וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנה פלאפל או להוריד משחק?

בשבוע שבו כולם מדברים רק על משחק אחד אין בכלל שאלה. וגם: שני משחקים שמגיעים מהמחשב ל-iPad והמהלך המפתיע של אמזון. טור המשחקים הכי גיקי שהיה עד היום בהתחייבות. תורידו תורידו

אי אפשר שלא להתרשם כשמסתכלים על צילומי מסך או הוידאו מתוך Monument Valley, משחק הרפתקאות-חידות חדש שיצא לקראת סוף השבוע ל-iPhone ול-iPad. הגרפיקה והעיצוב שלו באמת יוצאי דופן, ויכולים להפנט גם אנשים שלא נגעו במשחקים בכל ימי חייהם.

לכן זה לא כל כך מפתיע שכל העולם ואשתו, או לפחות כל העולם הגיימר ואשתו, טחנו על המשחק הזה במשך כל הסופ"ש ברשתות החברתיות. אז מה זה ה-Monument Valley הזה והאם כדאי גם לכם להצטרף לחגיגה?

את המשחק, שקרוי על שמו של העמק המפורסם מהמערבונים הקלאסיים בקולורדו, הכי קל לתאר בתור "ציור אינטראקטיבי של אשר", הצייר ההולנדי שנודע בזכות הציורים הסוריאליסטיים שלו, שהתבססו על טריקים של זוויות ופרספקטיבה. במהלך המשחק, תצטרכו לשנות את המבנים הפסיכדליים בצורה שתאפשר לדמות הקטנה לעבור - בדרכים שבדרך כלל ישברו כמה חוקי פיזיקה. הגיימרים העירניים שבין קוראינו בטח יזכרו ב-Echochrome, משחק בעל קונספט דומה שיצא עוד ב-2008 ל-PSP ולפלייסטיישן 3. וזה אכן דומה - המכניקה של Echochrome ביחד עם האווירה של Journey והסטייל של FEZ.

האם שווה לכם להוציא על המשחק הזה 13.90 שקלים? מצד אחד קשה להגיד שלא. בהחלט מדובר באחד המשחקים היפים והמיוחדים שיש כיום בחנות האפליקציות, והוא וודאי יעשה לכם נעים. הבעיה היא שהנעימות הזאת קצרת מועד: אפשר לסיים את כל המשחק בתוך שעה וחצי, ואחרי שתעשו את זה לא תמצאו סיבה לשחק בו שוב. מצד שני, 13.90 זה פחות ממנה פלאפל שתקח לכם לגמור הרבה פחות זמן. שווה.

להורדת המשחק לאייפון

קלפים מPC וגברים מאוסטרליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנוב, בוורלד אוף טאקי כבר שיחקת?/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת בליזארד היא אחת מחברות המשחקים האהובות והגדולות בעולם - הרבה מזה בזכות משחק התפקידים ההמוני שלה, World of Warcraft. לפני מספר חודשים שחררה החברה משחק קלפים אלקטרוני, שמאפשר לגיימרים לאסוף קלפים דיגיטליים ולהשתמש בהם כדי להלחם בשחקנים אחרים. מכירים Magic: the Gathering? אז כזה, רק במחשב ועם חוקים אחרים.

כמו כל משחק שבליזארד נוגעת בו, גם משחק הקלפים הזה, Hearthstone שמו, הפך ללהיט. השבוע שחררה החברה גירסה ניידת של המשחק ל-iPad. זו גרסה מתבקשת: משחק קלפים לא צריך גרפיקה מטורפת וגם לא מבזבז יותר מדי זמן סוללה, ולכן הוא וטאבלט זה שידוך די מושלם - וגם כזה שיוכל להכניס לבליזארד הרבה מאוד כסף.

המודל הכלכלי של המשחק הוא Free to Play, מה שאומר שההורדה עצמה היא בחינם אך כדי לפתוח כל מיני דברים במשחק צריך לשלם קצת כסף. מי ששיחקו בגירסת הבטא במחשב סיפרו שהמשחקיות כל כך ממכרת, עד שבמהרה הם מצאו את עצמם מוציאים על המשחק עשרות דולרים. אין סיבה לחשוב שב-iPad זה יהיה אחרת.

החסרון היחיד הוא שהשחרור של Hearthstone ל-iPad הוא לא בינלאומי. בשלב זה המשחק זמין אך ורק בקנדה, אוסטרליה וניו-זילנד. מי שבכל זאת רוצה להוריד יכול לחזור למדריך שלנו, שמסביר איך לפתוח חשבון iTunes זר ולעשות שופינג בחנויות שמעבר לים.

להורדת המשחק ל-iPad

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סופר גלקטי גיקי

עוד משחק PC שזכה לתהילה אצל הגיימרים הכבדים והגיע השבוע גם הוא ל-iPad הוא FTL, או בשמו המלא Faster Than Light. אם אתם גיקים שתמיד חלמו לשרת על סיפון האנטרפרייז זה בהחלט המשחק בשבילכם.

במהלך העלילה תצטרכו לנווט חללית בין מערכות כוכבים שונות ולפתור אינספור קונפליקטים ראנדומליים בדרך לדיכוי מרד אינטרגלקטי שמאיים על שלום הייקום. כך למשל, תוכלו להתקל באחד מהכוכבים בספינת עבדים שתגנוב לכם כמה אנשי צוות (לא נעים!), בכוכב לכת ידידותי שיעניק לכם הרבה אהבה (ודלק) או סתם בספינות אויב שתצטרכו לפוצץ.

הגיימפליי עצמו הוא סוג של משחק אסטרטגיה, בו אתם צריכים לדאוג בכל רגע למתרחש בכל חלקי החללית שלכם ולדאוג שהיא תשאר בשלמותה - זאת בזמן שאתם מכוונים את כלי הנשק שלכם לאיזורים אסטרטגיים בחלליות היריבות.

זה אולי נשמע פשוט, אבל זה אחד המשחקים המאתגרים ביותר שפגשתי בשנים האחרונות, במיוחד בשעות המשחק הראשונות. תכינו הרבה עצבים וגם לא מעט שקלים: המשחק הזה עולה 34.90 ש"ח

להורדת המשחק ל-iPad

בית חרושת לציונים למשחקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה כמו שארז רונן יקבל תשלום לפי כמות הצפיות בכתבה הזו. רגע הוא לא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמזון שלטה בשבוע שעבר בכותרות של אתרי הטכנולוגיה בזכות ה-Fire TV, מזרימדיה שכולל גם קונוסלת משחק מבוססת אנדרואיד שהחלה להמכר באתר. אבל לא על זה אני כאן לדבר (סביר להניח שכמו כל קונסולות האנדרואיד האחרות בשוק גם זו לא תהפוך להצלחה גדולה בלשון המעטה), אלא על משהו אחר שקרה השבוע באמזון וצבר הרבה פחות כותרות: פרסום הציון הממוצע של Metacritic בדפי המכירה של משחקי הוידאו החדשים.

Metacritic, למי שלא מכיר, הוא אתר שמאגד את כל הביקורות המקצועיות שפורסמו לגבי תוצרי מדיה שונים (סרטים, דיסקים וגם משחקים) ומבצע שקלול של כל הציונים שאותו מוצר קיבל לקביעת "ציון המטא" שלו. כך למשל תוכלו לגלות ש"נינפומנית", סרטו החדש והשערורתי של לארס פון טרייר קיבל ציון ממוצע של 61 אחוזים, בעוד דווקא קפטן אמריקה החדש קיבל את הציון ההולם יותר, 69. גיימרים משתמשים באתר הזה כבר שנים בזמן שהם מתלבטים איזה משחק לקנות כדי לראות מה המשחקים הלוהטים והמוערכים ביותר באותו רגע.

אך ל-Metacritic יש גם צדדים די אפלים. ראשית - לשים ציון מספרי על יצירות אומנותיות-תרבותיות זו פרקטיקה בעייתית מלכתחילה. ציונים הם גם עניין סוביקטיבי, וזה שמשחק מסויים קיבל 60 ומשחק אחר 90 לא אומר שלא קיימים גיימרים שיעדיפו דווקא את הראשון. וקיים גם העניין המסחרי: Metacritic הפך בשנים האחרונות לכל כך חשוב, עד שמפיצות משחקים רבות מחלקות בונוסים על פי הציונים בו. סטייל "אם המשחק שלכם לא יגיע לממוצע 85 לא תקבלו את הבונוס השנתי שלכם". תארו לעצמכם איזה לחץ הידיעה הזו מטילה על מבקרי משחקים, שפתאום הופכים לאחראיים על הבונוס של החברים שלהם מהתעשייה.

מצד אחד זה לא רע: כל כלי שיכול לספק לצרכנים דרך לבדוק את המוצר לפני שהם משלמים עליו היא חיובית. מצד שני, אמזון מעניקה כאן עוד הרבה מאוד כח לאחד האתרים החשובים והמשפיעים בתעשייה. וזו באותו שבוע בו היא מוציאה קונסולה חדשה. מקרי? תחליטו אתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully