וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה של לנובו: טאבלט עם מקרן

10.10.2014 / 0:06

בהכרזה של לנובו אמש נחשף טאבלט עם מקרן, וטאבלט שניתן לתלות על הקיר. אורי דישון היה באירוע ההשקה בלונדון אך לא התרגש מהחידושים. וגם - האם השעונים החכמים של מוטורולה יגיעו לישראל בתחילת השנה הבאה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות מההשקה של לנובו אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוק הלפטופים בבעיה. טושיבה הודיעה בחודש שעבר על פיטורים המוניים עקב החלטתה להפסיק לייצר לפטופים לשוק הפרטי, סמסונג הפסיקה את מכירות הלפטופים באירופה, וחברות אחרות כמו Hp מורידות מחירים. יתרה מזו, השנה דווח כי לנובו, ענקית הטכנולוגיה הסינית ויצרנית המחשבים הגדולה בעולם, מוכרת יותר טלפונים וטאבלטים ממחשבים (אם כי מדובר בעיקר במכשירים זולים לשוק הסיני).

לפטופים שוקלים משמעותית יותר מטאבלטים, והשימוש בהם לא תמיד נוח. היתרון שלהם הוא עדיין ככלי עבודה יעודי, כמו לפטופים לגיימרים או מנהלים, שעדיף על טאבלטים שפשוט לא בנויים לשמש ככאלו. הם נוחים בעיקר כשהם מוצבים על שולחן, כלומר כשהם מתנהגים כמו מחשב pc.

השקת דגמי היוגה החדשים בלונדון אמש אמורה להציע פתרון שעוקף את המגמות העולמיות האלו, כאשר עיקר הפוקוס היה סביב טאבלטים. הדגמים החדשים הם:

יוגה טאבלט 2 - מגיע בגדלי 8 ו-10 אינץ', עם אפשרות בחירה בין מערכת הפעלה של ווינדוס או אנדרואיד. נוספה להם אפשרות של תלייה - במצב הזה מיישרים את המקלדת מתחת למסך ליצירת זווית ישרה, ואז ניתן לתלות את הטאבלט על הקיר. זה אמור להיות שימושי למשל בקריאת מתכון במטבח מבלי להתלכלכך ממשטח העבודה. המחירים החל מ- 300 דולר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכשיר מצב התלייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוגה טאבלט 2 פרו - המכשיר שעמד בלב ההכרזה וכלל את השיפורים הבולטים ביותר. הוא מגיע עם מסך 13.3 אינץ' באיכות QHD, עם 2,560 × 1,440 פיקסלים, כאשר החידוש הבולט ביותר עבורו הוא הוספת מקרן פיקו מובנה להקרנת תמונה, ולראשונה בטאבלט גם נוסף סאב וופר בחלק האחורי של הטבאלט בשביל עוצמת הקול. גם הוא מגיע עם מצב תלייה. המחיר צפוי להתחיל ב-500 דולר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקרן של יוגה טאבלט 2 פרו בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוגה 3 פרו - לפטופ שהמקלדת שלו יכולה להתקפל למצב טאבלט. בעל מסך 13 אינץ' ברזולוציה של פיקסלים 1,800 ×3200. החידושים הבולטים בו הם במפגש התוכנה עם החומרה במערכת הנקראת Harmony . זוהי תוכנה שלומדת את הרגלי המשתמש (למשל איך הוא נוהג לצפות בסרטים) ומציעה תוכן בהתאם. כשהתוכנה תזהה למשל קריאת ספר אלקטרוני, היא תתאים את טמפרטורת הצבע ובהירות המסך בהתאם באופן אוטומטי. במידת הצורך הכל ניתן לשינוי ידני.

הפרו 3 הוא הוא דק במיוחד - 12.8 מילימטר - והוא שוקל פחות מהדגם הקודם. הוא מגיע עם מעבד אינטל Core M שצפוי לשפר ביצועים ולהאריך את חיי הסוללה, ומחירו יתחיל ב-1,349 דולר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכשיר היוגה 3 פרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל הדגמים יהיו זמינים למכירה החל מסוף מאוקטובר בחנות המקוונת של לנובו. אין עדיין תאריך הגעה או מחיר בישראל.

בתחילת מסיבת העיתונאים הדגישה לנובו את העליונות שלה במכירות: 20 אחוז משוק ה-PC העולמי, קרוב ל-50 אחוז משוק הנוטבוקים בחצי שנה האחרונה, וכעת המבט שלהם מופנה לעבר חיזוק אחיזתם בשוק הטאבלטים: הם מכוונים למכירת מעל 100 מיליון סמארטפונים וטאבלטים השנה, בדרכם להפוך ליצרנית הטלפונים השלישית בגודלה בעולם, כחלק מעסקה בה לנובו קונה מגוגל את מותג מוטורולה. בשיחה עם כתבים אמר סגן נשיא בכיר של לנובו האחראי בין היתר על המזרח התיכון, שברגע שהעסקה תושלם עד סוף השנה, לנובו תשווק את מוצרי מוטורולה בשווקים השונים. המשמעות יכולה להיות גם מכירת שעוני מוטו 360 בישראל בתחילת השנה הבאה.

דגש נוסף שחזר לאורך הערב היה התאמת הדגמים למצבים שונים של עבודה ובעיקר צפייה בתוכן.

לייב סטרימינג עם אשטון קוצ'ר

באוקטובר בשנה שעברה הוכרז על שיתוף פעולה בין אשטון קוצ'ר וחברת לנובו שבו הראשון ישמש כמהנדס מוצר של החברה. זה ברור שקוצ'ר לא מגיע כל יום למשרד, יושב בקיוביקל, בז לבנות שחותכות שעה סלט בצהריים ותופסות את כל המטבחון ומהנדס מוצרים אגב גלישה בפייסבוק. ובכל זאת יש היגון בשיתוף הפעולה הזה: קוצ'ר אמנם מקבל הרבה כותרות בשבועיים האחרונים לרגל הולדת בתו הטרייה (עם מילה קוניס בתפקיד האימא), אבל בשנים האחרונות הוא מעורב יותר בקהילה הטכנולוגית כמשקיע במספר חברות. כולל בכמה סטארטאפים בישראל, בה ביקר מספר פעמים בעבר לשילוב המוזר של מפגשים טכנולוגיים ושיעורי קבלה, כולל הציטוט: "אני רוצה להיות כמו רבי עקיבא למשקיעים שלי".

קוצ'ר, שגם שיחק את סטיב ג'ובס בסרט הביוגרפי "ג'ובס" אבל ספק אם זה הגדיל את הקרדיט שלו בקרב אוהדי אפל או צופי הקולנוע, הוא לא רק פנים יפות. הוא כוח שיווקי חשוב עבור לנובו, במיוחד משום שהחברה סינית מחפשת להגדיל אחיזתה בשוק מערבי. יש לקוצ'ר עוקבים רבים ברשתות חברתיות (הוא היה הראשון להגיע למיליון עוקבים טוויטר ב-2009) ופרופיל הפייסבוק שלו משמש בעיקר לשיתוף תכנים ויראלים וזוכה לאלפי לייקים לכל פוסט.

במה שהיה אמור להיות שיא ההכרזה אמש, עלה קוצ'ר בשידור חי לקטע לא קצר של סטרימינג, שכלל את ההכרזה על המקרן והסאב וופר ואינטראקציה בינו לבין ג'ף מרדית', סגן נשיא השיווק של לנובו. זה התחיל קצת מביך כשקוצ'ר מתבלבל בניסוחים, אבל בסופו של דבר זה השתחרר. הוא דיבר על תהליך ההקשבה לקבוצות מיקוד ופידבק משתמשים שהם קיבלו, ממנו הם למדו ש-80 אחוז מהשימוש בטאבלט הוא בבית, 52 אחוז צופים בטלוויזיה דרכו או בתוכן מוקלט, ו-56 אחוז מהתוכן הנצפה מיועד לצפייה משותפת. זו הייתה הפלטפורמה שלו להכריז על המקרן החדש.

כשקוצ'ר הזכיר את הסאב וופר הייתה דממה בקהל, ורק מישהו בשורה האחורית צחק בקול. לא בטוח שזו התוצאה שלנובו קיוו לה. קוצ'ר סיפר על התהליך שעבר בשנה שקדמה להשקה, אמר שהוא משיק היום את הבייבי השני שלו, סיפר על נסיעות לבייג'ינג ופגישות עבודה. לנובו שמה דגש על כך שהוא שותף בתכנון המוצר - ומצד שני ברור שהוא משתתף בסדרת הפרסומות של היוגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטאבלט במצב תלייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התרשמות כללית מהשטח

כמו בדרך כלל באירועים כאלה, בסוף מסיבת העיתונאים ניתנה גישה למוצרים החדשים, ועל כן אדגיש שלא מדובר בביקורת אלא בהתרשמות מנסיונות קצרים ושיחה עם עיתונאים אחרים.

קודם כל, הרושם הכללי הוא קצת של Meh: הכרזה עם אנרגיות נמוכות ושינויים מינוריים במוצרים. לפי לנובו, אם סופרים גדלים ומערכות הפעלה, הושקו שמונה מוצרים שונים. יהיו כאלו שיחלקו עליי, אבל אני מסרב להתרגש מהוספת המקרן. הוא אמור להגיע לאיכות טובה בתצוגה של עד 50 אינץ' וזמן סוללה של 3 שעות, ככה שלפחות תיאורטית ניתן להקרין על קיר הבית שלכם שני סרטים באורך מלא, אלא שהאיכות לא גבוהה וגם בחדר הדגמה חשוך כולו התוצאה רחוקה מלהרשים. תשאלו את עצמכם מתי בפעם האחרונה היה לכם משהו שרציתם להקרין בפני אנשים רבים. אני בספק אם שוק המרצים או אנשי המצגות מחזיקים את נשימתם בצפייה לפיצ'ר הזה. אגב, הרעיון אינו חדש: לסמסונג היה טלפון לפני כמה שנים עם מקרן שכשל.

הדגמים הקטנים של הטאבלט מרגישים לא ממש נוח ביד עם הגליל המזוהה שלהם המשמש כבסיס או כאחיזה ביד אחת. הדגם הקודם זכה לביקורות פושרות בעולם ואני חושש שזה יהיה המצב גם הפעם.

לגבי מגוון המצבים של היוגה - זו עדיין אחת הנקודות החזקות של לנובו והם משתלבים היטב בקונספט של הגמשת המוצר ללקוח ולא להיפך, אם כי רבות מהתמונות שהוצגו של משתמשים שונים בטאבלט נראו לא נוחות בעליל. לגבי מצב התלייה שנוסף - גם כאן אני לא בטוח שזה יעיל. תלייה של הדגמים הגדולים מקשה על יישור הטאבלט, ומה קורה כשהטאבלט לא תלוי? פשוט נשאר מסמר ריק בקיר?

מסכי ה-13 אינץ' נראים מעולה, וכך גם היוגה פרו 3 עצמו -שגם מגיע בצבע כתום לשם שינוי. הדגם הקודם של הלפטופ הזה היה מוצלח מאד לדעתי, ונראה שהחדש טוב ממנו.

לגבי מסיבת העיתונאים עצמה, בלטו בהיעדרם סינים על אף שלנובו היא חברה סינית. להוציא את אשטון קוצ'ר, כל הדוברים היו אירופאים ונראה שהחברה אכן מתמקדת בשוק המערבי. גם כאן נמשכה המחלה המטופשת של מסיבות עיתונאים בהן אישה יפה מנחה את הערב ומרימה להנחתות באופן שמציג אותה כפחות ידענית מהדוברים שלה. שאר הדוברים עשו עבודה סבירה, ולמעט עקיצונת על פרשת הבנדגייט של האייפון 6 פלוס (כשנאמר שהיוגה פרו 3 אכן נועד להתקפל) לא הוזכרו המתחרות כלל. אם הטאבלטים החדשים אמורים להתחרות למשל באייפד אייר - זה לא נרמז אפילו.

לסיכום, מסך 13.3 אינץ' לטאבלט הדגל של לנובו זו בהחלט המשך המגמה של גדילת המסכים, זו שמלכתחילה נוגסת בנתח של מכירות הלפטופים. קוצ'ר אמר שהוא מרגיש כמו שמשחררים לעולם סרט חדש אלא שכאן הם יכולים כל הזמן להמשיך ולשפר את המוצר.

המוצרים בהחלט השתפרו. וגם בלי המקרן או הסאב וופר שבא איתו נראה שגם מגמת הגדלת המכירות של לנובו תמשיך להשתפר.

הכתב הוא אורח של חברת לנובו בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully