וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל חושפת את המשקפיים שלה

גוגל חושפת את מיזם המשקפיים Project Glass, שמטרתו לייצר משקפי מציאות מרובדת, ומבקשת רעיונות מהציבור

גוגל חושפת את המשקפיים שלה. החברה חשפה הערב (ד') באופן רשמי את Project Glass - אחד המיזמים של מעבדות הפיתוח בתוך החברה, שקיומו דלף לתקשורת בפברואר האחרון. מדובר במשקפיים עם מסך מציאות מרובדת, שמחובר כל העת לרשת האינטרנט ומאפשר הן להציג מידע והן לתקשר עם השירותים השונים של גוגל.

בחברה עדיין לא מוכנים לדבר על תאריכי השקה של המוצר שעומד בסופו של Project Glass, אך כן מתכננים להתחיל ולבחון בציבור משקפי אבטיפוס. בניגוד לשמועות הראשונות, המשקפיים שהוצגו היום לא נראים כמו משקפי שמש, כי אם כמו משקפי קריאה אלגנטיים. החברה אף מזמינה משתמשים להיכנס לעמוד של המיזם ברשת החברתית גוגל פלוס, ולהשאיר פידבק, כדי להשפיע על היכולות הסופיות שלו.

בסרטון ההדגמה אותו הציגה גוגל מתואר שימוש אפשרי למשקפי המציאות מרובדת. המשקפיים יודעים, למשל, להבחין בכך שהמשתמש רוצה לגשת לרכבת תחתית ומתריעים על כך שהקו מושבת, מאפשרים להציג הוראות הגעה אלטרנטיביות ליעד, כוללים ממשק שליטה קולית עם זיהוי שפה טבעית שמאפשר לקבוע פגישות או לבצע חיפושים, ומסוגלים להתממשק עם כלים מקוונים דוגמת היומן של גוגל.

המטרה היא לא להעמיס על המשתמש

בבלוג הטכנולוגיה Bits של הניו יורק טיימס שוחחו עם מספר אנשים שהשתמשו במשקפיים, והם גורסים כי אלה לא מציפים את המשתמש במידע ומעמיסים עליו, כי אם דווקא משחררים אותו מהצורך להתמקד במכשירים אחרים. כך, לא צריך להוציא את הטלפון כדי לצלם תמונה או לקבל הוראות הגעה - מספיק ללחוץ על כפתור במשקפיים.


כשהפרוייקט דלף בפברואר, בנוסף לשליטה הקולית צויין כי בגוגל מנסים גם ממשקי שליטה נוספים, ביניהם גם זיהוי תנועות עיניים. עם זאת, הזיהוי הזה לא קיים בסרטון ההדגמה אותו השיקה החברה כעת.

הדף הרשמי של Project Glass

עוד בנושא:
דיווח: גוגל מפתחת משקפיים
המשקפי של גוגל - כבר בשלב האבטיפוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully