וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: Google Street View בישראל - בימים הקרובים

גוגל תשיק ביום ראשון הקרוב את צילומי ירושלים, חיפה ותל אביב בשירות תיעוד הערים שלה Google Street View

גוגל סטריט וויו תגיע לארץ בקרוב, ככל הנראה. גוגל ישראל שלחה הזמנה למסיבת עיתונאים שתיערך ביום ראשון הקרוב, בה "יושקו צילומי הערים ירושלים, חיפה ותל אביב לצד אתרים נוספים ברחבי הארץ". עם זאת, לא ברור מתי השירות עצמו יעלה לאוויר.

גוגל החלה לצלם את רחובות ישראל בחודש ספטמבר אשתקד, כשבתחילת הדרך היא מתמקדת בשלוש הערים הגדולות, כמו גם באתרים מרכזיים. בנוסף לכלי רכב, השתמשה גוגל גם באופניים מיוחדים עם תושבת מצלמה, כדי להגיע לסמטאות ואתרים אליהם לא ניתן להכנס עם כלי הרכב. הפעלת השירות קיבלה את כל האישורים הבטחוניים הנדרשים, זאת כשגוגל מצייתת בצילומים שלה להוראות משרד הבטחון.

Google Street View, שהושק לראשונה במאי 2007, הוא שירות צילום רחובות של גוגל, אשר מאפשר לאנשים לטייל בצורה וירטואלית בכ-40 מדינות. ישראל הצטרפה לשירות בצורה מאוד מוגבלת כבר לפני שבועיים, כשמוזיאון ישראל הפך למיקום הישראלי הראשון בו יש Steet Veiw, זאת בזכות המיזם Google Art Project שמאפשר לאנשים לטייל וירטואלית במוזיאונים ברחבי העולם.

לצד תגובות נלהבות על השקת השירות, הוא זכה גם להררי ביקורת ברחבי העולם. למרות שגוגל מטשטשת פנים ומספרי רכב - כמו גם בתים שלמים בחלק מהמקרים - צילמו המצלמות של גוגל לא מעט סצינות שעשויות להיחשב לפגיעה בפרטיות, מאנשים שיכורים ששוכבים על המדרכה ועד למריבות אלימות. בנוסף, התעוררה מהומה כשהתברר שהניידות של גוגל אספו - בטעות, לכאורה - שביבי מידע מרשתות אלחוטיות לא מאובטחות, וכי המידע הזה כלל גם פרטים מזהים שאמורים להיות מאובטחים. רק לפני מספר ימים נקנסה גוגל ב-25,000 דולרים בעקבות הפרשה הזו על ידי רשות התקשורת האמריקאית.

הסיבה לכך שגוגל בכלל אספה מידע מרשתות אלחוטיות היא מיזם שנוי במחלוקת נוסף - מיפוי רשתות אלחוטיות בכל רחבי העולם. מבחינת גוגל, זה מאפשר לה לתת שירותי מיקום מדוייקים ללא תלות בלווינים. מכשירי טלפון עם מערכת הפעלה אנדרואיד יכולים לחשב מיקום באמצעות סריקת רשתות אלחוטיות סביבם, והשוואת הסריקה למפה בשרתי גוגל, כך שניתן לקבל שירותי מיקום מדוייקים גם בתוך מבנים.


עוד בנושא:

- גוגל החלה לצלם בישראל
- Google Street View: האם יש מה לפחד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully