וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת לצרוב - האם ברוס וויליס נלחם באפל?

עידו קינן

5.9.2012 / 8:27

גופי תקשורת מרכזיים דיווחו שהשחקן ברוס וויליס יאבק בשירות iTunes, שלא מאפשר הורשת קבצים שהורדו. חבל שזה לא נכון

נעים לשמוע שברוס וויליס מתכוון לתבוע את אפל לאחר שגילה שלא יוכל להוריש למשפחתו את אוסף השירים הגדול והיקר שרכש כחוק ב-iTunes. צפוי לגלות זמן קצר אחר כך שהסיפור מצוץ מאצבעותיהם של כתבי הצהובונים הבריטיים. מפתיע לראות כמה כלי תקשורת רציניים נפלו בפח הזה. משמח שהדיווח השגוי החזיר לסדר היום את הדיון על פגיעה בזכויות השימוש ההוגן בשם ההגנה על זכויות היוצרים.

"ברוס וויליס נלחם להשאיר את שירי האייפוד שלו למשפחתו: השחקן שוקל תביעה משפטית נגד אפל בקרב על מי הבעלים של שירים שהו?רדו? באייטיונז", דיווח שלשום אתר הדיילי מייל, ואתר הסאן דיווח: "ברוס וויליס ילחם באפל על הזכויות על אוסף מוזיקה אחרי מותו". השחקן, דיווחו האתרים, גילה באותיות הקטנות שמי שרוכש מוזיקה מאייטיונז למעשה רק חוכר אותה, ואין לו זכות להעבירה לאחר. לאור העובדה שוויליס הוציא אלפי דולרים על אוסף המוזיקה שלו, הוא שוקל פעולה משפטית שתאפשר לו להוריש את המוזיקה למשפחתו: העברת הבעלות על האוסף לקרן משפחתית, או תביעה נגד אפל שתחייב אותה להכיר בבעלות שלו על קבצי המוזיקה, בדיוק כמו הבעלות על מוזיקה שנרכשה במדיום פיזי כמו תקליטור, תקליט או קלטת.

"זה לא סיפור אמיתי"

רק בשבוע שעבר הופצה ברשת כתבה בדיונית שסיפרה שסמסונג, שהפסידה לאפל במשפט הפטנטים, שילמה את הקנס בן מיליארד הדולרים במטבעות של 5 סנטים. אפל, מצידה, היא מגנט של שמועות, בגלל העניין הרב שיש במוצריה ושירותיה, ועקב הסודיות בה היא מתנהלת. התחרות הפרועה בתקשורת מובילה לפרסום שמועות ככתבות בלי תיווך של עבודה עיתונאית – בירור העובדות, הצלבת מקורות וקבלת תגובה. במקרה הנוכחי, הסעיף המקומם והכוכב המהמם הביאו את הסיפור לאתרים, בלוגים וכלי תקשורת בכל רחבי הרשת, כולל כלי תקשורת מכובדים שבהם CNN ואתר חדשות הטכנולוגיה CNET (שסייגו ותיקנו לאחר מעשה).

האמת הפשוטה הגיעה בעזרת משתמש טוויטר בשם ריצ'י-די, שצייץ אתמול לאשתו של וויליס, אמה המינג-וויליס: "פשוט תגידי לברוס לתת לבת שלו את שם המשתמש והסיסמה למחשב ולאייטיונז, הוא יחיה לנצח". המינג-וויליס השיבה: בקצרה "זה לא סיפור אמיתי". אחרי הטעות הראשונה, בסינט נזהרו וציינו בכתבה המתוקנת כי החשבון של המינג-וויליס לא עבר אשרור של טוויטר (שמעיד שהוא אכן של אישיות ציבורית/סלב ולא של מתחזה).

העוול, לעומת זאת, אמיתי: תנאי השימוש של אייטיונז קובעים מגבלות רבות על השימוש בתוכנה והאזנה לקבצי המוזיקה: אסור להשתמש בתוכנה מתחת לגיל 13, מחוץ לארה"ב והטריטוריות שלה, מותר להוריד את הקבצים לעד עשרה מכשירים שלא יותר מחמישה מהם הם מחשבים, אסור לפגוע בהגנות הדיגיטליות על הקבצים (ופגיעה כזאת תיחשב הפרת זכויות יוצרים, גם אם, למשל, עושים זאת כדי לשמוע שיר על מכשיר שלא עובד עם אייטיונז), מותר לצרוב פלייליסט של שירים עד שבע פעמים בלבד, ואם אפל תשנה או תסגור את שירות אייטיונז, היא לא חייבת לאפשר ללקוחות גישה לשירים שרכשו. אנחנו דווקא היינו שמחים אם ברוס וויליס היה לוקח על עצמו את המאבק בכנופיית זכויות היוצרים.


עוד בנושא:

- סמסונג שילמה לאפל את פיצוי המיליארד במטבעות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully