיה הבאות עם גוגל.

ניסיון שני לגוגל TV

לפני יומיים בישרה גוגל רשמית על הגרסה הבאה של Google TV - פלטפורמת הטלוויזיה שלה, המנסה לספק בצורה מרוכזת תכנים טלוויזיוניים ואינטרנטיים. הגרסה החדשה כוללת אפליקציית יוטיוב חדשה, והחברה התייחסה לתוכן מיוטיוב כ"ערוצים", במהלך שנראה כמשלים להשקת הערוצים החדשים. השקה זו באה לאחר שהגרסה הראשונה של המוצר לא זכתה להצלחה רבה ולאחר שכמה מרשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות (ביניהן CBS) חסמו את המוצר מגישה לשידוריהן. כעת מנסה גוגל לפשט את המוצר עם ממשק הפעלה בהיר יותר שאמור להקל במציאת תוכניות טלוויזיה וסרטים. ל-Google TV אף תתווסף תמיכה באפליקציות אנדרואיד.

שדרוג התוכנה של Google TV יפעל על טלוויזיות הסוני המותאמות לשירות כבר בשבוע הבא ולמכשירי לוג'יטק מעט אחר כך.


עוד בנושא:

- יוטיוב תאפשר מכירת מוזיקה
- התוכן הנצפה ביותר ביוטיוב: מוזיקה
- מי נגד מי בגוגל TV

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully