וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסוניק השיקה היום את מצלמת ה-4K

הרזולוציה החמה לטלוויזיות כרגע היא 4K, והבוקר הציגה פנסוניק קליפ של עידן רייכל שצולם באמצעות מצלמות 4K. שווה לרוץ לקנות?

מסך הפורקיי של פנסוניק. שי כהן,
מסך ה-4K של פנסוניק, עם קליפ של עידן רייכל/שי כהן

למקרה שאתם לא ממתענייני הטכנולוגיה בכלל, ועתיד הטלויזיות בפרט, אז שתדעו :העתיד נקרא 4K. טלוויזיות של 3840X2160 פיקסלים, או בשפה יותר ברורה - רזולוציה חדה פי ארבע ממה שטלוויזית ה-HD שלכם מציגה היום. ואם זה עדיין נשמע כמו ממבו ג'מבו, נאמר בפשטות שלצפות בטלוויזיות כאלה זה חתיכת דבר. כאילו אתם מסתכלים דרך החלון על משהו שקורה ממש מולכם. תלת ממד זה קצת מגניב, אבל הרבה מעצבן. 4K זה פשוט נהדר.

אחרי מגוון חברות, גם פנסוניק התחילו לשווק טלוויזיות עם הטכנולוגיה הזו. לדברי היצרנים, הטלוויזיוות הן מהסדרות הבודדות בקטגוריה שתואמת לתקן ההוליוודי THX, המבטיח חווית צפייה ברמת הצבעים הכי קרובה למה שהתכוון אליה הבמאי. ויש גם מנגנון החלקת תמונה 1200 Hz , פיצ'רים של טלויזיות חכמות (זיהוי קולי, זיהוי פנים) ו-MY STREAM - התאמת המסך לנושאים המעניינים את הצופה באופן אישי.

ואחרי שדיברנו מפרט טכני, הנה הבשורה הטובה - העסק נראה מצויין. הרעה? זה עולה כרגע סכום נכבד. מכיוון שהטכנולוגיה רלוונטית רק לטלויוזיות גדולות שבהן ניתן להבחין בפרטים, ומכיוון שיישום הטכנולוגיה בטלוויזיות קטנות מייקר אותן למחיר שאף אחד לא ירצה להשקיע, כרגע יצאו בפנסוניק רק טלוויזיות מגודל 58 אינץ' עד 85 אינץ' עם הטכנולוגיה המדוברת, ומחירן יתחיל ב-27,000 שקלים ויגיע עד 40 אלף.

רייכל על 4K

אבל לא זו הבשורה שפנסוניק הציגה היום לעולם. טלוויזיות כבר יש לנו, אבל מה לראות בהן - יש פחות. פרט לסרטונים חמודים ביו-טיוב על דבורים, אין כל כך סרטים שצולמו ב-4K. אבל כנראה שבקרוב יהיו הרבה, כי לצד המסכים פנסוניק הציגה מצלמות התומכות בצילום 4K.

כדי להדגים את איכות הצילום, פנסוניק שיתפו פעולה עם עידן רייכל לצילום קליפ, שלפחות מבחינה חזותית נראה מיליון דולר ועלה רק 34,000 שקלים להפקה משום שצולם בארבע מצלמות GH4 של פנסוניק (כן, מצלמה אחת עולה 8,500 שקלים).

החבר'ה שצילמו וערכו הקליפ מספרים על מצלמה קלה במיוחד, עם חיי סוללה גבוהים-צילום של כמה שעות, קודק (CODEC) לא כבד, נוחות צילום, מסך מתפרק, FOCUS ASSIST כמו במצלמות קולנוע מקצועיות, והכי חשוב לצלמים - אופציה לזום ולקרופינג שאינו פוגע באיכות התמונה, כפי שקורה פעמים רבות עם מצלמות ה-HD. בנוסף, המצלמה מתחברת לכל טאבלט ב-WI FI , כך שאפשר לשלוט בה מרחוק, והטאבלט יכול לשמש כמוניטור. אמנם יש דיליי של כמה שניות, אך זהו פתרון מושלם לכל מי שאוהב לצלם וידאו ואינו יכול להרשות להוציא אלפי השקלים על מוניטור טוב. אם הוא יכול להרשות לעצמו 8,500 שקלים - זו שאלה אחרת, אבל אתם יודעים, עוד מעט פנסומיק או כל חיקוי זול אחר יוציאו מצלמה כזו בזול יותר, אם כי פחות טוב כנראה. מה שכן, אם חשקה נפשכם במצלמה, המלאי - מפאת הזמנות מוקדמות - אזל עד אמצע אוגוסט.

בעיה נוספת שעלולה להטריד צרכנים פוטנציאליים היא שהדיבור בעולם הטכנולוגי הוא שעד 2017, מקסימום 2020, גם 4K לא יהיה הדבר הבא, אלא טלוויזיות8K. פי שניים רזולוציה מה-4K, שפתאום ייראה לנו כמו להסתכל מהחלון דרך משקפיים מלוכלכים. אבל זה יקרה עוד שלוש שנים, ועד אז בטח נקנה טלוויזיה ב-2015 אחרי שהמחיר ירד קצת ואת ה-8K ב-2018 אחרי שהמחיר ירד קצת. אז עזבו, שכחו מזה. משבר כלכלי, עלק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully