וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: באטלפילד 3 - לבד משעמם, כיף עם חברים

31.10.2011 / 13:48

באטלפילד 3 הוא אחד ממשחקי הפעולה הטובים של השנה, אבל רק כשמשחקים בו באינטרנט עם אנשים אחרים

"פזצט"א", צועק המדריך בגדנ"ע או בטירונות. "פול, זחול, צפה, טווח, אש". מדובר בבלוף – אף אחד לא באמת יורה עליכם, זוהי רק הצגה, אימונים תיאטרליים במיוחד, מהסוג שמדריכים אותם פוגשים בתחילת השירות הצבאי מאוד אוהבים. ואם כבר עברתם צבא, כנראה שאתם מודעים גם לכך שבאופן לא ברור לגמרי, התיאטרון הזה עובד. גם אנשים בעלי חשיבה ביקורתית מפותחת ובוז בריא כלפי סמכות מאמינים, אפילו אם זה לכמה רגעים בודדים, שהם ממש חייבים ליפול ולזחול.

גם ב"באטלפילד 3" יש רגעים כאלה, סצינות בהן אתם מבינים שמדובר בתיאטרון אך אין לכם אלא להתרגש באמת. זוהי אמנות אותה שכללה דווקא הסדרה המתחרה – קול אוף דיוטי – עם הנראטיב הסינמטי שלה, אבל בבאטלפילד לוקחים את הרגעים האלה צעד אחד קדימה. והדוגמה הטובה ביותר לכך היא השלב השלישי במשחק, אותו אתם מתחילים על נושאת מטוסים. חוץ מרמת הפירוט הגרפי הלא-פחות-ממדהימה, שנשמרת לכל אורך המשחק, הרגע בו המטוס הוירטואלי ממריא והלב האמיתי שלכם צונח לבטן, הוא אחד המרשימים ביותר, בכל הקשור למכירה של אשליה לצופה לפחות, בהיסטוריה של הגיימינג המודרני.

וזה בדיוק מה שהופך את המערכה לשחקן יחיד של באטלפילד 3 לגרועה כל כך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשד הראשוני לכך שמשהו מסריח בממלכת באטלפילד מתעורר כבר בשלב ההקדמה של המשחק, שמתחיל בצורה שכנראה אמורה להיות אפית ומרשימה, אבל מצליחה להיות מגוחכת למדי. הרושם הזה מתעצם בתחילת השלב הראשון, ואחרי שתי דקות אתם כבר מבינים מה הבעיה: פזצט"א. המשחק הזה מצפה מכם לקחת כל פזצט"א ברצינות גמורה.

זה מצב קצת אבסורדי. הלינאריות של המשחק הזה כה קשיחה, עד שאתם נאלצים לא רק ללכת במסלול שנקבע לכם מראש, אלא גם בקצב שנקבע. וכשאתם עם חיילים אחרים, הנשלטים על ידי המחשב, זה הופך למגוחך באמת. אלה משחקים חיילים, מדברים להם בקשר, משתמשים בתרגילי פריצה והשתלטות. ואתם? אתם עומדים ליד ורק רוצים לירות במשהו. אם אתם זוכרים שמדובר במשחק עם מנוע Frostbite 2, שמסוגל להפוך כל קיר לשביר, זה עוד יותר מתסכל – כאן קירות קורסים רק כחלק מסצינות מתוסרטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטרת המערכה לשחקן יחיד של באטלפילד 3, כך נראה, היא להוביל אתכם ממקום למקום ולהראות לכם סצינות מתוסרטות מראש – לא לגרום לכם ליהנות ממשחק פעולה. החטא הגדול ביותר בנושא הזה הוא אפילו לא לינאריות יתר, כי אם האינטליגנציה המלאכותית של האויבים. במקום להפוך אותם לחכמים, החליטו ב-EA להפוך אותם למדוייקים. וכך, הם לא באמת זזים ממקום למקום, ובכל פעם שתשחקו בשלב הם יתנהגו בצורה דומה, אבל לפגוע בכם הם יוכלו בקלות, אפילו ממרחקים לא הגיוניים. זה אמנם גורם לכך שתלכו בקצב של הצוות שלכם, אבל יוצר חווית משחק מתסכלת.

אפילו השלב המדובר שמתחיל ברגע של "וואו" כשהמטוס ממריא, מתדרדר לאחר ההמראה מהר מאוד. כל מה שאתם נדרשים לעשות בו זה לכוון ולירות, לירות ולכוון. אין לכם שום שליטה על המטוס, והתסריט של הקרב ידוע מראש. אין בזה הרבה אתגר, אין בזה הרבה עניין.

אה, ומה עם העלילה? היא גרועה. זה כל מה שצריך להגיד עליה.

יותר כיף עם חברים

המקום בו באטלפילד 3 כן מצליח להצדיק את רכישתו הוא מצבים מרובי המשתתפים. כאן מדובר באחד ממשחקי הפעולה הטובים ביותר של השנים האחרונות, אבולוציה הגיונית של "Bad Company 2", ומשחק שמתעלה בקלות על Call of Duty הקודם. איך הוא בהשוואה ל-Modern Warfare 3 החדש? נראה בעוד כשבוע.

יצירת חווית משחק מקוונת, בייחוד עבור סדרת באטלפילד שכוללת גם כלי רכב וטיס, היא עניין קשה. המפות צריכות להיות מאוזנות, הארסנל צריך להיות מאוזן, ושחקנים חדשים צריכים להיות בעלי יכולת להתקדם גם אם הם מגיעים למשחק חודשים לאחר השקתו, כשבסביבתם אנשים ברמות גבוהות. באטלפילד מקבל ציון "עובר בהצטיינות" בכל אחד מהתחומים האלה, וכולל גם כמה חידושים מרעננים לז'אנר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קחו, למשל, את מנגנון אש הרתק – ירי לכיוון האויב במטרה לגרום לו להתחבא. בבאטלפילד 3 הוא מיושם בצורה מעולה: כשיורים לכיוונכם הראיה שלכם מטשטשת והרבה יותר קשה לכוון. זה אמנם מעצבן כשאתם אלה שסובלים מאש הרתק, אבל הופך את תפקיד המאגיסטים בקבוצה להרבה יותר חשוב.

חידוש נוסף הוא הוספת רמה של ריאליזם לכלים "טכניים" כמו פנס וכוונת לייזר. הפנס בבאטלפילד 3 לא רק מאפשר לכם לראות יותר טוב במקומות חשוכים, אלא גם מעוור אויבים שבאים לכיוונכם. מנגד, אנשים עם פנס דולק בולטים יותר גם במקומות מוארים. כוונת הלייזר מגבירה את דיוק הירי מהמותן, אבל אם תכנסו איתה בין כוונות ותכוונו על אויב, הוא ישים לכך לב. למעשה, גם קרן הלייזר מעוורת, אבל פחות מפנס, ולכן היא מתפקדת יותר כמערכת התראה מוקדמת עבור האויב מאשר כלי התקפי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תשע מפות יש בבאטלפילד החדש, וחמישה מצבי משחק, שהעיקריים בהם הנם Rush ו-Conquest. כמו במשחקים הקודמים בסדרה, Rush הוא מצב בו קבוצה אחת מגנה על שתי נקודות והשניה מתקיפה אותן, וכך מספר פעמים על מפה ענקית; Conquest הוא מצב בו שתי הקבוצות נלחמות על שליטה בשלוש נקודות. כאן המפות קטנות יותר, ומותאמות יותר לריצה אינסופית מנקודה לנקודה. כאמור, כל זה תוך איזון מופתי.

כאן, בניגוד למערכה לשחקן יחיד, גם נכנס לפעילות גם המנוע הפיזיקלי של המשחק, שהופך פריטים רבים לשבירים. לא מצליחים להטמין פצצה על מתקן שנמצא במחסן כי הכניסה מוגנת מדי? פוצצו את הקיר האחורי באמצעות מטול. האויב מאחורי מחסה בטון? כמה טוב שיש לכם טנק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי בעיות קשות יש עם המצבים המקוונים של באטלפילד 3 כיום. הראשונה היא בעיות השקה: בכל שלוש הגרסאות של המשחק – פלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360 והמחשב האישי קיימים קשיי התחברות לשרתי EA, כשעל המחשב יש גם באג שזורק אנשים מהשרת בלי סיבה נראית לעין.

הבעיה השניה אופיינית לכל משחק פעולה פופולרי שלא דורש דמי מנוי – אם אתם לא משחקים במסגרת מאופיינת עם אנשים שאתם מכירים, יש לא מעט סיכוי שבקבוצה שלכם יהיו שחקנים מעצבנים שינסו להרוס את הכיף עבור אחרים. וכיוון שבאטלפילד 3 הוא אחד המשחקים הפופולריים ביותר כיום, אחוז המעצבנים עדיין גבוה יחסית. בקרוב הם יעברו למשחקים אחרים, אבל בינתיים הם מציקים מאוד.

ואם כבר באנשים עסקינן, המצב השלישי במשחק מיועד לשני שחקנים, וכולל 6 משימות. זו חוויה הרבה יותר טובה מהמערכה לשחקן יחיד, אבל לא מספיק כיפית כדי לגרום לכם להתעכב עליה למשך יותר משעה-שעתיים.

לקנות או לא לקנות?

החלק האחרון אותו כדאי להזכיר בנושא באטלפילד 3 הוא ה-Battlelog – מערכת מבוססת דפדפן שפותחה עבור המשחק. אם אתם משחקים בגרסת המחשב, תוכלו למצוא באמצעותה שרתים ולהצטרף למשחק, אבל גם אם אתם משחקים בבאטלפילד 3 בקונסולה היא ממש לא מיותרת. Battlelog עוקבת אחר כל המתרחש אתכם במצבי המולטיפלייר של המשחק – אילו כלי נשק כבר קיבלתם, מהי הסטטיסטיקה שלכם, אילו מדליות יש לכם. את כל אלה, שמתעדכנים בזמן אמת, תוכלו לשתף עם חברים, וגם לראות בצורה טובה את ההתקדמות שלכם.

באטללוג איננה סיבה לקנות את באטלפילד 3, ואם אתם רוצים אותו רק כדי לשחק במערכה לשחקן יחיד, היא גם לא ממש רלוונטית. מצד שני, אם אתם רוצים רק לשחק במערכה לשחקן יחיד, קשה להמליץ לכם לקנות אותו בכלל – הסינגל פלייר של המשחק לא מצדיק את הכסף שתתבקשו להוציא עליו. אם, לעומת זאת, אתם אוהבים לשחק ברשת, או מעוניינים להתחיל לשחק עם אנשים אחרים, זהו המשחק הטוב ביותר שתוכלו לקנות היום למטרה זו.

עותק המשחק באדיבות החנות מדיה גיים

ואתם שיחקתם כבר במשחק? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully