וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביעי הקרוב: יום בלי ויקיפדיה

הויקיפדיה האנגלית תוחשך ל-24 שעות במחאה על ניסיונות חקיקה אמריקאים שעלולים לפגוע במשתמשי אינטרנט

ויקיפדיה האנגלית (ורק האנגלית) תוחשך ל-24 שעות במחאה על ניסיונות חקיקה אמריקאים שעשויים לפגוע בגולשי אינטרנט. מייסד המיזם, ג'ימי וויילס, הודיע על כך דרך חשבון הטוויטר שלו. ויקיפדיה - מהאתרים הגדולים בעולם, מצטרפת בכך לאתרים אמריקאים בולטים נוספים, מ-Reddit ועד ל-BoingBoing.

מטרת ההחשכה היא הגברת המודעות לשני ניסיונות החקיקה, SOPA שעובר דרך בית הנבחרים ו-PIPA שעובר דרך הסנאט האמריקאי, אשר נועדו להילחם בפיראטיות מקוונת. החקיקה, שנעשית בתמיכת חברות המדיה, תתן לגופים אלה ולתובעים יותר סמכות ויכולות בכל הקשור לחסימת אתרים היושבים מחוץ לארה"ב עבור גולשים אמריקאים. בשבועות האחרונים, הביעו חברות אינטרנט גדולות - מגוגל, דרך טוויטר ועד קרייגסליסט - התנגדות לחוקים, כששלשום (א') גם הבית הלבן צירף את התנגדותו.

ביממה האחרונה הופיעו דיווחים על כך שההצבעה על SOPA - אשר האמורה להתקיים ביום רביעי - תדחה עד אשר ההצעה תתוקן כך שתעורר פחות התנגדות. עם זאת, הדיווחים טרם אושרו באופן רשמי, ולכן פעולת המחאה עדיין מתוכננת להתחיל בחצות, זמן וושינגטון (שבע בבוקר שעון ישראל).

בו בזמן, ישנן התנגדויות גם למחאה עצמה. מנכ"ל טוויטר, דיק קוסטולו, כתב בדף שלו ברשת המיקרו-בלוגינג כי "זה פשוט מטופש. לסגור עסק גלובלי בעקבות נושא אחד של פוליטיקה מקומית זה טיפשי".

עוד בנושא:
ממשל אובמה נגד ניסיונות החקיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully