וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכאון במימון המון

השוליים של החברה הישראלית נדחקים לאתרי מימון: נכים, חרשים, בעלי מוגבלויות וכמובן בעלי חיים פונים ללב שלכם ומבקשים כסף. האם אתר המחפש סיפורי הצלחה הוא המקום המתאים עבורם?

בלוז לחופש פסח

לפעמים השיטוט באתרי המימון המקומיים נותן את התחושה המדכאת שמדובר במקום אליו מגיעות אוכלוסיות שנפלטו מהמיינסטרים של החברה הישראלית. הנה קבוצת ילדים מקיבוץ מגל בשיתוף עם מועדונית "עמיתים" במרכז לטיפול בבעלי חיים שמבקשים 100,000 ש"ח כדי לשפץ את המועדון במרכז הטיפול שהוא כנראה חורבה. העמוד מתהדר כבר בלא מעט אזכורים בתקשורת, כולל צילומים וסרטונים עם סלבס וחברי כנסת שבאו לתמוך.

אז למה לעזאזל ילדים נכים צריכים להיות מטופלים במקום שאין בו שירותים מתאימים? למה זה פתרון שקשור במימון המון?

הפרויקט ייסגר ב-11.04.2014
עד כה נצברו 85,058 ש"ח

השוליים זה כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראל בר-און בימי כוכב נולד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הילדים מהקיבוץ לא לבד: הנה פרויקט אקוטק בו נערים בסיכון יתקנו מחשבים כדי לתרום אותם למשפחות נזקקות, הנה קבוצת חרשים מישראל שמנסה להשיג מימון על מנת להוציא משלחת כדי לסייע לילדים חרשים באוגנדה, הנה פרויקט שכשל בשנה שעברה למימון מעלית בבית הספר לקלונוע "מעלה", הנה פרויקט להקמת פורטל לפסיכותרפיה גופנית, הנה פרויקט לזכרה של כהן בר ז"ל ובמרכזו פיתוח אפליקציה לאלרגיים למזון, הנה נוי אדר המנסה לגייס כספים למרפאת חינם לחתולי רחוב ובית מעשים טובים להשיג מימון לסדר פסח לציבור נזקקים בתחומי הרווחה ברמת גן.

לצד אלו, נדחקים המון אמנים שרוצים את העזרה שלכם לעשות אלבום או להוציא ספר ראשון. או כאלו כמו ישראל בר-און או רמי פיינשטיין שכבר עשו אלבום אחד והיום כנראה יותר דלתות נסגרות בפניהן מאשר מזהות אותם ונפתחות מעצמן.

להרבה מהפרויקטים האלו יש מטרות ראויות ומניע רגשי חזק והם שווים את ההשקעה שלכם. מצד שני, לא מעט מהם מרגישים מקומיים מידי, חסר להם ממד של יצירתיות שיכול להיות מושך לקהל רחב יותר, לא כולם עושים שימוש מושכל בממשק, הם מתקשים לאסוף סביבם קהילה והם נטולי חוש הומור.

זה לא אומר שאתר מימון לא יכול להוות אלטרנטיבה או אפילו סוג של סקר שוק לבידקת מוצרים. לפעמים דרך הפנייה הישירה לקהל זה בדיוק מה שצריך כדי לגרום לדברים לקרות אבל אני לא משוכנע שחממה עבור השוליים הישראלי היה החזון שעמד לנגד עייני בעלי האתרים כשפתחו אותם.

הם מצדם צריכים לעשות עבודה טובה יותר בהרחבת בסיס הגולשים שלהם. ההצלחה של פרויקט my wooden horse הישראלי בקיקסטאר הגיעה אחרי שהם צורפו לניוזלטר שמגיע לאלפי ממנים פוטנציאלים. להבדיל, הנוכחות של אתרים ישראלים בפייסבוק למשל היא מינורית עד לא קיימת.

הדחייה שקיבלו בעברם אלו שכעת מבקשים להצליח מייצרת לעתים אווירה של משהו שנועד לכישלון. בנוסף, הדמיון בין הפרויקטים והמסה הגדולה שלהם מקשה על הממן הפוטנציאלי לבחור על מה לשים את הכסף שלו. ניסיתי להצביע על שניים שעושים את זה מעט אחרת:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טקס יום זיכרון ישראלי-פלסטיני

דוגמא טובה ליכולת של אתר מימון המון לייצר אלטרנטיבה היא הפרויקט טקס זכרון אלטרנטיבי ישראלי-פלסטיני של תנועת לוחמים לשלום המבקש לגייס סכום של 40,000 ש"ח עבור הפקת הטקס ומימון הסעות לפלסטינים.

לפי המידע המסופק בדף הפרויקט באתר MIMOONA הטקס צפוי להתקיים בערב יום הזיכרון ומטרתו היא לזכור יחד את קורבנות האלימות בשני הצדדים והוא מתקיים כבר מ-2006. בשנה שעברה נכחו בטקס שהקתיים בגני התערוכה 2,500 איש.

כלומר, זהו פרויקט שנאספה סביבו קהילה (חלקם כנראה בנסיבות מצערות) מה שלהערכתי מגדיל את סיכויי ההצלחה שלו. הפרופיל שלו יכול לעורר עניין ודעות שונות, ובחירה מעניינת שנעשתה כאן היא לא ליצור דירוג של תגמול עבור תרומות. כך מי שיתרום 50 ש"ח ומי שיתרום אלף ש"ח יזכה לאותה הכרת תודה. זו בחירה שמיישרת קו עם רוח הטקס של שיוויון שלא מחפש לייצר הבדלות.

הפרויקט יסגר ב-15.04.2014
עד כה נצברו: 35,259 ש"ח

תנו לחיות תרומות

פרויקטים בתחום התמיכה בבעלי חיים לא מתרוממים ונדמה שרובם לא משיגים את הכסף. כמו במקרים של סיוע לנכים או נזקקים הנ"ל נדמה שהבעיה היא בכלל לאומית ואתר מימון אינה הכתובת. אני לא רוצה לחשוב מה עלה בגורלם של התרנגולות ממושב אומץ שניסו להציל בשנה שעברה.

פרויקט שמנסה לשבור את הנאחס הוא ניסיון של עמותת חבר להקים כלבייה חדשה בבית יהושע ולגייס 50,000 ש"ח. נכון, זה מקומי מידי אבל עיניים עצובות של כלב זה אוניברסלי. הסרטון שלהם מתחיל טוב. יש בו הומור ויש כלבים חמודים וכתוביות שמשום מה נראות מהאייטיז. המסר הרגשי עובר: מסלקים אותנו מאזור, אנחנו צריכים מקום חדש לכלבים המסכנים. אבל אז עולה בחורה (כנראה מהעמותה, אין קרדיט בסרטון) ומנסה לדבר עם סאונד שמוקלט לא טוב והמון נביחות כלבים ברקע ואתה מאבד אותם.

ובכל זאת הפרויקט הזה עושה כמה דברים נכון. הבולט שבהם הוא מהלך שבו מעורבים אמנים (כמו גם נותני שירות מעולם בעלי החיים) אשר תרמו יצירות למכירה שהכנסותיהם יוקדשו להצלחת הפרויקט. עמודי מימון המון עדיין לא מאפשרים לבצע מכירה פומבית, אבל האפשרות לרכוש יצירת אומנות הוא שימוש חכם באפשרויות התמחור והגמול לתורמים. התוצאה היא שאם תשימו כסף תרוויחו פעמיים.

הפרויקט מצליח לייחד את עצמו גם בניואנסים חביבים של ח"י שקלים כסכום המינימום - הרוב מסתפקים בתודה כמעט אוטומטית ולא משקיעים מחשבה על הסכום הראשוני, או תמונה של כלבלב מצוייר כמו נערה עם עגיל פנינה תמורת כוס קפה בעשרים שקל. הלוואי ויצליחו.

הפרויקט יסגר ב-01.05.2014
עד כה נצברו: 15,358 ש"ח

עוד טורים ופרויקטים לממן:
ממנים ספורט - עם שאקיל אוניל ושחקניות כדורעף חוף
הראפר החרדי והגאדג'ט שיכניס אותך להריון
לעשות מוזיקה מחצילים וכסף ממוזיאונים קטנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully