וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לך שקל להגיע לירח?

תעזרו לצוות הישראלי לנצח בתחרות של גוגל בחלל בעתיד או שתתמכו ביוצרת ישראלית שעוסקת בכאן ועכשיו? וכמה שווה חשיפה בפריים טיים בערוץ 2? טור מימון ההמון תקוע בין הירח ואור יהודה

כמה עולה להגיע לירח? לא 240,000$, אבל זה המרחק במיילים והסכום בדולרים שמנסים לגייס באתר אינדיגוגו מ-SpaceIL כדי לזכות בתחרות של גוגל, Lunar X Prize Challenge, שבה מתחרים צוותים מכל העולם בשליחת חללית לא מאויישת לירח. הראשונים שמגיעים מקבלים 20 מיליון דולר.

רגע, ואתם תתחלקו איתנו בפרס אם תזכו? ברור שלא, והם בכלל ארגון ללא מטרות רווח. אבל המטרה שלהם לדבריהם גדולה בהרבה מכל סכום: השראה על דור שלם של ילדים שלא יפחדו לחלום בגדול, ועל החברה הישראלית שעבורה השמיים הם לא הגבול.

אם השם SpaceIL מצלצל לכם מוכר זה כיוון שכבר שמענו עליהם בתקשורת בכל מיני מקומות, והם כבר אספו כסף מגורמים שונים, אבל זה לא משנה את העובדה שעכשיו אתם גם יכולים לקחת בזה חלק פעיל לפי מודל שבו 1 דולר = 1 מייל של דלק עבור החללית בדרך לירח. לקח לי חצי שעה לחשב שזה פחות מחצי שקל לקילומטר.

הפרויקט יצר לדרך לא מזמן, ונכון לעכשיו נאספו בו קרוב ל-50 אלף דולר.

ההבדל בין גיקים לחנונים

מה עושים כשיש משהו שבאמת יש לו סיכוי להצליח, אפילו יש סביבו קהילה שתהיה מוכנה לשים כסף, אבל אין לו מטרה מדוייקת. בקיקסטארטר למשל לא מקבלים ארגוני צדקה אם המטרות שלהן אמורפיות מידי כמו נניח סיוע לנזקקים. חשוב ככל שיהיה הם מאשרים רק פרויקטים עם מטרה ודד ליין.

לאתר patreon יש פתרון המאפשר לתמוך ביוצרים לפי מודל של תשלום פר יצירה או תמיכה מבוססת זמן וסכום. זו דרך יפה - שאינה מוגבלת בתאריך סיום אולם כזו שיש בה תמיד תוצאה כי משלמים רק כשיש תוכן חדש - לעזור להם להתפרנס ממשהו שאנחנו נהנים לקבל מהם בחינם. סוג של מנוי בתשלום. היוצר של הווב-קומיקס המפורסם SMBC לדוגמא עומד שם על מעל ל-30 אלף תומכים.

בדומה לאתרי המימון האחרים גם כאן יש מודל שבו לפי סכומי תמיכה גדולים יותר יש סולם של בונוסים מהיוצרים עצמם. ובמקרה של האנימטורית השראלית לי להב הבנוסים משעשים במיוחד: מ-1 דולר שיגרום לכם להרגיש שהשארתם חותם בעולם הזה, דרך 7 דולר שיבאו אתכם לנירוונה בודהיסטית או 50 דולר שאומרים שאתם כנראה ישו ושיהיו שווים חבילת הטבות ומפגש אישי ב-google hangout. היא רק מבקשת שלא תהיו קריפים.

בכל מקרה למי שלא מכיר אותה, הנה קישור לעמוד היוטיוב שלה שמכיל סרטוני אנימציה מצחיקים וגיקים סביב תרבות הפופ ועוד. נכון לכתיבת שורות אלו, העמוד שלה עומד על 164 דולר עבור כל תוכן חדש. אתם יותר ממוזמנים לגרום לסכום הזה לעלות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ובינתיים בישראל

המיזם. רונן פדידה,
טלויזיה זה כן. מימון המון זה לא. אברי גלעד/רונן פדידה

תוכנית "המיזם" ברשת, בהנחיית אברי גלעד, הושקה לפני שבוע עם קרוב ל-25% רייטינג. מתמודדים שונים שלא זכו לקבל את מימון השופתים-קהל המשולב של התוכנית עדיין יכולים לקבל את התמיכה של הגולשים ברשת.

אז כמה שווה חשיפה טלויזיונית בפריים טיים בערוץ 2 כשמתרגמים אותה לשקלים באתרי מימון? בובקס. כלום בפיתה. תשאלו את ליאורה שרבי, המפנקת מאור יהודה שהשופטים התפעלו מהסנדוויצ'ים שלה ושלחו אותה לשלב הבא. בינתיים לפרויקט שלה ב-headstart יש תומך אחד בלבד, ומצבם של משתתפים אחרים מהתוכנית לא הרבה יותר טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully