וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה מתנגד ל-SOPA

"כל ניסיון להילחם בפיראטיות מקוונת חייב להיות מוגן מפני סכנת צנזורה מקוונת של פעילות חוקית", הצהיר הבית הלבן

הבית הלבן לא יתמוך בניסיונות להגביל את האינטרנט. באתר העצומות הרשמי של הממשל, המאפשר לכל המבקש ליצור עצומה שתחייב תגובה רשמית של הממשל אם היא צוברת 25,000 קולות תוך חודש, פורסמה ההתייחסות הראשונה של הבית הלבן לשני ניסיונות חקיקה מעוררי מחלוקת שעוברים כעת דרך הסנאט האמריקאי: SOPA ו-PIPA.

SOPA, שעובר דרך בית הנבחרים, ו-PIPA שעובר דרך הסנאט, נועדו להעניש אתרים זרים שמאפשרים הפרת זכויות יוצרים של בעלי זכויות אמריקאיים. בשבועות האחרונים החלו חברות אינטרנט רבות – מגוגל ועד טוויטר – להתבטא נגד הצעות החוק, בטענה שהוא נותן לבעלי הזכויות יותר מדי כוח לחסום אתרים ולא נותן לבעלי האתרים אפשרות להתגונן מפני החסימות. בנוסף, נטען כי יישום החוקים עושי לפגוע בתשתית האינטרנט העולמית.

בהתייחסות של הבית הלבן נכתב כי "כל ניסיון להילחם בפיראטיות מקוונת חייב להיות מוגן מפני סכנת צנזורה מקוונת של פעילות חוקית, ואל לו לפגוע בחידושים על ידי העסקים שלנו, קטנים וגדולים כאחד. ברחבי העולם, פתיחות האינטרנט חשובה עבור חדשנות בעסקים, ממשל וחברה, ויש להגן עליה". באשר לחוקים, כתבו אנשי הממשל כי "עלינו להימנה מיצירת סכנות אבטחה מקוונות או מפגיעה בתשתית האינטרנט."

בו בזמן, בממשל מסכימים כי הכלים הקיימים אינם טובים מספיק למיגור הפיראטיות. וכך, למרות שהבית הלבן לא תומך ב-SOPA ו-PIPA, הוא "קורא לכל הצדדים לעבוד יחד כדי להעביר השנה חקיקה איתנה שתתן לתובעים ובעלי זכויות כלים משפטיים חדשים להילחים ביפיראטיות מקוונת שבסיסה מחוץ לגבולות ארצות הברית".


עוד בנושא:

- SOPA: סופו של האינטרנט כפי שאנו מכירים אותו?
- הקץ לאינטרנט הפתוח? הסערה שמאחורי הצעת החוק האמריקאית SOPA
- SOPA: עשרות אלפי דומיינים בורחים מ-Go Daddy

  • עוד באותו נושא:
  • SOPA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully