וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הכריזה על אייפון 5

12.9.2012 / 22:40

מכשיר הדגל של אפל יצא לאור: יכלול מסך 4 אינץ' ומעבד מהיר פי 2. החברה הכריזה גם על אייפודים חדשים ואוזניות חדשות

באירוע שהתקיים הערב (שעון ישראל) בסן פרנסיסקו הכריזה אפל על הדור החדש של האייפון: אייפון 5. עוד הכריזה החברה על נגני אייפוד חדשים, אוזניות חדשות וגרסה חדשה של תוכנת אייטונס.

וואלה! TECH סיקר את ההכרזה בזמן אמת. בואו לקרוא את מה שהתרחש באירוע - שלב אחר שלב.

המפרט שנחשף של האייפון 5 דומה לזה שדובר בשמועות הרבות שרצו אודותיו בחודשים האחרונים: מסך המכשיר אכן יהיה בגודל של 4 אינץ' במקום 3.5 (שמאפשר לאפל להכניס למסך הבית שורה חדשה, חמישית במספר, של אייקונים), המעבד יהיה מעבד A6 של אפל (המהיר פי 2 מקודמו, ה-A5), ומחבר ה-30 פינים יוחלף במחבר קטן יותר. המכשיר דק יותר מקודמו, ומבחינת משקל, מדובר באייפון הקל ביותר אי פעם: רק 112 גרם. בניגוד לדגמים הקודמים, הוא עשוי כולו מזכוכית ואלומיניום. "זה המוצר היפה ביותר שעשינו אי פעם", הכריז פיל שילר מאפל, שהציג את האייפון החדש. עם זאת, לפחות לפי התמונות - מראהו של הדגם החדש אינו שונה משמעותית מקודמו.

סוללת המכשיר אמורה להיות חזקה יותר מקודמתה, ולספק 8 שעות דיבור, 8 שעות גלישה, 10 שעות קישוריות ווייפיי, 10 שעות וידאו, 40 שעות מוסיקה ו-225 שעות של מצב סטנד-ביי. מצלמת המכשיר תהיה מצלמת 8 מגה-פיקסל כמו הדגם הקודם, אך היא אמורה להיות איכותית יותר בזכות עדשת ספיר (sapphire), רזולוציה של 3264 על 2448 ותאורה אחורית. מצב "פנורמה" יאפשר לצלם תמונות פנורמיות. "שיפרנו את העיבוד של המצלמה. היא מתפקדת טוב יותר בתאורה נמוכה, עובדת מהר יותר ומייצרת פחות "רעשים" בתמונה", הבטיחו אנשי אפל. המצלמה הקדמית של האייפון, המשמשת לצילום עצמי ולשימוש בשירות FaceTime תשודרג למצלמת רזולוציה גבוהה גם כן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יגיע בשחור ובלבן. אייפון 5/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד שיפורים באייפון 5: שלושה מיקרופונים נפרדים: למטה, מקדימה ומאחורה. עיצוב משופר של הרמקול, שקטן ב-20% מקודמו ומערכת ההפעלה iOS6 עליה הוא יעבוד ושהותאמה עבורו. היא תושק ב-19 בספטמבר, יומיים לפני צאת האייפון 5 לשוק - ב-21 בספטמבר (הזמנות מוקדמות יתקבלו באתר אפל כבר ב-14 בספטמבר). בתחילה יושק האייפון 5 בארצות הברית, קנדה, אנגליה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, יפן, הונג קונג וסינגפור. ב-28 בספטמבר הוא יושק בעוד מדינות ועד דצמבר יושק סך הכל במאה מדינות ברחבי העולם.

מה יעלה בגורלן של האפליקציות שנבנו לגודל המסך הקודם? הן לא "ימתחו" על המסך החדש, אלא יופיעו במרכזו, כאשר פסים שחורים יופיעו מעליהן ומתחתיהן. ניתן לצפות לשורה ארוכה של שדרוגי אפליקציות שתיועד להתאמתן למסך המכשיר החדש. ומה יעלה בגורלם של הכבלים הישנים של מחבר 30 הפינים? אין צורך לזרוק אותם לזבל - אפל תשווק מתאמים עבורם.

מחירו של האייפון החדש יהיה זהה לקודמו (ללקוחות AT&T החתומים על חוזה התחייבות): 199 דולר ל-16 ג'יגה, 299 דולר ל-32 ג'יגה ו-399 דולר ל-64 ג'יגה. מכשירי אייפון 4 ואייפון 4S ימשיכו להימכר בחיר מוזל, והאייפון 3GS יצא סופית מהשוק.

באירוע הודגמו גם פיצ'רים של מערכת ההפעלה iOS6 (שזכתה לאירוע הכרזה משלה לפני מספר חודשים), ביניהם שירות המפות החדש של אפל וה-GPS שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האייפון הקל ביותר אי פעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייפוד נאנו מקבל מסך

בנוסף לאייפון הציגה אפל הערב גם שני אייפודים חדשים. האייפוד נאנו - הדגם הקטן ביותר של נגן המוסיקה - מתרחב קצת ויכלול מסך מגע של 2.5 אינץ', שגם יוכל להציג סרטים. הוא דק יותר וקל יותר, וכולל גם כן את המחבר החדש והמוקטן של אפל. בין השאר יכלול הנאנו נגן רדיו וקישוריות בלוטות'. חיי הסוללה שלו אמורים להיות הארוכים ביותר שהיו לנאנו אי פעם. הוא יגיע בשבעה צבעים לבחירה.

האייפוד טאץ' החדש הוא הדור החמישי של המכשיר, "הטוב ביותר שיצרנו", לדברי אפל. עוביו יהיה 6.1 מ"מ ומשקלו 88 גרם. הוא יהיה בנוי מאלומיניום מוברש. בדומה לאייפון 5, גם הוא יכלול מסך 4 אינץ'. המעבד שלו יהיה A5 כפול ליבה, הסוללה שלו תספיק לארבעים שעות נגינת מוסיקה והוא יתהדר במצלמת 5 מגה-פיקסל שכמו האייפון תכלול מצב פנורמה. המצלמה הקדמית תהיה גם כן ברזולוציה גבוהה. לראשונה מכניסה אפל את שירות העזרה הקולי גם לאייפוד טאץ'. המכשיר יגיע בחמישה צבעים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האייפוד הטוב ביותר שיצרנו". אייפוד טאץ' החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצוב חדש לאייטונס - וגם לאוזניות

ההכרזה הנוספת של אפל בערב הייתה על גרסה חדשה לתוכנת אייטונס, הנלווית למכשיריה ומאפשרת לרכוש דרכה אפליקציות ומוזיקה - וכן לסנכרן מוזיקה קיימת למכשיר. גרסה זו מרעננת את ממשק השימוש ומספקת עיצוב חדש. שירות iCloud הוטמע בתוכה, ולדברי אפל משתמשים בו כבר 200 מיליון לקוחות. נגן המוסיקה החדש בתוכנה יאפשר לנהל פלייליסטים, ושירות מכירת המוסיקה יאפשר לאמנים להציע לקונים צפיה בתמונות שלהם שהועלו לספריית האלבום המוצע לרכישה.

אפל סיימה את האירוע בהכרזה על אוזניות חדשות, פרי פיתוח שערך שלוש שנים. מדובר בעיצוב חדש וגם בשם חדש - earpods. האוזניות יגיעו עם המכשירים החדשים, אך ניתן יהיה גם לרכוש אותן בנפרד.

את האירוע חתמה הופעה מפתיעה של להקת Foo Fighters, שביצעה שלושה שירים והקדישה אותם לאנשי אפל ש"רוצים לשנות את העולם".


עוד בנושא:

- הסיקור החי של האירוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully