וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבישים הסולאריים שיעיפו לכם את המוח

4 מיליון צפיות לסרטון שמבקש לעשות מהפכה ירוקה. וגם, עמוד הפייסבוק "ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם" רוצה להוציא את הציטוטים בספר. טור מימון המון

סולאר פריקין רואדווייז! הסרטון הוויראלי, מתוך פרויקט האינדיגוגו למימון כבישים סולאריים, צבר כבר מעל 4 מיליון צפיות והוא בהחלט מצליח להעביר את המסר: יש פה מוצר שעומד לשנות את העולם. כבישים חכמים עשויי זכוכית שמסוגלים להעביר התראות על מכשולים בכביש דרך נורות לד, או עמידים טוב יותר לפגעי מזג האוויר, מקבלים את האנרגיות שלהם מהשמש וטובים לסביבה ועוד המון רעיונות לפתרונות גרפיים מקוריים שאפשר לבצע באמצעותם כמו חניונים מודולרים ומגרשי ספורט.

באותיות הקטנות תקראו שהם בעצם מבקשים מימון להשלמת פרוטוטייפ של החניון, אבל החזון שלהם מכוון לפתור את בעיות האנרגיה של העולם (מכוניות חשמליות יסעו על האנרגיה שהכבישים יצברו) ויצירת המון מקומות עבודה.

הזוג מאחורי הפרויקט, סקוט וג'וליה ברוסו, מרגישים קצת כמו היפים חולמניים אבל מה רע בזה? הקמפיין שלהם מסתיים בסוף החודש והכם כבר עברו את היעד של לא פחות ממליון דולר. מדהים.

אם היה לי שקל על כל לייק שקיבלתי

אפתח בסיפור אמיתי -
אני: "אתה רוצה סיפור לפני השינה או ישר למיטה?"
הבן שלי: "ישר סיפור".
חה חה חה, ילדים הם התסריטאים הכי טובים בעולם.

אז כשהבן שלי אומר את זה אותי זה מצחיק כי הוא גאון וחמוד, אבל אני אישית לא מתעניין מי יודע כמה בילדים של אחרים. מי שכן מתעניין הם הגולשים של קבוצת הפייסבוק המצליחה: ילדים הם התסריטאים הכי טובים בעולם אשר מעלים ציטוטים של ילדים לקבוצה ומקבלים אלפי לייקים עבור כל אחד, וכעת מבקשים לאסוף מימון כדי להוציא את הציטוטים בספר. וזה אני מודה כבר מוצא חן בעייני.

פייסבוק יצרה סיטואציה שפעולת לטובת הצרכנים הפסיביים: רוב המשתמשים לא מעדכנים סטטוסים או עושים את זה בתדירות נמוכה, עם זאת הם מקבלים תוכן חינמי (ומבדר ברובו) על ידי יוצרים מוכשרים או אנשים שהשקיעו מזמנם כדי להביא לכם את התוכן (וכמובן הרבה זבל מחברים שלהם) והיחיד שרואה מזה כסף הוא מארק צוקרברג. מציאות דומה הייתה בתחילת הדרך של יוטיוב בה רוב הגולשים לא מעלים תוכן אלא רק צופים בו.

המודל הזה, כאמור, לא רע לצרכנים או לבעלי הפלטפורמה אבל לא כל מי שמצליח להביא צופים או לייקים רואה מזה כסף. בשבוע שעבר כתבתי על אתר patreon שבו הקהל יכול לעודד יצירה בכסף, והשבוע הכריזה יוטיוב על מהלך מעט דומה שיאפשר ליוצרים שלה לקבל תרומות ולהגדיל את הרווחים דרך אפליקציה יעודית עבורם:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אז אם לחזור למימון הספר לילדים הם התסריטאים הכי טובים בעולם - אני אומר: למה לא. אתם אוהבים אותם? זה מצחיק אתכם? נתתם להם כבר מאה לייקים ואתם רוצים לתת יותר? תנו להם כסף. כי היחיד שבינתיים מרוויח מהעמוד הזה הוא כנראה מארק צוקרברג ולו כבר יש מספיק כסף.

מעניין איפה הם עומדים לגבי זכויות יוצרים של ראשוניות על ציטוטים שיופיעו בספר, ומעניין אם כמו במקרה עוזי וייל - שהיה הראשון אם אני לא טועה לפרוץ את גבולות הפופלאריות בפייסבוק הישראלי למימון ספר - כבר יש להם עסקה סגורה עם הוצאת ספרים. ובכל מקרה שיהיה להם בהצלחה.

הם מבקשים 58,000 ש"ח ונראה שהם בדרך הנכונה עם 36,500 ש"ח שנאספו נכון לכתיבת שורות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully