וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג הציגה את הגלקסי S5

המכשיר החדש יהיה עמיד בפני אבק ומים, ימדוד את דופק הלב ובעל זיהוי טביעות אצבע. בחנויות מ-11 באפריל

מערכת וואלה!

וידיאו: אסי גל, מתוך מהדורת וואלה! חדשות

ה-iPhone 5s הוא כבר לא הסלולרי המתקדם ביותר בעולם: היום (ב') השיקה סמסונג את ה-Galaxy S5, מכשיר הדגל החדש שלה, לפני אלפי אורחים במסיבת עיתונאים בתערוכת Mobile World Congress בברצלונה.

ה-S5 מגיע שנה אחרי ה-S4, שנחשב לאחד המכשירים המאכזבים בסדרת המכשירים היוקרתית של סמסונג. על המכשיר הקודם נאמר שהוא מלא בגימיקים שלא באמת מסייעים למשתמש, ושחלקם אף פוגעים בשימושיות. לפני השקת המכשיר החדש, הבטיחה סמסונג שהיא למדה את הלקחים הדרושים, ושה-S5 כבר לא יסבול מאותן בעיות שמהן סבל אחיו הקטן.

אולי בגלל זה בחברה הדגישו שוב ושוב במהלך הטקס כי עיצוב המכשיר החדש נעשה על סמך "מה שהצרכנים רוצים". הצרכנים של סמסונג לאו דווקא רוצים את המכשיר העוצמתי והמסובך ביותר - אלא דווקא מכשירים פשוטים יחסית - אך מהירים ובעלי ממשק משתמש פשוט. בתערוכה זו אף אחד לא התמקד בטכנולוגיה של גלילת מסך באמצעות העיניים - אלא באפשרויות בסיסיות יותר אך שימושיות יותר.

סמסונג. סמסונג,
הגלקסי S5: צפוי לצאת למכירה ב-11 באפריל/סמסונג

עיצוב

מקדימה, ה-S5 נראה זהה כמעט לגמרי לקודמו: מסך גדול עם מסגרת לבנה וכפתור יחיד מתחת למסך. מאחור חל שינוי, כשאת גימור הפלסטיק המעט זול של המכשירים הקודמים מחליף עכשיו גב עם גימור מחוספס שנראה יוקרתי הרבה יותר, אם כי עדיין מפלסטיק.

אך מה שבאמת חשוב בעיצוב הוא דווקא מה שקורה בין החלקים החיצוניים: המכשיר צפוי להיות עמיד בפני מים ואבק - תכונה שעד עתה הייתה שמורה למכשירים עמידים מיוחדים.

מצלמה מהירה ומשתמשים בכושר

ה-S5 יתמוך ברשת דור 4 וברשתות אלחוטיות מתקדמות בתקן MIMO. המכשיר גם ידע לשלב בין שתי הרשתות, הסלולרית והאלחוטית, כדי לספק קצבי הורדה מהירים במיוחד.

המצלמה תתפוס תמונה תוך 0.3 שניות מזמן הלחיצה על כפתור הצילום - הזמן המהיר ביותר בכל מכשיר סלולרי על פי סמסונג. היא תעשה זאת באמצעות ערכת שבבים מיוחדת ש"תדבר" עם חיישן התמונה ותאפשר לו לעבוד מהר יותר. מצב ה-HDR ישתמש בטכנולוגית זו כדי ליצור תמונות עם תאורה דינאמית ויפעל גם בזמן צילום וידאו.

המכשיר גם יכלול תכונות כושר רבות שיעזרו לכם לשמור על הגוף בעזרת חיישנים ביומטריים ואפליקציות אימון מובנות. בסמסונג מתגאים בכך שהמכשיר כולל את חיישן פעימות הלב הראשון במכשיר סלולרי.

סמסונג. סמסונג,
סמסונג/סמסונג

חיי סוללה ארוכים יותר ורזולוציות גבוהות

מצב Ultra Power Saving ינטרל שלל מתכונות המכשיר כדי לספק זמן סוללה ארוך יותר. המסך יהפוך לשחור לבן, האפליקציות יהפכו לא זמינות והמכשיר יהפוך לטלפון-טיפש לכל דבר. היתרון: במצב זה, 10% של סוללה יספיקו לזמן המתנה של 24 שעות. לא צחוק. בשגרה המכשיר יספיק לכ-10 שעות של גלישה ברשת או 12 שעות של ניגון וידאו. לכמה זמן היא תספיק בשיחות? פרט זה לא נאמר בתערוכה - מה שמעורר את החשש שמהבחינה הזו הסוללה לא תהיה להיט, אך לתשובות סופיות נצטרף להמתין ולראות.

מסך ה-5.1 אינץ' של ה-S5 יציג רזולוצית Full HD בטכנולוגית Super Amoled, עם אלגוריתם חדש שמשנה אוטומטית את תצוגת הצבעים על פי תנאי התאורה. זה אומר שבאור שמש מלא הצבעים יבהקו, ושבחושך המסך יתעמעם כך שהמסך לא יסנוור את אלה שיושבים מאחוריכם בקולנוע כשאתם שולחים SMS באמצע הסרט.

כמו ב-5s של אפל, ה-S5 יכלול סורק טביעות אצבע שמוטמע בכפתור הפיזי. שלא כמו אצל אפל, הסורק יאפשר גם תשלום מאובטח, ולא רק בחנות האפליקציות שבמכשיר. אם תרצו תוכלו גם להפוך את הטלפון לידידותי לילדים באמצעות מעבר ל"מצב ילדים" שיציג אך ורק אפליקציות מתאימות.

סמסונג. סמסונג,
סמסונג/סמסונג

ויש גם שעון

לא על ה-Galaxy S5 לבדו התנהלה מסיבת העיתונאים של סמסונג. בחברה גם הציגו שני שעונים חכמים חדשים מסדרת Gear - ה-Gear 2 וה-Gear Neo. השעונים החדשים נבדלים זה מזה במצלמה: ה-Gear 2 כולל מצלמת שני מגהפיקסל שמוטמעת בגוף שלו, בעוד ה-Neo אינו כולל מצלמה בכלל. חוץ מזה המכשירים זהים כמעט לחלוטין.

מי ששם עין על השעונים החכמים הקודמים של סמסונג, אולי שם לב לשינוי קטן בשם: לא עוד Galaxy Gear כמו בדור הקודם של השעונים, אלא רק Gear. שינוי השם גם מצביע על שינוי הגישה שעוברת סמסונג בתחום השעונים החכמים. המכשירים החדשים נוטשים את מערכת ההפעלה אנדרואיד לטובת Tizen, מערכת חדשה שפיתחה סמסונג עצמה. יהיה מעניין לראות אם השעונים הם רק הצעד הראשון בדרכה של סמסונג לדרך עצמאית בתחום מערכות ההפעלה הניידות - צעד שיוכל לעזור לה מאוד בעתיד לפתח עצמאות מגוגל ומאנדרואיד.

gear 2 neo. סמסונג,
Samsung Gear 2/סמסונג

השעונים החכמים החדשים יכולים לתפקד כדיבוריות למכשיר הסלולרי (אם לא אכפת לכם להרים את השעון אל הפה כשאתם עונים לשיחות), נגני מוזיקה ניידים, מדי דופק - וכמובן כדי להראות את השעה. הנסיון הקודם של סמסונג עם ה-Galaxy Gear לא היה מאוד מוצלח, והמכשיר לא הפך ללהיט גדול - אך אולי עכשיו, עם מפרט חזק יותר ומערכת הפעלה ייעודית ייחודית סמסונג תצליח לשכנע את הצרכנים ששעונים חכמים טובים להם.

שעון נוסף שהוצג במסיבת העיתונאים הוא ה-Gear Fit, שנועד לספורטאים. המסך שלו קטן, רחב ומקומר - והוא נראה יותר כמו צמיד, וממשיך את תכונות הכושר של ה-S5. כשתצאו לרוץ ה-Fit ימדוד לכם את הצעדים, יציג בפניכם מד מאמץ. הוא גם יהיה מחובר למערכת ההתראות של הסלולרי שלכם (הוא תואם ל-20 מכשירי גלקסי שונים) ואיך לא - יראה את השעה.

הגלקסי S5 והשעונים החכמים יושקו ב-11 באפריל השנה.

* הכתב הינו אורח סמסונג ישראל בברצלונה

  • עוד באותו נושא:
  • Samsung galaxy S5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully