וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ההכרזות החשובות מכנס המפתחים של גוגל

כנס המפתחים של גוגל, Google I/O נפתח בסן פרנסיסקו בסדרת הכרזות. סוף סוף הכריזו על שעון, יש אנדרואיד ברכב ויש אנדרואיד TV. מערכת הפעלה חדשה של אנדרואיד אין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האירוע הגדול של השנה מבחינתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החודש הכריזה אפל על מערכת ההפעלה IOS8 וכעת הגיע תורה של גוגל לצאת בהכרזות באירוע המשמעותי שלה בשנה: ועידת המפתחים Google I/O.

כבר אתמול הכריזה גוגל על שדרוג בכמות הזיכרון הפנימי של הגוגל גלאס. המשקפיים, שלא הוזכרו כלל על הבמה הערב, יקבלו כעת 2GB של RAM לעומת ה-628 MB שהיו מקודם, כמעט פי 3.

בצל ההכרזות, מחוץ לכנס התקיימה הפגנה המוחה על חוסר השוויון במשכורות באזור סן פרנסיסקו. לא סתם המפגינים מכוונים את האצבע לגוגל, בחודשים האחרונים מתחזקת הביקורת סביב יוקר המחיה שנוצר בסביבה שבו שוכנות חברות היי-טק.

פותחים עם נתונים

סגן נשיא בכיר בגוגל, סונדר פיצ'אי, ראש תחום אנדרואיד וכרום פתח את ערב ההכרזות הארוך בנתונים על שימוש בכרום ואנדרואיד: מעל מיליארד משתמשים פעילים ביום בפלטפורמה של אנדרואיד אשר שולחים מעל 20 מיליארד הודעות ומצלמים מעל 93 מיליון סלפיז. בנוסף התגאה בנתון של מעל 20% נשים השנה בכנס, המהווה עלייה מהשנה שעברה.

עוד ציין סונדר שיש כרגע 62% טאבלטים של אנדרואיד בשוק, המייצגים עלייה של 16% מהשנה שעברה באותה תקופת זמן.
לאחר מכן הוצהג האנדרואיד 1 (andriod one) תוכנית שיתוף הפעולה של גוגל עם יצרני טלפונים להביא מכשירים זולים לשווקים מתפתחים.

עיצוב

מתיאס דיוארטה מעצב הבית של גוגל עולה לבמה. זאת הפעם ראשונה שהוא על במה בכנס כזה. אין ספק שגוגל שמים דגש על העיצוב לא פחות מאפל. לאחר סרטון קצר וצבעוני, דורטה הראה שיש למסכים של היום לא רק צבעים אלא גם עומק. הוא הסביר זאת בעזרת השוואה לנייר ולדיו הישנים.

גוגל הציגה חדשנות בתחום עיצוב הממשקים: תאפשר למפתחים אפשרות שליטה על הגובה ועל הצבעים של כל אלמנט באפליקציות כדי שיכולו להראות את הכפתורים ואת המידע באופן נוח יותר למשתמש. השימוש יהיה רוחבי ויתאים לכל מסך.

גוגל מביאה למפתחים את פלטפורמות הפולימר שהוצגה בשנה שעברה, שלטענתם תאפשר אחדות לכל המסכים ולכל המכשירים. זה יעזור למפתחים לייצר יציבות בין האפליקציות שיוכלו לרוץ ב-60 פריימים לשנייה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתיאס דיוארטה מעצב הבית של גוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

חווית משתמש

גוגל הציגה מסך נעילה חדש שמודע לזה שאנחנו לובשים אבזירים חכמים. המסך נותן נעילה פשוטה שהוא מאשר שאנחנו משתמשים במכשיר עם שעון חכם ואם השעון לא עלינו הוא מראה את מסך הנעילה המקודד הרגיל לצורך אבטחה מוגברת.

אבני שיי, מנהלת מחלקת כרום הציגה מסך מולטיטסקינג חדש, שמזכיר את הטאבים המוכרים מחלון האפליקציה של כרום למובייל.

גוגל מאחדת בין ממשק המולטיטסקניג של כרום ביחד עם המולטיטסקינג הרגיל, כדי לאפשר להגיע לאתרים החשובים לנו ישר ממסך המלוטיסקינג. החיפוש יהיה חכם יותר. בחיפוש מסעדה או מקום בילוי בכרום ידע שאנחנו גולשים במובייל ויציג לנו לא רק תוצאות חיפוש של מה שאנחנו מחפשים אל אפשרות להגיע ישיקות לאפליקצייה של ההזמנות עצמה, כמו במקרה של open table.

גוגל מציגה גם אפשרות נוספת לחיפוש מקומות בכרום שתראה תוצאות חיפוש גם של גוגל EARTH. בחיפוש של מגדל אייפל למשל נוכל לראות את מגדל אייפל כמו שהוא נראה מהלויינים של גוגל EARTH מהחלל ישר בתוך האפליקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווקים חלשים זה יפה אבל מה עם גרסה חדשה לאנדרואיד?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביצועים

גוגל הציגה את היתרונות של המעבר לטכנולגיית ART בניגוד ל-DALVIK. הטכנולוגיה החדשה מיועדת לשפר את הביצועים, ותאפשר פחות תקיעות באפקליקציות הקיימות. ART היא גם יותר יעילה לדחיסת זכרון, ככה שנוכל להציג את אותם אפליקציות בפחות מקום. כמו כן כאמור ART תומך במעבדי 64 ביט, פעם ראשונה שגוגל מציגה תמיכה שכזאת.

עוד הוצג כלי אנליטי נוסף למפתחים המאפשר לבדוק את צריכת הסוללה של המשתמשים בזמן אמת. בתוספת API אחד יוכל המפתח לנטר את המידע בקלות. כך גוגל מאפשרת צריכת סוללה חכמה יותר ושימוש בה לפי זמנים מיוחדים. למשל אם המכשיר מחובר למטען - האפליקציה תדע זאת ותיקח יותר כח ממה שהיא הייתה לוקחת באופן רגיל.

בנוסף הוצגה אפשרות שנראתה עד עכשיו רק אצל האייפון: במקרה של גניבת המכשיר גוגל תאפשר לנעול ולמחק את כל המידע שיש על המכשיר מרחוק כמו בשירות של Find My iPHone.

בשעה טובה יש לגוגל שעון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיויד סינגלטון מציג את השעון החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיויד סינגלטון מנהל מחלקת ההנדסה של גוגל, עלה על הבמה והסביר שלגוגל חשובה חוויה נוחה ומעוצבת יפה. אנדרואיד WEAR תתמוך במסך מעוגל ומרובע. WEAR יראה את כל המידע שחשוב בזמן מאוד קצר.

באחד משיאי הערב הוכרז השעון של LG. השם הוא G Watch. השעון עובד בעיקר לפי פקודות קוליות. ככל הנראה אין מספיק מקום למקלדת עליו . סינגלטון הציג מספר התראות ואפליקציות שכבר עובדות על השעון החדש:

אפליקציית המוזיקה של השעון מאפשרת לשלוט על המוזיקה ולעבור לשיר הבא בקלות. ניתן להכתיב פתקים לשעון, ובסוף היום לקבוע שעון מעורר שיסתנכרן עם הסמארטפון. חשוב לציין שקביעת הפתקים לא עבדה כמו שצריך על הבמה, אך ניתן ליחס זאת לאולם הגדול.

הדגמה נוספת הציגה דרכים להזמין אוכל בקלות דרך השעון וגם לשלם ממנו. האפליקציה של eat 24 שהותקנה על מכשיר האנדרואיד זיהתה את השעון והתקינה את עצמה עליו באופן אוטומטי. לאחר מכן המדגים הזמין פיצה בפחות מ-15 שניות תוך לחיצות על השעון בלבד.

שימוש מעניין נוסף לשעון הוא אפליקציית מתכונים. בוחרים מתכון להכנה בטלפון ורשימת המצרכים מופיעה על השעון לצורך הנחות.

שעון ה-LG G Watch יהיה זמין למכירה מהיום בחנות הפליי להזמנה מוקדמת, לא נמסר תאריך מסירה. כמו כן הפתעה בכנס, סמסונג מצטרפת למחלקת השעונים החדשים של Android Wear, עם שעון משלה מסדרת Gear בשם Live Gear וגם הוא ימכר בחנות הפליי החל מהיום: 199 דולר לסמסונג (משלוחים ראשונים ב-7 ביולי) ו-229 ל-LG (משלוחים ראשונים ב-2 ביולי).

שעון המוטו 360 של חברת מוטורולה לו ציפו רבים מן הנוכחים לא הוצג בכנס, אך הובטח שיוצג בקיץ, ונראו מספר תמונות שלו ברקע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזת השעונים: נקודת שיא בערב הכרזות ארוך אך צנוע למדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רכב

גוגל הפתיעה את הנוכחים כשהעלתה מאין חצי מכונית על הבמה בכדי להראות את האנודריאד החדש שפועל בתוך הרכב. כפי שניתן היה לצפות, כיוון שמדובר בנהיגה גוגל VOICE שלט על רוב האופציות. נראו מספר אפליקציות חכמות בתוך הרכב כולל אפליקציית מוזיקה חדשה והקראת הודעות תוך כדי נהיגה בלי להסיר את העיניים מהכביש.

טלוויזיה

דייב בורק, איש חווית המשתמש של גוגל, הציג על הבמה את הפלטפורמה החדשה: האנדרואיד TV. הטלוויזיה כבר הוצגה בעבר, אך הפעם מדובר באחידות בין המכשירים השונים, עם SDK (ערכת פיתוח למפתחים) אחידה לכל הפלטפורמות.

הטלוויזה תעבוד עם ממשק שכל מה שהוא צריך זה כפתורי החצים, או ה-D-PAD, וכפתורי בחירה. אפשר להשתמש בבקר משחקים, או באפליקציית ה-TV בטלפון עצמו. בנוסף הוצג ממשק עומק: באמצעות ממשק שריחף מעל הטלוויזה החיה. הממשק החדש מראה סרטים, סדרות ואפילו אפליקציות באופן נוח שמזכיר מאוד את הממשק של האפל TV.

גוגל הראתה בחירה חכמה, כך למשל המערכת יודעת על היסטוריית הצפייה שלנו: למשל עם נצפה בפרק של "משחקי הכס" המערכת תמליץ לצפות בפרק הבא. גוגל VOICE עובד גם פה ותוצאות החיפוש יופיעו ישירות על המסך הגדול. כמו כן גוגל המשיכה לקדם פעולות מהשעון החכם שלה והוא יכול כעת גם לשלוט על הממשק של האנדרואיד TV באמצעות פקודות קוליות.

גוגל מנסה את מזלה גם בתחום המשחקים. ליד הטלוויזיה היה מונח בקר משחקים, דייב בורק הרים אותו וכשבחר לשחק במשחק ישירות בטלוויזה בזמן ששותפו בחר את אותו המשחק בטאבלט שלידו. השניים שיחקו באופן די מסונכרן אחד מול השני.

גוגל אומנם הראתה טלוויזה שעליה הורכבה המערכת אבל ניתן יהיה בעתיד לבנות גם קופסאות יעודיות בשביל המערכת, כמו שיש היום עם האפל TV.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחקים אחד נגד השני באנדרואיד TV/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרומקאסט

גוגל הציגה שדרוג גם למכשיר המעניין שלה, הכרומקאסט: דונגל שמתחבר לטלוויזיה והופך אותה לקצת יותר חכמה. החידוש? ניתן עכשיו לעשות קאסטינג: שליחה של מידע בין הטלפון או הטאבלט אל הטלוייזיה, גם ללא חיבור של WiFi. רק צריך להתחבר דרך האינטרנט הרגיל.

פיצ'ר מעניין נוסף הוא קאסטינג של המכשיר עצמו. בגדול מדובר באפשרות דומה מאוד ל-Airplay mirror שיש למכשיר ה-iOS. הפיצ'ר החדש מאפשר לשדר את מה שיש על מסך הסמארטפון בטלוויזה. זה אומר שלא רק תמונות וסרטונים נוכל לשדר לטלווויזיה אלא גם אפליקציות אחרות כמו המצלמה, דפדפן וכו'.

כרומבוק

סונדר שב לבמה והציג עדכון נוסף לליין מחשבי הכרומבוק. כמו גרסת iOS 8, המחשב יזהה חלק מהפעולות של המשתמש בטלפון ויציג אותם במחשב של כרום. בין אם זה שיחות טלפון, התראות או אפילו בטרייה שעומדת להיגמר.

אחסון

גוגל שידרגה את שירות הגוגל Drive שלה. בשירות Drive for Work ניתן לקבל אחסון ללא הגבלה תמורת 10$ בחודש, אבטחה גבוהה יותר (טוב לחברות גדולות) וגודל קובץ מקסימלי עלה ומוגבל כעת ב-5TB. כמו כן גוגל ציינה שישנם 190 מיליון משתמשים שהשתמשו בשירות של גוגל Drive מעל 30 יום.

הענן שהעיב על האירוע

במהלך הרצאה של סגן נשיא בכיר של גוגל על שירותי הענן של גוגל, סמוך לסיום הערב, נרשמה מיני שערוריה כשאחד הנוכחים החליט שהגיע הזמן להגיד את דברו. בשידור החי ניתן היה לשמוע קריאות לא ברורות מהקהל שהפריעו להצגה על הבמה.

לפי הדיווחים הוא התחיל לצעוק לעבר הבמה ואמר דברים כמו: "אתם חברה שבונה מכונות שהורגת אנשים" ("You all work for a totalitaran company that builds machines that kill people") , מה שגרם למציג לעצור מעט קצת במבוכה. לאחר מכן המטריד עזב את האולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן הנשיא הנבוך בחולצה של נבחרת שוויץ מעט לאחר הקריאות מהקהל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאות

גוגל הציגה גם שותפות מעניינת עם Nike כדי לנתר את המידע לצורך שיפור הבריאות בעזרת גוגל FIT. בדומה לאפל שהציגה את ה-S health גוגל מציגה פלטפורמה דומה, רק עם צמיד קיים, ה-Nike Fuel Band.

סיכום

גוגל הראתה היום פעילות בינונית יחסית בכנס המפתחים. לא התגלה יותר מידי מידע על הגרסא החדשה של אנדרואיד בניגוד למה שהובטח לנו. גם את הפירוש מאחורי גרסת L לא זכינו לראות.

גוגל כן הציגה שני שעונים חדשים: שעון מבית LG בשם G watch ושעון מבין סמסונג בשם Gear Live. שניהם הריצו את המערכת החדשה הלבישה, האנדרואיד Wear, לא נמסרו מחירים בכנס.

נראה שגוגל לוקחת שיעורים מהמתחרה הגדולה אפל, היא משחררת את הכלים העיצוביים למפתחים שיתנו להם להתאים את עצמה לגרסת L לכשהיא תגיע בסתיו, בניגוד לשנים קודמות שהמערכת שוחררה ב"בום" ורק אז המפתחים התחילו לעבוד על ההתאמות.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully