וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאקיל אוניל הגיק הכי גדול בעולם

שאקיל אוניל מוריד אפליקציות באלפי דולרים, ועכשיו הוא רוצה את מימון הקהל לטהר את השם של משחק ישן שלו. וגם: שחקניות כדורעף חוף ואלטרנטיבה ישראלית למפעל הפיס. ספיישל ספורט

בטור הקיקסטארטר הקודם: הגאדג'ט הישראלי שיכניס אותך להריון

תזרקו לשאקיל איזה שקל

שאקיל אוניל. David Livingston, GettyImages
שאקיל בפוזה אופיינית של איש עסקים/GettyImages, David Livingston

הפרויקט Shaq-FU: A legend Reborn הוא גרסה מחודשת למשחק מכות גרוע של סגה בכיכובו של שאקיל אוניל מ-1994 - אז שחקן NBA עולה באורלנדו מג'יק, והיום איש מדיה ואחד מבעליה של קבוצת הכדורסל סקרמנטו קינגס.

אחד המאפיינים של פרויקטים קיקסטארטריים הוא רימייק של מוצרים נשכחים, כאלו שיש בהם איזשהו ערך נוסטלגי או סנטימנטלי עבור הצרכנים. למשל המשחק Armikrog של יוצרי קווסט המופת The Neverhood, שמומן במלואו ביום האחרון של הפרויקט לפני שנה. אבל זה לא המקרה כאן, כי המשחק הראשון היה כישלון ואין קהילה שמחכה לו. ככה שזה פרויקט עם נקודת פתיחה בעייתית.

בדרך כלל אני שם וידאו בפתיחה שמציג את הפרויקט החדש, אבל ז'אנר הביקורות על משחקי וידאו ישנים ביוטיוב הוא תענוג:

שאקטין א-פו

שאקיל לא פרייאר. הוא מבין מדיה וטכנולוגיה והוא מבין עסקים, ומעיד על עצמו שהוא גיק. למשל, אחד הבונוסים שמציע הפרויקט למי שישים 500 דולר הוא "שאקיל עוקב אחריך באינסטגרם" ועושה לך לייקים. ב-600 דולר תקבלו מעקב בטוויטר. אני לא יכול שלא להזכיר את משה פרידמן מהטור הקודם שהציע ארוחת שבת למי שיתרום לאלבום שלו מאה דולר. אצל שאקיל התענוג יעלה לכם 25,000$. קא-צ'ינג.

זה מסוג הפרויקטים ששאקיל יוכל לממן בעצמו בקלות, בהתחשב בכסף שהוא בעצמו מוציא על משחקים. רק בשבוע שעבר בפסטיבל SXSW הוא הודה שהוא מוציא בסביבות 1,000$ על אפליקציות בשבוע. אבל אם הפרויקט הזה יצליח, הוא יהפוך לעוד סעיף ברזומה שלו מחוץ למגרש הכדורסל - רזומה שכולל בין היתר את היותו בין המשקיעים הראשונים בגוגל, או הזמנת סטארטאפיסטים לעשות לו 15 שניות פי'ץ בוידאו ובו המנצח יזכה להשקעה ממנו.

סכום היעד למימון המשחק הוא 450,000 דולר. נכון לעכשיו נאספו בו קרוב ל-100,000 דולר בלבד.

גם ניל יאנג מנסה את כוחו בקיקסטארטר. האם זה יצליח?

מימון אולימפי

הנה הימור: שתי הבחורות האוסטרליות האלו לא הולכות לקחת את הזהב בכדורעף חופים באולימפיאדת ריו 2016. זה תחום קשוח ותחרותי הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים בישראל. אבל זה לא אומר שלא מגיע להן צ'אנס לנסות, במיוחד על רקע הקושי של ספורטאים שאינם תחת חסות המדינה להשיג סופנסר.

הזוג פאלמר וסטון מנסה בפרויקט Olympic Beach Volleyball להשיג את המימון כדי להשתתף בתחרויות הסבב העולמיות שבסופן 16 הזוגות שידורגו ראשונים יעפילו לאולימפיאדה. הרעיון הסימפטי העומד מאחורי הדרישה הצנועה של 10,000 דולר בלבד להצלחת הקמפיין הוא שהצלחה בתחרויות פירושה גם פרסים כספיים שיכסו את שאר ההוצאות. יש להניח שבסופו של דבר אם הן יגיעו לאולימפיאדה תצטרף גם התמיכה הממשלתית.

בינתיים זה לא כל כך מתרומם כשהסכום שנצבר עד כה עומד על קצת מעל 2,000 דולר.

ספורט אלטרנטיבי בישראל

הפרויקט הישראלי המעניין Mabuza הוא אולם ספורט אלטרנטיבי ברחובות, שייפתח בחודש הבא, וצריך את העזרה שלכם כדי לשדרג אותו קצת יותר. מאחורי הפרויקט עומדים אנשי טריקשראל - אנשי קהילת הטרייקינג הישראלית שהוא לפי האתר שלהם "ספורט המשלב אלמנטים של אקרובטיקה ואומנויות לחימה כמו טאקוונדו, קראטה, קפואירה ו-וושו (סגנון קונג פו). מטרתו היא יצירת שילובים ואלמנטים חדשים שמורכבים לרוב מהיפוכים, ברגים ובעיטות". אז למה הכסף מיועד? למשל הם רוצים להוסיף בור ספוגים. עוד מיועד הסכום להכשרת האולם כך שיוכל לארח הופעות ותחרויות.

בהתחשב בכך שמתקני הספורט בישראל על הפרצוף ורוב האולמות ממומנים מכספי מפעל הפיס וכספים אחרים שיאנם בשליטת הציבור, הרעיון של Mabuza, בו מימון אלטרנטיבי פוגש ספורט אלטרנטיבי הוא מעניין. אגב, לא להתבלבל עם מעצמת הספורט מקיבוץ מצובה שבשנה שעברה השיגו מימון מלא למגרש סקווש.

הפרויקט של טריקשראל עומד כרגע על 14,000 ש"ח מתוך הסכום הלא עגול של 29,750. לעזאזל, עוד קצת כסף והם ישיגו את הבור ספוגים הנוסף הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully